دکتر ولقان حسینی Dr Volghan hosseini دکتر ولقان حسینی Dr Volghan hosseini

دکتر ولقان حسینی Dr Volghan hosseini

دکتر ولقان حسینی متخصص تبلیغات و تجارت الکترونیک برنامه نویس و طراح وب ایرانی سئو کار و گرافیست

 

 

همه چیز درباره خرید ملک در ترکیه و اقامت دائم در ترکیه

همه چیز درباره خرید ملک در ترکیه و اقامت دائم در ترکیه

 

 

مراحل خرید ملک در ترکیه با آذین املاک

البته برای خرید ملک در ترکیه لازم است اقداماتی را از پیش انجام دهید. پس از انتخاب ملک مورد نظر لازم است که قولنامه را به دقت مطالعه نموده و به امضا برسانید.

در این مرحله لازم است که مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت نمایید. پرداخت نهایی نیز همزمان با ثبت سند ملک انجام می شود. در حال حاضر قوانین و شرایط خرید ملک 2019 در ترکیه مبلغ حداقل 250 هزار دلار را برای خرید ملک در این کشور در نظر گرفته است.

توجه : بنابراین شرایط برای اخذ اقامت و خرید املاک و سرمایه گذاری بسیار راحت تر از گذشته شده است.

خرید ملک در ترکیه می تواند کیفیت زندگی شما را به شکل چشمگیری تغییر دهد.

اما باید به یاد داشته باشید که این روز ها کلاه برداران زیادی با وعده کسب اقامت در این کشور شما را به خرید ملک در ترکیه ترغیب می کنند و در حقیقت شما در قبال پرداخت هزینه ای هنگفت چیزی به دست نمی آورید.

مدارک لازم برای خرید خانه در ترکیه

شما برای اقدام به خرید خانه ویلایی در ببک استانبول ، یا هر نقطه دیگر کشور ترکیه نیازمند ارائه مدارکی هستید تا روند کاری خود را تسریع و تسهیل نمایید. این مدارک شامل :

1.                  کارت ملی

2.                  شناسنامه

3.                  پاسپورت (به علاوه ترجمه ترکی آن ها)

4.                  2 قطعه عکس 6*4 پاسپورتی

5.                  شماره مالیاتی ترکیه می باشند.

در صورتی که خریداران با زبان ترکی آشنا نباشد نیازمند یک مترجم رسمی هستند که مدارک وی نیز باید ارائه شوند.

زمانی می شد در شهر تهران با 100 میلیون تومان خانه ای بزرگ و با امکانات خریداری کرد. اما این روز ها خرید خانه با چند برابر این رقم نیز دیگر ممکن نیست. سیاست های ترکیه برای رونق صنعت ملک و املاک باعث شده قیمت خرید خانه در این کشور بسیار مقرون به صرفه باشد.

بنابراین به پول ایران با حدود 3 میلیارد تومان هزینه می توانید در کشور اروپایی ترکیه سرمایه گذاری کرده و ملک خریداری کنید.

صفر تا صد مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد.

  • بسیاری به دلایل تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری، کشور ترکیه را به علت نزدیکی به ایران، آب و هوای مناسب، کیفیت بالای زندگی و هزینه های معقول نسبت به سایر کشور های اروپایی بر می گزینند.
  • بسیاری از افراد برای تضمین آینده خود و اعضای خانواده شان راه سرمایه گذاری در این کشور را در پی می گیرند و اقدام به مهاجرت به این کشور از طریق خرید ملک در ترکیه می نمایند.

به یاد داشته باشید که در صورت تمایل به مهاجرت از این طریق فقط می توانید برای اعضای درجه یک خانواده خود اقامت دریافت کنید. به علاوه اگر فرزندتان بالای 18 سال سن داشته باشد باید به صورت جداگانه برای کسب اقامت وی اقدام نمایید.

برای تسهیل و تسریع این کار بهتر است بخشی از سند ملک را به نام فرزند خود کنید. شما می توانید برای به حداقل رساندن مشکلات خرید ملک و اقدام به خریدی مطمئن، کار را به متخصصین فروش آذین املاک بسپارید.

شرایط اقامت در ترکیه 2019

قوانین جدید اقامت در ترکیه فرایند شهروندی در این کشور را به شکل چشمگیری تسهیل نموده است.

همان طور که گفته شد، حداقل مبلغ مورد نیاز برای کسب شهروندی از طریق خرید ملک از یک میلیون دلار به 250 هزار دلار تقلیل یافته. بنابراین از مزایای اقامت ترکیه می توان به هزینه های معقول آن اشاره داشت.

علاوه بر این، قانون جدیدی برای کارفرمایان خارجی در این کشور تعیین شده که با استخدام حداقل 50 شهروند ترک می توانند اقامت دائم در این کشور کسب کنند. این تعداد در گذشته 100 شهروند ترک بود.

این موضوع اقامت ترکیه برای ایرانیان را راحت تر از هر کشور اروپایی دیگر می کند.


اخذ اقامت دائم ترکیه

خرید ملک در ترکیه یکی از راه های پر طرفدار برای اخذ اقامت دائمی در این کشور است.

  • با خرید ملک در این کشور شما یک سال فرصت اقامت در این کشور را کسب می نمایید.
  • برای دریافت اقامت دائم از طریق این روش می بایست برای تا 8 سال بعدی نیز به صورت سالیانه اقدام به دریافت اقامت موقت کنید.
  • در این مدت باید در ترکیه سکونت داشته باشید و از بیمه این کشور نیز برخوردار باشید.
  • پس از آن می توانید اقدامات نهایی برای دریافت اقامت دائمی در این کشور را آغاز نمایید.

قیمت آپارتمان در استانبول

قیمت خرید آپارتمان در کلان شهر استانبول به عوامل متعددی بستگی دارد. شما باید ابتدا انتظارات خود از ملک مورد نظر،

1.                  متراژ

2.                  موقعیت

3.                  دسترسی آن

مشخص نمایید و آن ها را مشاورین مربوطه در میان بگذارید تا املاک متناسب با نیاز شما را معرفی نموده و قیمت آن را با شما در میان بگذارند.

اگر بودجه زیادی ندارید بهتر است از خاطرات خرید ملک افراد قابل اطمینان در این زمینه بهره مند شوید.در این پروسه دچار ضرر نشوید.

به طور کلی تجربه من از زندگی در ترکیه ثابت کرده که عموم مقیمان خارجی از زندگی خود در این کشور رضایت کافی دارند و از تصمیم خود راضی هستند.

خرید ملک در ترکیه با وام بانکی

طبیعتا کشور ترکیه برای اطمینان از توانایی شما در باز پرداخت وام، باید بررسی هایی دقیقی روی وضعیت مالی و دارایی های شما در ایران به عمل آورد.

شرایط وام :

  • مقدار این وام تا 80 درصد قیمت واقعی ملک که از سوی کارشناسان مربوطه تعیین می شود، می رسد.
  • مقدار قسط های باز پرداختی شما نیز می تواند حداکثر نصف میزان درآمد ماهیانه شما باشد.
  • در آخر این نکته قابل ذکر است که بازپرداخت این نوع وام را می تواند نهایتا تا 15 سال پرداخت نمایید.

نکته : برای اخذ وام بانکی یا تسهیلات بانکی باید ( اقامت دائم یا شهروندی ترکیه یا پاسپورت ترکیه ) را داشته باشید.

قیمت خانه در استانبول به پول ایران با توجه به شرایط ارزی کشور دائما در حال تغییر است. اما با این حال با توجه به قیمت مناسب ملک در ترکیه، همچنان می توان با هزینه ای معقول اقدام به خرید سوئیت یا رهن آپارتمان در استانبول یا سایر شهر ها کرد.

جالب است بدانید که خرید ملک در ترکیه از طریق وام بانکی نیز امکان پذیر می باشد. بنابراین حتی اگر در حال حاضر بودجه کافی برای این کار را ندارید، می توانید به دریافت وام بانکی روی آورید.

قیمت خرید خانه یا اجاره خانه در وان ترکیه یا آپارتمان در الانیا ترکیه با وام بانکی بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. البته فراموش نکنید که برای اخذ وام باید پروسه هایی طی شود که گاها زمان بر هستند.

خرید ملک در ترکیه با لیر

آیا خرید ملک در ترکیه یک سرمایه گذاری سودآور است؟

 به دلیل اینکه برای این نوع سرمایه گذاری می توانید از واحد پول لیر ترکیه استفاده کنید، ارزش پایین لیر ترکیه، تجارت در بخش املاک این کشور را تقویت می کند.

با کاهش ارزش لیر ترکیه نسبت به واحد های پولی دیگر مانند یورو، دلار و پوند، سرمایه گذارانی که دارای ارز های قدرتمند هستند، با خرید ملک در این کشور  می توانند سرمایه گذاری مقرون به صرفه ای داشته باشند. به همین سبب این نوع سرمایه گذاری توجه بسیاری از افراد از سراسر جهان را به خود جلب کرده است. آمار مربوط به آگوست سال 2018 نشان می دهد که خرید ملک در ترکیه با افزایش 151.1 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است. اکثریت خریداران املاک در ترکیه از خاورمیانه بودند که در آپارتمان های استانبول سرمایه گذاری می کردند، هرچند بسیاری از اروپایی ها، اعراب و روس ها نیز آپارتمان ها و ویلاهایی را در آنتالیا، ازمیر، فتحیه و بدروم خریداری کرده بودند.

با وجود افزایش ارزش لیر نسبت به سال گذشته، همچنان خرید ملک در ترکیه سرمایه گذاری سودآوری محسوب می شود. هزینه خرید ملک  و هزینه زندگی در این کشور همچنان مقرون به صرفه است.

چرا خرید ملک در ترکیه؟

در تلاش برای افزایش سرمایه گذاری خارجی و کمک به افزایش ارزش لیر، خرید ملک در ترکیه به ارزش حداقل 250,000 دلار و حفظ آن به مدت سه سال می تواند منجر به اخذ شهروندی ترکیه شود. در گذشته ابن مبلغ حداقل 1 میلیون دلار بود اما در حال حاضر این رقم کاهش یافته است. مقامات ترکیه انتظار دارند که این کاهش قیمت، نرخ خرید ملک  را افزایش دهد و سرمایه خارجی را به کشور وارد کند. در حال حاضر این طرح جواب داده است. فروش املاک ترکیه به افراد خارجی در حال افزایش است و بنگاه های املاک ترکیه از نتیجه فروش بیشتر، لذت می برند.

دولت ترکیه به منظور جذب سرمایه خارجی به کشور، اصلاحات زیادی در قوانین و مقررات خرید ملک در این کشور ایجاد کرده است. در حال حاضر این پروسه سریع تر و راحت تر از گذشته است. به منظور اطمینان خریداران، صنعت املاک ترکیه به شدت کنترل شده است تا از بروز هر گونه تخلف جلوگیری شود.

تقاضای اجاره در استانبول و در امتداد ساحل پررونق است زیرا نرخ ارز باعث رشد بازار توریست شده است. با وجودی که در ابتدا روشهای اجرایی سختگیرانه برای اجاره ملک، برخی از سرمایه گذاران را از خرید ملک در ترکیه منصرف کرد، اکنون در هر شهر شرکت های مدیریتی وجود دارد که بدون تردید از قوانین جدید پیروی می کنند و این اطمینان حاصل می شود که ملک به طور قانونی اجاره داده شده است.

زندگی در ترکیه برای خارجی ها آسان است. ارزش کم لیر نسبت به ارزهای دیگر به این معنی است که هزینه های زندگی روزانه در ترکیه بسیار پایین تر از انگلستان و بسیاری از کشور ها در اروپا است. آب و برق، مواد غذایی و ... بسیار ارزان است. این مسئله باعث شده است که جامعه مهاجر در ترکیه ساکن شوند و خارجی ها اکنون ترکیه را به کشور های پر هزینه ترجیح دهند. زندگی مقرون به صرفه با آب و هوای شگفت انگیز، مناظر نفس گیر و مهمان نوازی، ترکیبی را ایجاد کرده است که سرمایه گذاران با این شیوه زندگی، برنده هستند.  

پرداخت مالیات بر درآمد اجاره املاک خریداری شده در ترکیه

پس از خرید ملک در ترکیه و اجاره دادن ملک، مالیات بر درآمد اجاره را مالکان پرداخت می کنند که میزان آن بسته به میزان درآمد متفاوت است اما تقریبا از 15 درصد شروع می شود. افرادی که مایل به پرداخت مالیات هستند، نیاز به یک شماره مالیاتی دارند. هزینه های محاسبه شده مجاز و بازپرداخت مالیات ها معمولا در ماه مارس به طور سالیانه صورت می گیرد.

روال خرید ملک در ترکیه

شما ملک خود را انتخاب کرده اید، سرمایه مورد نیاز را آماده کرده اید و مشتاق هستید که به بازار املاک و مستغلات ترکیه وارد شوید. سپس چه اتفاقی می افتد؟ 

در این مرحله  بررسی خواهیم کرد که امور مربوط به فروشنده 100 درصد تکمیل شده باشد. این به این معنی است که اسناد با جزئیات عنوان شده در دفتر ثبت زمین مطابقت داشته باشد، ملک بدهی نداشته باشد و همچنین گواهی سکونت داشته باشد.

هنگامی که شرایط و ضوابط مربوط به قرارداد با جزئیات اجرا شد و روش پرداخت پول برنامه ریزی و تأیید شد، مبلغ اولیه برای حفظ ملک مورد نیاز است.

ثبت سند 

اکنون زمان آن است که سند ملک خریداری شده در ترکیه امضا شود. اگر برای این اقدام امکان حضور در کشور ترکیه را نداشته باشید، می توانید یک وکیل  را به عنوان نماینده از طرف خود تعیین کنید. در زمان امضا، بیمه اجباری زلزله مورد نیاز است و شما باید سالانه آن را تمدید کنید.

 هزینه های عملیاتی سالانه برای خرید ملک در ترکیه

هزینه های عملیاتی سالانه ملک در ترکیه بسیار پائین تر از کشورهای غربی است. این امر ، محبوبیت این کشور در میان مهاجران را توجیه می کند. در ذیل مقادیر تقریبی اعلام شده اند ولی با توجه به نوع ملک و موقعیت منطقه مقداری تفاوت وجود دارد.

صورتحساب ماهانه قبوض

برق: برای آپارتمان دو خوابه، صورتحساب ماهیانه بین 80 تا 200 لیر در ماه متغیر است. دستگاه تهویه مطبوع، عامل اصلی میزان بالای مصرف برق است. به همین دلیل بسیاری به استفاده از پنکه سقفی یا ایستاده مصرف برق را بهینه می کنند.

گاز: به طور کلی، گاز در ترکیه فقط برای اجاق گاز استفاده می شود. علاوه بر عرضه گاز به صورت لوله کشی، به صورت کپسول به قیمت حدودا 70 لیر به فروش می رسد. بسته به میزان استفاده از اجاق گاز، هر کپسول به طور متوسط 6 تا 9 ماه دوام دارد.

آب: هزینه آب بسته به میزان مصرف بر اساس 1 لیر در هر متر مربع، متغیر است. یک خانواده بزرگ حدود 30 لیر در ماه هزینه مصرف آب پرداخت می کنند.

اینترنت: هزینه استفاده از اینترنت سالانه در هر ماه  50 لیر است. اگر از ملک خود فقط برای تعطیلات استفاده می کنید، می توانید مودم وایرلس را از شرکت های مربوطه درب منزل تحویل بگیرید.

هزینه سالانه ملک در ترکیه 

مالیات: مبلغ پرداختی مالیات بسته به تعداد اعضاء در سند و قیمت ملک متفاوت است. یک آپارتمان 2 خوابه در منطقه دیدیم به طور متوسط 150 لیر در سال مالیات دارد اما در مناطق دیگر بالاتر است.

مالیات بر تولید زباله

این مالیات یک مالیات سالانه از طرف اداره مالیات می باشد که در حدود 80 لیر در سال در منطقه دیدیم است.

بیمه اجباری زلزله

بیمه زلزله طبق قانون اجباری است. هزینه بین شرکت های مختلف متفاوت است و بر اساس هر متر مربع متراژ آپارتمان محاسبه می گردد. هزینه آپارتمان 70 متر مربعی تقریبا 250 لیر در سال است. بدیهی است که با افزودن بیمه لوازم و آتش سوزی هزینه افزایش می یابد.

هزینه خدمات

اگر شما یک واحد آپارتمان در یک مجتمع مسکونی خریداری کنید، باید ماهانه مبلغی بابت هزینه نگهداری پرداخت کنید. این مبلغ صرف هزینه هایی مانند برق و آب مشاع، نگهداری استخر شنا و هر گونه امکاناتی که توسط هیات مدیره رسمی مجتمع تصویب شده است می باشد. این مبلغ بین 300 تا 2,000 لیر در سال متغیر است.

سایر هزینه ها

* یک ویلا با استخر شنا نیاز به نگهداری دارد، بنابراین شما می توانید یاد بگیرید که خودتان از آن نگهداری کنید یا از یک شرکت با مبلغی در حدود 500 لیر خدمات بگیرید. به طور کلی، صاحبان ویلاها، چنانچه در تمام طول سال در آنجا زندگی کنند، تنها از ماه مه تا اکتبر استخر ویلای خود را باز نگه می دارند.

* اگر از آپارتمان به عنوان یک خانه تعطیلات استفاده می کنید، ممکن است بخواهید یک شرکت مدیریت بررسی آپارتمان، پرداخت صورتحساب، یا تمیز کردن آپارتمان قبل از ورود شما را برعهده گیرد. 

* اگر بخواهید در تمام طول سال در ترکیه زندگی کنید، هزینه های اقامت و بیمه درمانی را هم در نظر بگیرید.

چرا ترکیه مقصدی محبوب برای مهاجرت است؟

خدمات پزشکی در سطح جهانی با قیمت های مقرون به صرفه

ترکیه به عنوان یکی از محبوب ترین مقصد های گردشگری پزشکی جهان با بیمارستان هایی در سطح استاندارد جهانی (61 JCI معتبر) و پزشکان با مهارت بسیار بالا و قیمت های معقول شناخته شده است. Clements Worldwide، ارائه دهنده خدمات بیمه بین المللی اعلام کرده است که ترکیه در صنعت گردشگری پزشکی در درمان بیماری های قلبی، سرطان و مراقبت های ارتوپدی و همچنین عمل لیزر چشم، در بین پنج کشور برتر جهان قرار گرفته است.

رشد روز افزون صنایع پزشکی ترکیه فرصتی برای پزشکان خارجی برای مهاجرت به ترکیه با خانواده فراهم می کند تا بتوانند در مراکز درمانی ترکیه استخدام شوند و یا مطب شخصی خود را تاسیس کنند.

تحصیلات با استاندارد و کیفیت بالا، سکوی پرتاپ برای آینده فرزندان شما

درست همانند امکانات پزشکی، ترکیه به امکانات آموزشی با کیفیت بالا، به صورت دولتی و خصوصی، در تمام سطوح سنی تجهیز شده است.

در مجموع در سراسر ترکیه 180 دانشگاه، با دانشکده ها و امکانات مدرن وجود دارد که تنها 51 دانشگاه در استانبول مستقر هستند. با وجودی که شهرت دانشگاه های ترکیه به طور مداوم رو به افزایش است، اما هنوز هزینه تحصیلات به میزان قابل ملاحظه ای نسبت به همتایان اروپایی خود پائین باقی مانده است. دانشجویان بین المللی از مناطق مختلف برای پیشرفت تحصیلی به این کشور وارد می شوند.

برای کسانی که مایل به ثبت نام فرزندان خود در مراکز آموزشی هستند که برنامه درسی به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود، بیش از 20 مرکز بین المللی فقط در استانبول، از جمله دانشکده بین المللی مشهور بریتانیا، وجود دارد.

انگیزه های مالی

ماه گذشته  فرودگاه جدید بین المللی استانبول افتتاح شد. این مگا فرودگاه، بزرگترین فرودگاه در جهان است که ظرفیت آن 200 میلیون مسافر در سال است. 

این تصویر، تصویری از آینده ترکیه، به ویژه استانبول، به عنوان قطب اصلی و مرکز مالی اوراسیا است که با توجه به جایگاه جغرافیایی و زیرساخت عالی که این کلانشهر در ارتباط با اقتصاد جهانی دارد، فرصت های بزرگ کسب و کار را فراهم می سازد.

شیوه زندگی و فعالیت

اگر به دنبال سبک زندگی بهتر هستید، بهتر است به شهرها و روستاهای زیبا و آرام در امتداد خط ساحلی دریای اژه و دریای مدیترانه که به طور کلی به عنوان منطقه ریویرا ترکیه شناخته می شود، نگاه کنید.

این شهرهای گردشگری مانند بدروم، آنتالیا و مارماریس در سه ماهه اول سال 2019 میزبان تعداد قابل توجهی از گردشگران از 140 کشور جهان بوده است.

به غیر از گردشگران، ده ها هزار بازنشسته از شمال اروپا برای بهره مندی از آب و هوای گرم، هزینه پائین زندگی و دسترسی به امکانات عالی پزشکی در شهرهایی مانند فتحیه و بدروم ساکن شده اند.

یکی دیگر از مکان های برتر برای زندگی، شهر مدیترانه ای آنتالیا است که در اواسط دسامبر، زمانی که درجه حرارت به 20 میرسد، هنوز هم می توان در سواحل آن حمام آفتاب گرفت.

اسکی در منطقه تفریحی ساکلیکنت که از نظر چشم انداز رقیب بسیاری از تفریحگاه های آلپ است، در ترکیه امکان پذیر است. منطقه مسکونی تفریحی اسکی ساکلیکنت، تنها یک ساعت از ساحل آنتالیا فاصله دارد.

اگر اهل گلف هستید، آنتالیا دارای 14 تور مختلف گلف است، به طوری که می توانید در طول سال با قیمت های بسیار مناسب به راحتی بازی کنید.

نکات فوق الذکر نشان می دهد که چرا بسیاری از مردم از یک منطقه جغرافیایی وسیع تر، ترکیه را به عنوان محل زندگی و / یا کار انتخاب می کنند.

 اکثر اتباع خارجی که در حال حاضر در ترکیه زندگی می کنند از خاورمیانه، روسیه و کشورهای اطراف ترکیه هستند.

ترکیه، نه تنها ملیت های خارجی را از نژاد های مختلف قومی، بلکه از جمعیت های گوناگون - از کارگران مهاجر تا مدیران اجرایی و روئسای شرکت های چند ملیتی به خود جذب کرده است.

این مسئله نشان دهنده کیفیت زندگی در ترکیه است. رئیس سابق مرسدس بنز، آقای جرگن زیگلر و مدیر کل سابق رنو، آقای آلن گابیلت هر دو تصمیم گرفتند که پس از بازنشستگی در ترکیه زندگی کنند.

برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه خرید ملک در ترکیه با مشاوران کنکاش تماس حاصل فرمایید.

اخذ اقامت ترکیه و شهروندی ترکیه با خرید ملک در ترکیه با شرکت تولرانس هومس

خرید ملک در ترکیه و دریافت پاسپورت ترکیه

اگر می‌خواهید بدون محدودیت تجارت کنید، ارتباط خود را با دنیا حفظ کنید و پاسپورتی معتبر با حداقل هزینه برای خود و خانواده‌تان تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق خرید ملک در ترکیه اقدام کنید.

کشور ترکیه به عنوان یکی از برترین مقاصد توریستی دنیا همواره مورد توجه گردشگران ایرانی بوده است. طی چند سال اخیر با توجه به ارائه مزایای ویژه به دانشجویان بین‌المللی، تعداد ایرانیان مشتاق تحصیل در ترکیه افزایش یافته است و اکنون این کشور را به یکی از جذاب‌ترین قطب‌های تحصیلی منطقه بدل کرده است.

سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه

موردی که احتمالا این روزها زیاد به گوشتان خورده، سرمایه‌گذاری در کشور موفق و در حال پیشرفت ترکیه به منظور دریافت اقامت، حقوق شهروندی و پاسپورت این کشور است!

همان طور که پیش‌تر در مطلب شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در ترکیه به این موضوع به طور مفصل پرداختیم، به طور معمول ایرانیان می‌توانند بدون ویزا به مدت 3 ماه در یک بازه 180 روزه در ترکیه اقامت داشته باشند. این دانشجویان در صورت تحصیل در این کشور، با استفاده از کارت اقامت یکساله، تا زمان فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های ترکیه، مجاز به اقامت در این کشور هستند.

دریافت حق شهروندی و اقامت ترکیه

بنابر اخبار euronews، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشور ترکیه با تصویب قانونی جدید، مبلغ سرمایه‌گذاری برای دریافت حق شهروندی در ترکیه را از یک میلیون دلار به 250 هزار دلار کاهش داده است.

این بدین معنی است که شما می‌توانید با خرید ملکی با حداقل ارزش 250 هزار دلار آمریکا در ترکیه، نسبت به دریافت کارت اقامت، حقوق شهروندی و پاسپورت این کشور اقدام کنید.

حال باید دید که خرید ملک و سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه به چه اندازه می‌تواند برای شما مفید باشد؟ بگذارید از چند جنبه به این سوال متداول پاسخ دهیم:

  • قیمت زمین و ملک در ترکیه در قیاس با وضعیت تورم و قیمت املاک در ایران از وضعیت بهتری برخوردار بوده و مناسب‌تر است. از این رو میانگین قیمت هر مترمربع خانه در استانبول 3961 لیر (تقریبا 9.5 میلیون تومان) است. البته این قیمت در مناطق دیگری همچون منطقه گرانقیمت بشیکتاش از متری 25 میلیون تا 120 میلیون تومان متغیر است.

در عین حال خرید ملک در مناطقی نظیر بیلیکدوز استانبول با قیمت تقریبی متری 2646 لیر ( 6.5 میلیون) و یا شهرهای دیگر این کشور نظیر آنکارا با میانگین قیمت 1861 لیر (4.3 میلیون) هزینه کمتری برای شما در پی خواهد داشت.

  • با توجه به استقبال روزافزون گردشگران و دانشجویان بین‌المللی برای حضور در ترکیه، بدون شک در کنار هتل‌های این کشور، آپارتمان‌ها و خانه‌های خریداری‌شده توسط سرمایه‌گذاران ایرانی، گزینه خوبی برای اجاره و کسب درآمد مناسب از این طریق خواهد بود. حتی در حال حاضر برخی از ملک‌ها در ترکیه با گارانتی اجاره به فروش می‌رسند!
  • بنابر آخرین آمار سال 2018، پاسپورت کشور ترکیه در رنکینگ جهانی دارای رتبه 39 دنیاست. این بدین معنی است که دارنده پاسپورت ترکیه بدون نیاز به ویزامجاز به ورود به 72 کشور دنیانظیر قطر، کره‌جنوبی، مالزی، برزیل و آفریقای جنوبی است.

دارنده پاسپورت ترکیه همچنین امکان ورود به کشورهایی نظیر کویت، بحرین، لبنان و اکثر کشورهای آفریقایی را با صدور ویزای فرودگاهی خواهد داشت و در عین حال امکان دریافت ویزای آنلاین برای ورود به کشورهایی نظیر استرالیا و عمان را دارد.

در کنار این موارد باید به این موضوع اشاره کنیم که اعتبار پاسپورت ترکیه از پاسپورت ایرانی بالاتر بوده و پروسه دریافت ویزای سایر کشورهای دنیا نظیر ویزای شینگن با حق شهروندی و پاسپورت ترکیه به مراتب نسبت به پاسپورت ایرانی آسان‌تر است.

البته بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که کشور ترکیه در تلاش برای پیوستن به اتحادیه اروپا و حوزه شینگن است و در صورت موفقیت در این امر، پاسپورت این کشور با جهشی باورنکردنی، از اعتبار بسیار بالاتری نسبت به حال حاضر برخوردار شده و امکان ورود بدون محدودیت به 26 کشور حوزه شینگن برای دارنده پاسپورت ترکیه وجود خواهد داشت.

  • اما به دلیل نزدیکی فرهنگی ایران و ترکیه و شباهت‌های اقلیمی این دو کشور، می‌توان گفت که بازار بین‌المللی و فعال ترکیه، سکونت، تحصیل و کار در این کشور را به گزینه‌ای منطقی و مناسب برای بسیاری از ایرانیان تبدیل کرده است.

روال دریافت پاسپورت ترکیه و حقوق شهروندی

زمانی که شما موفق به خرید ملک قانونی در ترکیه به ارزش حداقل 250 هزار دلار آمریکا شوید، باید به اداره ثبت زمین و املاک این کشور (Tapu) رفته و درخواست تقاضای حقوق شهروندی ترکیه را ارائه دهید.

پس از آماده‌سازی و ارائه مدارک و فرم درخواست به Tapu، آن‌ها گزارش ارزیابی مدارک و اسناد انتقال وجه بانکی خرید ملک شما را مورد بررسی قرار می‌دهند.

اداره Tapu پس از گذشت 3 تا 7 روز کاری و بررسی مدارک، نامه تاییدیه حق شهروندی ترکیه را به متقاضی ارائه می‌دهد. سپس فرد باید با در دست داشتن این نامه به دفتر مهاجرت ترکیه مراجعه کرده و برای مجوز اقامت درخواست دهد.

با دریافت مجوز اقامت و تاییدیه حق شهروندی، فرد بایستی برای نهایی‌سازی درخواست خود به اداره کل جمعیت و شهروندی ترکیه مراجعه نماید. لازم به ذکر است که پس از گذراندن پروسه درخواست سازمان Tapu، همه مراحل در دفتر مخصوص اطلاعات شهروندی Citizenship Information Office مستقر در استانبول و آنکارا دنبال می‌شود و پروسه دریافت حق شهروندی این کشور تا حداکثر 30 روز کاری به اتمام می‌رسد.

اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک کمتر از 250 هزار دلار

نحوه اخذ اقامت توریستی ترکیه از ابتدای سال 2020 میلادی دچار تغییراتی خواهد شد. بر این اساس، اتباع خارجی به مدت یک سال اجازه اقامت توریستی در ترکیه را خواهند داشت. البته شهروندان اتحادیه اروپا، جمهوری خلق چین، فدراسیون روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری توسعه اقتصادی مانند ژاپن، کانادا، آمریکا و… از این قانون مستثنی خواهند بود.

شهروندان ایرانی نیز بعد از یک سال اقامت توریستی در ترکیه امکان تمدید اقامت خود را نداشته و باید حداقل یک سال از زمان به پایان رسیدن این نوع اقامت گذشته باشد تا بتوانند مجددا برای اخذ آن اقدام نمایند. بنابراین افرادی که از اقامت توریستی برای حضور در کشور ترکیه استفاده می‌کنند بعد از پایان یافتن مدت اقامت خود باید روش‌های دیگری را برای اخذ اقامت پیدا کنند. از جمله این روش‌ها می‌توان به گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه و خرید ملک در این کشور اشاره داشت.

همان‌طور که گفته شد با خرید یک ملک با حداقل قیمت 250هزار دلار می‌توانید شهروندی کشور ترکیه را دریافت کنید. اما بسیاری از افراد هستند که یا چنین سرمایه‌ای را نداشته و یا تمایلی به این میزان سرمایه‌گذاری ندارند. آن‌ها این امکان را خواهند داشت تا با خرید یک ملک در ترکیه به هر قیمتی، اقامت این کشور را به دست بیاورند. بنابراین در صورتی که تنها اقامت در ترکیه برای شما اهمیت داشته و قصد اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور را ندارید می‌توانید با سرمایه کمتر از 250هزار دلار صاحب خانه شده و اقامت ترکیه را نیز به دست آورید.

تخفیف ویژه نیلگام برای خرید ملک در ترکیه تا سقف 50هزار دلار

تاکید دولت ترکیه بر این موضوع است که حداقل ارزش ملک خریداری‌شده توسط اتباع خارجی کمتر از 250 هزار دلار آمریکا نباشد. از این رو فرد باید با استفاده از مشاوره وکیل و کارشناسان ملکی معتبر و قابل اطمینان، پیش از اقدام به خرید ملک در ترکیه به ارزیابی قیمت آن به صورت تخصصی بپردازد.

اما شما می‌توانید با استفاده از خدمات جدید مشاوره و خرید ملک گروه شرکت‌های نیلگام، از ارزیابی موقعیت و صحت قیمت کارشناسان نیلگام برخوردار شده و بدون نگرانی با تخفیف 10 تا 20 درصدی، ملک موردنظر خود را خریداری نمایید.

این بدین معنی است که با خرید ملکی به ارزش 250 هزار دلار در ترکیه 

در مدت زمان کمی، از تمامی مزایای پاسپورت و حقوق شهروندی این کشور برخوردار می‌شوید.

همراهی نیلگام از لحظه انتخاب ملک تا دریافت پاسپورت ترکیه

هرچند می‌شود بخشی از فرآیند انتخاب و خرید ملک را به صورت غیرحضوری و با وکالت انجام داد، اما پیشنهاد می‌شود پس از عقد قرارداد با گروه شرکت‌های نیلگام، به صورت حضوری به کشور ترکیه آمده و از نزدیک گزینه‌های موجود را مشاهده و ارزیابی کنید. به طور کلی پروسه خرید ملک با خدمات گروه شرکت‌های نیلگام به شرح زیر است:

  • استقبال نماینده نیلگام از متقاضی خرید ملک در ترکیه و همراهی و ارائه مشاوره تخصصی تا زمان پسندیدن و خرید ملک
  • انجام کلیه اقدامات لازم پس از خرید ملک از قبیل پروسه حق شهروندی، ترجمه و تائید مدارک، دریافت کارت اقامت و پاسپورت ترکیه توسط نماینده نیلگام
  • تسهیل امور انتقال وجه خرید ملک و یا Change کردن ارز موردنیاز توسط نیلگام

عموما گذراندن مراحل قانونی دریافت حقوق شهروندی و پاسپورت ترکیه، پس از خرید ملک واجد شرایط در این کشور حدود 2 ماه زمان خواهد برد. اما ‌می‌توان با دریافت فرم تاییدیه ملک از طرف دولت ترکیه، پیش از دریافت حقوق شهروندی، نسبت به دریافت مجوز اقامت برای خود و خانواد‌ه‌تان اقدام کنید.

قوانین خدمت سربازی برای اتباع خارجی

ممکن است این سوال مهم در ذهن شما هم نقش ببندد که آیا با دریافت حق شهروندی ترکیه ملزم به گذراندن دوره اجباری خدمت سربازی در این کشور هستم؟

پاسخ‌های مختلفی برای این سوال وجود دارد. چنانچه فرزند شما زیر 18 سال باشد، با رسیدن به سن قانونی در این کشور هم‌چون سایر شهروندان ترکیه ملزم به گذراندن این دوره خواهد بود. اما قوانینی برای شهروندانی با دو تابعیت وجود دارد، که باید از طریق وکیل از آن‌ها اطلاع پیدا کنید.

چنان چه از قبل خدمت سربازی را در کشور خود به پایان رسانده‌اید، ملزم به ارائه اسناد و مدارک برای اثبات آن به دولت ترکیه هستید و در صورتی که سن شما بیشتر از 22 سال است باید با مراجعه به اداره کل جمعیت و شهروندی کشور ترکیه، نسبت به قوانین موجود و استثنائات این دوره برای توابع خارجی اطلاع کسب کنید.

خرید هم‌زمان چند ملک به ارزش 250هزار دلار

شما می‌توانید به جای خرید یک ملک در ترکیه، چند ملک در این کشور با ارزش پایین‌تر خریداری کنید که در مجموع به حداقل ارزش 250 هزار دلار آمریکا برسد. اما برای دریافت حق شهروندی باید برای تمامی ملک‌ها به طور همزمان درخواست دهید. اداره Tapu در صورتی که یک ملک و یا چند ملک در مجموع با ارزش حداقل 250 هزار دلار باشد، درخواست حق‌شهروندی شما را مورد پذیرش قرار می‌دهد.

تکلیف مالکین قدیمی ایرانی در ترکیه چیست؟

قانون حق شهروندی ترکیه برای افرادی که از قبل صاحب ملک در این کشور هستند، شرایطی را پیش‌بینی کرده است. معاملات ملکی و درخواست‌های حق مالکیت ثبت‌شده در اداره Tapu پس از تاریخ 18.09.2018 شامل قانون اخذ دریافت حقوق شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری هستند. اما اگر شما پیش از این تاریخ ملکی را در ترکیه با حداقل مبلغ ذکر‌شده خریداری کرده باشید و برای ثبت درخواست حق شهروندی ترکیه در سازمان Tapu درخواست خود را ثبت نکرده باشید، تنها در صورتی که اقساط شما تا پس از 19 سپتامبر 2018 ادامه داشته باشد مشمول درخواست حق شهروندی این کشور خواهید شد.

وزارت محیط‌زیست و شهرسازی ترکیه مسئول ارزیابی و سنجش صحت قیمت اعلام‌شده ملک در درخواست متقاضی دریافت حق شهروندی ترکیه است (ارزش ملک بیش از 250 هزار دلار باشد). لازم به ذکر است که تمامی مبلغ ملک موردنظر باید از طریق درگاه بانکی و یا کارت اعتباری بین‌المللی به حساب فروشنده انتقال داده شود.

دریافت پاسپورت ترکیه برای تمام اعضای خانواده با خرید ملک

برای دریافت حق شهروندی از طریق خرید ملک واجد شرایط در ترکیه (Title Deed) تنها یک نفر می‌تواند با در دست داشتن مدارک خانواده درجه یک خود، مسئول پیگیری کارها و امور دریافت حق شهروندی ترکیه شود.

 با انجام خرید، همسر و تمامی فرزندان زیر 18 سال شما در زمان ارائه درخواست، مجاز به دریافت حق شهروندی و پاسپورت ترکیه هستند. 

لازم به ذکر است که شما مجاز به فروش ملک خود برای حداقل 3 سال نخواهید بود.

چرا خرید ملک در ترکیه

معایب و مزایای خرید ملک در ترکیه

خرید خانه در ترکیه : همه ی ما میدانیم که ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی و تاریخی خود همیشه یکی از۵ گزینه ی اصلی ما ایرانی ها برای مهاجرت بوده است.

این کشور بدلیل توسعه ی روز افزون ، آب و هوای متنوع ، قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک بین سه قاره ، و خیلی دلایل دیگر همیشه ترجیح بیشتر سرمایه گذاران ، مهاجران و دانشجویان بوده است.

راههای مختلفی برای اقامت در ترکیه وجود دارد که میتوانید در لینک زیر مطالعه بفرمایید. ولی یکی از راههای سریع برای گرفتن شهروندی در ترکیه ٬ خرید خانه در ترکیه میباشد.

طبق قانون جدیدی که در سال ۲۰۱۸ تصویب شده یک تبعه ی خارجی میتواند با خرید خانه در ترکیه به ارزش ۲۵۰ هزار دلار حق شهروندی از کشور ترکیه دریافت کند.

خرید خانه در ترکیه یک سرمایه گذاری امن و مطمئن میباشد. باید به این نکته توجه کنید که با توجه به رشد و توسعه ی اقتصادی ترکیه خرید ملک در ترکیه علاوه بر اخذ شهروندی ، باعث میشود سرمایه ی شما در مدت زمان کمی ، افزایش چشم گیری داشته باشد.

ترکیه یک کشور پرجمعیت و جوان میباشد ، از طرف دیگر سالیانه بیش از ۴۰ میلیون گردشگرد از سراسر جهان از این کشور بازدید میکنند ، پس ترکیه پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری دارد.

کشور ایران بدلیل تحریمهای مختلف در زمینه ی تجارت بین المللی همیشه دچار محدودیت هایی بوده که شما با اخذ شهروندی در ترکیه براحتی میتوانید این موانع و محدودیت ها را پشت سر گذاشته و تجارت و کسب و کار خود را نیز گسترش دهید.

قوانین خرید ملک در ترکیه :

طبق قانون شماره ۳۵ املاک و اراضی ترکیه که در سال ۲۰۱۲ تصویب شده یک تبعه ی خارجی میتواند ملک و اراضی در ترکیه خریداری نماید به شرطی که مساحت کل این املاک و اراضی از ۳۰ هکتار فراتر نرود و همجنین در محدوده ی منطقه ی نظامی قرار نگرفته باشد.

بر اساس این قانون اتباع خارجی میتوانند با استعلام از مراجع مربوطه هر نوع ملکی از قبیل مسکونی ، تجاری ، اراضی و… را خریداری نمایند.

شما میتوانید با مراجعه به سازمان ثبت و نقشه برداری اراضی در ترکیه ، در مورد ملک یا اراضی که قصد خرید دارید استعلام کنید .

اتباع خارجی در صورتیکه اراضی خریداری کنند باید طی دو سال اقدام به شروع ساخت کنند و طی این دو سال پروژه را به وزارت مربوطه معرفی نمایند. همچنین پروژه های تجاری بایستی مراحل اداری خود را طی کرده و اقدامات لازم را قبل از شروع پروژه انجام دهند.

در صورت عدم رعایت موارد زیر قرارداد خرید شما باطل خواهد شد:

۱-در صورتیکه ملک خریداری شده موجب نقض قوانین جمهوری ترکیه شود.

۲- در صورتیکه ملک مورد معامله از طرف وزارت مربوطه و یا سازمانهای امنیتی تائید نگردد.

۳- اتمام مهلت قانونی برای شروع پروژه.

۴- نداشتن پایان کار طبق پلنی که به وزارت مربوطه ارائه شده است.

همچنین اتباع خارجی که قصد خرید خانه در ترکیه را دارند بایستی دارای تابعیت یکی از کشورهای مجاز به خرید ملک در ترکیه باشند. اتباع کشور ایران مجاز به خرید میباشند.

خریدار و یا وکیل قانونی وی باید فرم درخواست خود را برای انجام مراحل قانونی نقل و انتقال سند و امور اداری قبل از معامله و عقد قرارداد را به وزارت مربوطه ارجاع دهد.
تاخیر در ارائه ی این فرم بالطبع موجب تاخیر انتقال سند خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای خرید خانه در ترکیه :

۱-سند ملک و کلیه ی اطلاعات شامل محل دقیق قرار گیری ملک ، آدرس، مختصات زمین و همچنین تائیدیه ی سازمان ثبت اسناد در مورد هویت مالکیت ملک در ترکیه

۲- مدارک خریدار از جمله پاسپورت و کارت شناسایی که به ترکی ترجمه ی رسمی شده و توسط نوتر تائید گشته.

۳- پرداخت عوارض شهرداری

۴- دو قطعه عکس شش در چهار از خریدار و فروشنده

۵- دو نفر شاهد

۶- حضور وکیل با ارائه ی اصل و کپی وکالتنامه با ترجمه ی رسمی مورد تائید وزارت خارجه و دادگستری

۷- حضور مترجم رسمی

اقامت با خرید خانه در ترکیه :

اتباع ایرانی بدون ویزا به مدت ۹۰ روز میتوانند در ترکیه اقامت کنند. اما خرید خانه در ترکیه یکی از روشهای مطمئن برای گرفتن اقامت و شهروندی در ترکیه است.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که شما با خرید خانه ترکیه  با ارزش کمتر از ۲۵۰ هزار دلار نیز میتوانید اقامت ترکیه را دریافت کنید ولی حق شهروندی به شما اعطاء نخواهد شد.

حق شهروندی فقط به آندسته از اتباع خارجی داده میشود که ارزش ملکی که در ترکیه میخرند بالای ۲۵۰ هزار دلار باشد.

در مورد مزایای حق شهروندی در ترکیه در این لینک  مفصل توضیح داده ایم .

کسانیکه اقدام به خرید خانه ترکیه با ارزش کمتر از ۲۵۰ هزار دلار کرده اند ، ابتدا برای دو سال و سپس برای سه سال اقامتشان تمدید میگردد و بعد از اتمام ۵ سال از زمان خرید خانه ترکبه شخص میتواند با مراجعه به اداره ی مهاجرت اقامت دائم خود را دریافت دارد.

برای کسانیکه که بعد از خرید خانه اقامت دو ساله و سپس اقامت سه ساله دریافت میکنند ، احتمال رد درخواست اقامت دائم وجود ندارد. این اشخاص بعد از ۵ سال پاسپورت ترکیه را دریافت خواهند کرد و از مزایای شهروندی ترکیه برخوردار خواهند شد.

بر اساس قوانین جدیدی که در سال ۲۰۱۸ تصویب شده کسانیکه اقدام به خرید ملک در ترکیه به ارزش بالای ۲۵۰ هزار دلار مینمایند در طول سه ماه پاسپورت و اقامت دائم خود را دریافت خواهند کرد.

پیشنهاد میکنیم قبل از خرید خانه در ترکیه حتما از افراد مجرب و کاربلد کمک بگیرید ، چون شما حداقل ۵ سال در این خانه زندگی خواهید کرد در نتیجه قبل از خرید مواردمختلفی را در نظر بگیرید. به طور مثال امکانات رفاهی محل ، دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی و…

شما ۹۰ روز میتوانید در ترکیه بدون ویزا حضور داشته باشید پس حسابی فرصت دارید تا همه ی جوانب را بسنجید و بهترین گزینه ها را انتخاب کنید.

و نکته ی بسیار مهم : در ترکیه انتقال مالکیت فقط از طریق مدارک رسمی و ثبتی در دفتر اسناد رسمی و با امضاء هر دو طرف یعنی خریدار و فروشنده و یا وکیل رسمی آنها صورت میگیرد.

مسائل پنهان خرید ملک در ترکیه :

خواندن اين مقاله زمان زيادى را از شما نمى گيرد ولى شايد شما را از بسيارى از مسائل پنهان خريد ملك در تركيه آگاه سازد .

شايد اين روزها تبليغات بسيارى در مورد خريد ملك در تركيه يا شهر هايى مثل خرید خانه در استانبول ، خرید خانه در ازمير ،خرید خانه در آنتاليا يا ديگر شهر هاى تركيه به چشمتان مى خورد . و وعده هايى مانند اقامت دائم يا شهروندى و دريافت پاسپورت كشور تركيه را مى شنويد .

اينها تا حدى درست است اما نكات بسيارى است كه بايد بدانيد تا در مسير درست خريد ملك در ترکیه قرار بگيريد و قبل از خريد بهتر است از قوانين حاكم در كشور تركيه در مورد خريد ملك اطلاعاتى را جمع آورى كنيد كه خريدى هوشمندانه داشته باشيد.

خرید ملک در ترکیه در کدام شهر مناسب است؟

هر كدام از شهر هاى تركيه مزايا يا معايب مربوط به خود را دارد كه شما با توجه به هدفتان از خريد ملك بايد اين شهر ها را انتخاب كنيد. در ادامه يك آناليزى از شهر هاى تركيه كه بيشتر ايرانى ها براى زندگى يا خريد ملك در ترکیه انتخاب مى كنند را برای شما ارائه خواهيم داد.

خرید خانه در استانبول :

در واقع استانبول پر جمعيت ترين شهر كشور تركيه است و حدود ٢٠ميليون نفر جمعيت دارد و قلب تجارت و كسب و كار كشور تركيه است و شهرى زنده كه در هر ساعت از شبانه روز زندگى در آن جريان دارد

به علاوه به خاطر آثار تاريخى، طبيعت زيبا و مراكز خريد فراوان انتخاب شماره يك توریستها است. يعنى شما هر آنچه را از زندگى توقع داريد ، مى توانيد در اين شهر پيدا كنيد.

بالاى شهر يا پايين شهر استانبول كجاست؟

استانبول با توجه به وسعتى كه دارد تقريبا ٢برابر تهران! به جز چند منطقه اعيان نشين كه خانه هاى آن منطقه هم اكثرا قدمت تاريخى دارند شما در آن مناطق هم ميبينيد كه قشر ضعيف در حال زندگى هستندو هم غنی .

تقریبا همه قشر هاى جامعه در همه جاى شهر زندگى ميكنند و استانبول از لحاظ شهرسازى جورى است كه همه مايحتاج روزانه زندگى تان را در محله خود مى توانيد پيدا كنيد و تقريبا در همه محلات مراكز خريد لوكس هم وجود دارد.

اگر قصد خريد خانه در استانبول را داريد و نمى خواهيد در اطراف خانه شما بافت بومى نشين باشد بهترين انتخاب محلات غرب استانبول خواهد بود محلاتى مثل بيليك دوزو ،باهچه شهير و اسنيورت

به خاطر اينكه قدمت اين مناطق استانبول جديد هست خيابان كشى ها و نحوه شهرسازى مدرن دارند و هر آنچه از زندگى مدرن شهرى را انتظار داريد در اين مناطق وجود دارد به علاوه مجاورت در بزرگراه ها و سيستم هاى حمل و نقل عمومى نزديكى به ساحل دريا مراكز خريد لوكس از ديگر مزاياى اين مناطق بشمار مى آيد

و ازهمه مهمتر قيمت بسيار مناسب ملك نسبت به امكانات آن كه مانند هتل هاى لوكس و پنج ستاره است و اكثر خانه ها در اين مناطق به صورت برج ها و رزيدنس هاى لوكس است يا به صورت شهرك هاى بسيار با امنيت و پر امكانات.

يكى ديگر از مزاياى خريد خانه در استانبول اين است كه هر وقت شما تصميم به فروش آن بگيريد به مراتب بسيار راحت مى توانيد آن را به نقدينگى تبديل كنيد و مثل شهر هاى ديگر تركيه مشترى اول و آخر آن نباشيد.

از محاسن ديگر خريد خانه در استانبول وجود مگا پروژه هايى است كه در حال ساخت هستند كه دولت تركيه سرمايه گذارى ويژه اى در اين زمينه انجام داده و همه اين پروژه ها بايد تا سال ٢٠٢٣كه جشن ١٠٠سالگى جمهورى تركيه است بايد به اتمام برسند

پروژه هايى مانند كانال استانبول ،فرودگاه جديد كه با اتمام كامل آن بزرگترين فرودگاه جهان خواهد شد و… كه همه اين عوامل باعث ارزشمندتر شدن ملك شما در استانبول خواهد شد.

شرایط خرید ملک در ترکیه 2019

در این مقاله قصد ما این است که به صورت کاملا ساده و عامیانه خرید ملک در ترکیه و همچنین گرفتن اقامت دائم ترکیه یا شهروندی ترکیه را به سبب همین ملک برای شما توضیح دهیم.

این مقاله برای سال 2019 آپدیت شده و دارای آخرین تغییرات برای خرید ملک در ترکیه 2019 می باشد.

در سال 2019 خرید ملک در ترکیه بسیار راحت تر از سال های گذشته شده است و به علت نزدیکی واحد پول ترکیه به واحد پول کشورمان شاید یکی از به صرفه ترین کشور ها برای خرید ملک می باشد و شما می توانید با مبلغ مناسب در کشور ترکیه خرید انجام دهید.

قدم اول برای شما انتخاب هدفتان از خرید ملک در ترکیه است

اگر قصدتان از خرید ملک در ترکیه 2019 گرفتن شهروندی ترکیه ، پاسپورت ترکیه یا اقامت دائم است در سال 2019 خرید ملک در ترکیه 2019 بسیار ساده تر از سال های گذشته شده است. به دلیل اینکه ترکیه قصد جذب سرمایه را دارد و شاید این فرصت از تکرار نشدنی ترین فرصت ها باشد.

تا قبل از قانون جدید شما می بایست برای گرفتن اقامت دائم ترکیه 1 میلیون دلار هزینه کنید. اکنون تنها با خرید یک ملک به ارزش 250 هزار دلار یا بالا تر می توانید با گذشت حدود یک ماه صاحب اقامت ترکیه شوید و شهروندی ترکیه یا وطن داشی را به راحتی بگیرید. حتی اگر ارزش ملک شما 250 هزار دلار هم نباشد می توانید اقامت توریستی یک ساله ترکیه را بگیرید. بعد از پنج سال اقامت دائم ترکیه را بگیرید.

نکته هر ملک بالای 250 هزار دلار امکان گرفتن اقامت دائم برای سه نفر را فراهم می سازد. بدین صورت می توان برای سه سرپرست خانوار شهروندی ترکیه را گرفت. به دنبال آن بعد از گذشت مدتی برای خانواده این عزیزان نیز شهروندی را گرفت.

 

اگر در ترکیه به دنبال ملک می گردید ما می توانیم در این مورد نیز به شما کمک کنیم پس با تماس با ما می توانید از شرایط آنها آگاه شوید و ما شما را برای خرید بهترین ملک در ترکیه که مناسب نیاز شما باشد راهنمایی خواهیم کرد.

روال خرید ملک در ترکیه در سال 2019:

اگر میخواهید بدانید خرید ملک در ترکیه 2019 چگونه است به راحتی می توانید مقاله ما را دنبال کنید و بدانید خرید ملک در ترکیه چگونه است ؟! روال کار به این صورت می باشد که پس از مراجعه به بنگاه های مسکن ابتدا باید ملک مورد نظر خود را پیدا کنید و سپس بخرید، پس از آن به اداره ثبت اسناد رسمی یا نوتر ترکیه مراجعه کنید و مراحل خرید ملک را کامل کنید ( برای قطعی شدن خرید ملک در ترکیه توسط افراد خارجی ترجمه پاسپورت شما ، کد مالیاتی و همچنین افتتاح حساب برای شما ضروری می باشد که این مراحل را در صورتی که از مشاوران ما استفاده کنید مشاوران و وکلای ما برای شما انجام خواهند داد.) سپس به اداره مهاجرت ترکیه بروید و درخواست خود را بنویسید سپس مصاحبه ای با شما انجام می گردد.

 

اگر قصدتان از خرید ملک در ترکیه در سال 2019 شروندی ترکیه می باشد و اگر نیاز به شهروندی ترکیه را دارید نباید در هر سال بیش از 30 روز از ترکیه خارج شده باشید. آن هم پانزده روز در شش ماه ابتدایی سال و پانزده روز هم در شش ماه آخر سال.

هزینه هایی که باید برای خرید ملک در ترکیه 2019 پرداخت کنید دقیقا چیست ؟ (اگر شما از طریق ما اقدام کنید نیاز به پرداخت گزینه های 2-4 ندارید و ما آنرا برای شما پرداخت خواهیم کرد. لذا در هنگام پرداخت هزینه برای گرفتن اقامت دقت کنید که پرداخت هزینه کار های اداری شما به عهده ماست. ما بر خلاف سایت ها و شرکت های مشابه تمامی هزینه های شما را در قالب همان هزینه ای که به ما پرداخت می کنید متقبل می شویم و از شما تقاضای هیچ گونه مبلغ اضافه ای را بعد از عقد قرارداد نخواهیم کرد.)

·         هزینه ملک

·         مالیات اقامت شما

·         کارت اقامت شما

·         هزینه بیمه شما

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه:

·         برگه راندوو یا نوبت ( مشاورین ما در مرکز تراست گلوبال می توانند نزدیک ترین نوبت را برای شما بگیرند و همچنین مشاوره نیز به شما بدهند)

·         بیمه

·         واریز مالیات

·         کپی پاسپورت شما

·         4 قطعه عکس

·         نامه از اداره ثبت املاک که اذن فروش ملک را به صاحب آن می دهد

·         بیمه ملک که در این مورد نیز مشاورین ما می توانند آن را برای شما تهیه کنند.

·         سند ملک (این را نیز می توانید به ما بسپارید)

 

شهر های ترکیه و انتخاب شهر برای خرید ملک در ترکیه :

بزرگ ترین شهر های ترکیه تا سال 2019 فعلا پنج کلان شهر است که آنها به ترتیب استانبول ، آنکارا ، ازمیر ، بورسا و در نهایت آنتالیا نام دارند.

زندگی و خرید ملک در استانبول :

استانبول وسعتی هفت برابر تهران دارد و چهارمین شهر توریستی جهان می باشد. به دلیل توریستی بودن آن اقتصاد فوق العاده ای دارد. ضمنا به راحتی می توانید شغل را در کنار محل زندگی خود پیدا کنید، و همچنین شهر بسیار خوبی برای تفریح نیز می باشد. البته طبیعتا به همین میزان هم ملک در این شهر قیمت بالایی دارد. زندگی در آن یک نواخت نیست و جنگل ، دریا ، ساحل و غیره را دارد…

می توان گفت این شهر شبانه روزی است و شهریست که در هنگام شب نیز به اندازه روز زندگی در آن جریان دارد و می توانید هر زمان از شبانه روز یک رستوران با یک غذای عالی در آن پیدا کنید.

زندگی و خرید ملک در ازمیر ترکیه :

این شهر شهر افراد جوان و دارای مکان های تاریخی زیبایی است، شهری بسیار زیبا و همچنین مدرن که در ترکیه بخاطر مهمان نوازی و فرهنگشان زبانزد هستند.

زندگی و خرید ملک در آنتالیا :

زندگی در آنتالیا نیز برای افرادی که علاقه به طبیعت دارند بسیار پیشنهاد می شود، پایتخت کشاورزی ترکیه شهر آنتالیا می باشد و بخاطر داشتن این طبیعت زیبا هم توریست ها و هم افرادی که علاقه به طبیعت دارند این شهر را برای خود مناسب می بینند. به همین جهت دارای هتل های بزرگ و زیبا نیز می باشد.

زندگی و خرید ملک در بورسای ترکیه :

این شهر شهر صنعتی ترکیه می باشد ، بنابر این اگر شغل شما شغلی صنعتی است زندگی در این شهر به شما پیشنهاد می شود. این شهر نیز شهری تاریخی می باشد و دارای بافت زیبای تاریخی است. این شهر در نزدیکی یک مرکز اسکی می باشد که تنها 35 کیلومتر با آن فاصله دارد و برای تفریح نیز بسیار مناسب می باشد. به همین دلیل به کسانی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند بسیار پیشنهاد می شود.

این شهر همچنین دارای چشمه های آب گرم و آب سرد نیز می باشد.

زندگی و خرید ملک در آنکارا :

آنکارا شهر اداری و سیاسی ترکیه می باشد ، و در زمینه تجاری نقش بسیار مهمی دارد. این شهر دارای سفارت خانه های بسیار ، دانشگاه های خوب و همچنین مراکز دولتی مهم می باشد ، به همین دلیل سفرا و دیپلمات ها اکثرا در این شهر ساکن هستند.

 

نکته : دقت کنید که ملک خریداری شده شما مشکل شهرداری نداشته باشد، بسیار مشاهده شده که کلاه برداران ملکی را به دلیل عدم اطلاعات خریدار به او فروخته اند و خریدارانی که از هموطنان ما هستند بعد از خرید ملک متوجه می شوند که این ملک مجوز شهرداری نداشته است و به هر دلیلی بدون مجوز بنا شده است. حال یا ملک ایمنی نیست و اصول ایمنی در آن رعایت نشده است و یا پایان کار ندارد ، از این دست مشکلات برای خریداران زیاد است به همین دلیل توصیه می شود از طریق یک مشاور و یا وکیل اقدام برای خرید ملک در ترکیه انجام دهید و خرید ملک در ترکیه 2019 را بدون مشکل پیش ببرید.

مشاوران ما می توانند هم مشاوره ابتدایی تلفنی به شما بدهند و همچنین می توانند برای شما تمام اقدامات بالا را انجام دهند و همچنین به شما بهترین و مناسب ترین روش را نیز پیشنهاد کنند. و خرید امنی را برای شما تضمین کنند.

خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه قوانین خاص خود را دارد. اگر به دنبال خرید ملک در ترکیه هستید می بایستی قوانین لازم در خصوص خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی را بدانید. زیرا که بر اساس قوانین جدید خرید ملک در ترکیه شهروندان برخی از کشورها اجازه خرید و فروش ملک در ترکیه را ندارند. البته لازم به ذکر است که ایرانیان می توانند به راحتی اقدام به خرید و فروش ملک در ترکیه نمایند.

در برخی از شهرهای ترکیه مانند استانبول و آلانیا ، سرمایه گذاری در پروژه های ساختمانی بسیار زیادی صورت گرفته است که با سرعت در حال پیش روی هستند که این امر موجب رشد منطقه شده است و میتوان گفت چهره شهر را به صورت کلی عوض کرده اند. یکی از دلایل عمده موفق بودن ساخت و ساز در ترکیه ، ارزان بودن آن می باشد .به عنوان مثال قیمت خرید ملک در ترکیه نسبت به ایران بسیار بسیار ارزان تر است . اگر قصد خرید آپارتمان در ترکیه را دارید ، با قیمت بسیار مناسب خواهید توانست در استانبول ، آلانیا و آنتالیا آپارتمان مورد نظر خود را خریداری کنید که قیمت آن در مقایسه با موارد مشابه با ایران بسیار ارزان تر خواهد بود.

خرید خانه در ترکیه و گرفتن اقامت

تقریبا می توان گفت نزدیک به ۴ سال می باشد که شهروندان کشورهای دیگر می توانند با خرید خانه در ترکیه موفق به گرفتن اقامت این کشور شوند. البته در اخذ اقامت بلند مدت ترکیه خرید ملک الزامی می باشد مگر در صورتی که فرد موفق به اخذ اقامت یکساله ترکیه شود و بعد از حداقل پنج سال اقامت ممتد در ترکیه برای دریافت اقامت دایم اقدام نماید.

همان طور که ممکن است مطلع باشید اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید خانه برای خارجی هایی ممکن است که املاک و مستغلاتی را در ترکیه به حداقل مبلغ ۲۵۰ هزار دلار خریداری کرده باشند. که این افراد می توانند برای خود و خانواده شان در مدت شش ماه حق تابعیت ترکیه را اخذ کنند. به عبارت دیگر ، شما می توانید با خرید ملک در ترکیه ، یک سرمایه گذاری سودآور داشته باشید و شهروند ترکیه شوید. علاوه بر این ، شما می توانید با خرید ملک به مبلغ ۶۵۰ هزار لیر ترکیه و یا بیشتر ، ۳ سال اجازه اقامت برای خود و خانواده خود دریافت کنید و در صورتی که به مدت ۵ سال در ترکیه به طور بی وقفه در ملک خود زندگی کنید ، می توانید حق تقاضای تابعیت ترکیه را داشته باشید.

نکته مهم: در مدت ۵ سال ، شما می توانید تنها ۱ سال در خارج از ترکیه بمانید ، نکته مهم در این قانون ساکن بودن اتباع خارجی در ترکیه و در ملک خود در مدت زمانی اعلام شده از طریق اداره مهاجرت ترکیه می باشد. در نظر داشته باشید که در حال حاضر به دست آوردن اجازه اقامت برای اشخاص خارجی که املاکی را در ترکیه خریداری می کنند ، آسان است.

افراد خارجی که در ترکیه ملک خریداری می کنند می توانند مجوز اقامت کشور ترکیه را دریافت کنند به شرط آن که در دوره های معینی تمدید شود ، آنها همچنین حق دریافت اجازه اقامت برای خانواده های خود را دارند. با استفاده از این اجازه اقامت ، کودکان خارجی می توانند در ترکیه تحصیل کنند. پیدا کردن شغل برای اتباع خارجی که دارای اجازه اقامت در ترکیه هستند به مراتب راحت تر می باشد ،گرفتن مجوز کار از طریق شرکت های قانونی در ترکیه نیز برای این افراد آسان می باشد.

بیشترین آمار خرید ملک در ترکیه متعلق به کدام کشورهاست؟

به دلیل شرایط ویژه ای که دولت ترکیه برای خرید املاک در ترکیه در نظر گرفته است به مانند اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک در ترکیه، شهروندان بسیاری از کشورهای همجوار ترکیه به دنبال اخذ شهروندی ترکیه و اخذ پاسپورت ترکیه به دنبال خرید خانه در ترکیه بوده اند. در این میان شهروندان ایرانی علاوه بر اخذ شهروندی در ترکیه به دنبال سرمایه گذاری در خارج از ایران به دلیل افت ارزش ریال بوده اند.

با نگاهی به آمار خرید و فروش ملک در ترکیه متوجه می شویم که شهروندان کشور عراق با خرید ۱۴۳۹ واحد مسکونی در ترکیه رتبه اول را به خود اختصاص داده اند . بعد از اتباع کشور عراق، شهروندان کشور ایران با خرید ۵۵۷ واحد مسکونی و بعد از ایران شهروندان کویت با خرید ۳۷۸ خانه و سپس آلمان با ۳۴۱ و روسیه ۳۳۶ واحد مسکونی رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

آماری که در بالا ذکر گردید مربوط به سال ۲۰۱۸ میلادی می گردد در حالی در سال ۲۰۱۹ این آمار به حداقل چند برابر رسیده است. مثلا در سال ۲۰۱۹ فقط بالغ بر ۸ هزار ایرانی در ازمیر ترکیه اقدام به خرید خانه کرده اند.

آمار خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه به خصوص خرید خانه در ترکیه در طی ماه اکتبر در سال ۲۰۱۸ با افزایش ۱۳۴.۴ درصدی نسبت به ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ به شدت رشد صعودی را پیمود. می توان گفت خرید ملک در ماه اکتبر در سال ۲۰۱۸ در ترکیه به عدد ۶۲۷۶ واحد رسید. البته این افزایش خرید خانه در ترکیه فقط مختص شهروندان کشورهای خارجی نبود بلکه خرید ملک توسط شهروندان ترکیه نیز با افزایش ۱۹.۲ درصدی همراه بود. به طور کلی اگر بخواهیم آمار جامعی در خصوص خرید خانه در ترکیه دهیم باید بگوییم که در طی اکتبر ماه در سراسر ترکیه آمار خرید ملک به عدد ۱۴۶ هزار و ۵۳۶ واحد مسکونی رسیده است.

البته آمار خرید و فروش ملک در ترکیه در برخی از شهرها به نسبت شهرهای دیگر بسیار بالاتر است. مثلا بیشترین درصد خرید و فروش به ترتیب در شهرهای استانبول، آنکارا و ازمیر، آنتالیا، بورسا و یالووا بوده است. در نظر داشته باشید که بیش از نصف خانه و املاکی که معامله شده است خانه های نوساز بوده است.

خرید ملک در کدام شهرهای ترکیه افزایش تقاضا دارد؟

ترکیه کشور سر سبز و خوش آب و هوایی می باشد. این که ترجیح و هدف اتباع کشورهای خارجی در مورد خرید املاک در ترکیه چه باشد می تواند مکان خرید املاک نیز تغییر پیدا کند. البته در سال های گذشته شاهد افزایش خرید ملک در شهرهای ساحلی به مانند آلانیا، آنتالیا، ازمیر و کوش آداسی و همچنین در شهر استانبول برای ایرانیان بودیم . البته شهرهای دیگر ترکیه نیز طرفداران خاص خود را دارند به خصوص منطقه کارا دنیز به دلیل سرسبزی و آب و هوای خوب می تواند جایی باشد که افراد ترجیح دهند بازنشستگی خود را در آن جا بگذرانند.

قیمت خانه ارزان در ترکیه

در صورتی که به دنبال خرید خانه با قیمت ارزان در ترکیه هستید باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. که در استانبول به نسبت شهرهای دیگر استانبول قیمت خرید خانه بالا می باشد البته در صورتی که در خود شهر استانبول تمایل به خرید داشته باشید می توانید از مناطقی که از مرکز استانبول به دور هستند به مانند بیلیک دوزو و یا است یورت استفاده کنید زیرا در این مناطق شما می توانید با هزینه های معقول و کم خانه های نوساز آپارتمانی با قیمت ارزان پیدا کنید.

مثلا در این مناطق حداقل مبلغ لازم برای خرید خانه ۲۰۰ هزار لیر ترکیه می باشد. ولی در شهرهایی به مانند آنکارا و ازمیر نیز شما می توانید با هزینه های کمتر از استانبول موفق به خرید خانه شوید. البته در نظر داشته باشید. فاکتورهای بسیاری در خرید ملک در ترکیه می تواند بر قیمت خانه تاثیر داشته باشد به مانند: دوری و یا نزدیکی به مرکز شهر، دوری و یا نزدیکی به وسایط حمل و نقل عمومی، نزدیکی و دوری به مراکز خرید، نوساز بودن و یا قدیمی بودن ملک، در برج بودن و یا آپارتمان بودن و … .

قیمت خانه در ترکیه به پول ایران

در صورتی که بخواهید در زمینه خرید ملک در ترکیه و ایران مقایسه ای داشته باشید باید اعلام کنیم که خرید املاک و مستغلات در ترکیه بسیار ارزان تر از ایران می باشد. همچنین در ترکیه شما با هر بودجه ای می توانید اقدام به خرید ملک نمایید. مثلا در شهرهای کوچک تر ترکیه شما به پول ایران می توانید با حدود مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان اقدام به خرید خانه نمایید و یا حتی در شهر استانبول در محله های متوسط به بالا به مانند کادحانه متقاضیان می توانند یک خانه ۱۰۰ متری دو خوابه نوساز را با مبلغ یک میلیارد تومان خریداری کنند این در حالی است که در صورتی که شما بخواهید در محله متوسط تهران اقدام به خرید خانه ای به همان مساحت و شراط کنید حداقل مبلغی که باید پرداخت کنید بالای دو میلیارد خواهد بود.

همچنین سرمایه گذاری در ترکیه به دلیل نوسانات ارزی در ایران بسیار باصرفه تر می باشد زیرا که ارزش پول شما پایین نمی آید و  رشد می یابد. در حال حاضر سرمایه گذاری  از طریق خرید ملک در ترکیه برای اخذ شهروندی ترکیه برای ایرانیان می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. در سال اخیر ایرانیان رتبه یک خرید ملک در ترکیه برای اخذ شهروندی در ترکیه را داشتند که در واقع می توان به راحتی گفت که با استقبال خوبی از سمت ایرانیان مواجه شده است.

خرید ملک ارزان در ازمیر

ازمیر بعد از استانبول و آنکارا سومین شهر بزرگ ترکیه می باشد این در حالی است که ازمیر دومین شهر بعد از استانبول در ترکیه است که توجه بسیاری از اتباع خارجی که به دنبال اقامت در ترکیه و یا خرید ملک در ترکیه هستند را به خود جلب کرده است. ازمیر را می توان قطب صنعتی و کشاورزی و توریستی در غرب استانبول به شمار آورد. بر اساس نظرسنجی ها و آمارها ازمیر با دارا بودن استانداردهای بالا برای زندگی در سطح جهانی توانسته است نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. از نظر آب و هوای معتدل ازمیر، طبیعت زیبا و بکر آن سبب شده است تا بسیاری از اتباع خارجی درصدد اقامت در این شهر باشند. ازمیر شهر خلوتی می باشد و شما دیگر نیازی نیست ساعت ها ترافیک  شلوغی به مانند استانبول را تحمل کنید.

با نگاهی به آمارها متوجه می شویم که سال گذشته بالغ بر ۸۰۰۰ ملک در ازمیر به اتباع کشورهای خارجی فروخته شده است. قیمت ملک در ازمیر به نسبت استانبول بسیار مناسب تر است مثلا در محله های متوسط به بالای ازمیر شما می توانید یک خانه ۱۰۰ متری را با مبلغی در حدود ۳۰۰ هزار لیر خریداری کنید البته برخی از منطقه های ازمیر بسیار پرطرفدار و گران قیمت هستند. البته در نظر داشته باشید که موراد متعددی می تواند بر قیمت ملک تاثیر داشته باشد.

خرید آپارتمان دست دوم در استانبول

در صورتی که قصد خرید آپارتمان در ترکیه را دارید به شما پیشنهاد می شود در صورت امکان از آپارتمان های نوساز و دست اول استفاده کنید. زیرا در استانبول آپارتمان های دست دوم در بسیاری از موارد بسیار کهنه و قدیمی می باشند. مثلا در نظر داشته باشید که در مرکز شهر استانبول اکثر خانه ها و املاک ساخت و ساز قدیمی دارند. البته در تمام محله ها در اسانبول شما می توانید شاهد ساخت و سازهای بسیاری باشید. برج ها و آپارتمان های بسیار زیبا و پر از امکانات. مثلا در صورتی که بخواهیم برای شما مثال بزنیم می توانیم در منطقه کادحانه مجتمع مسکونی ورا استانبول را مثال بزنیم.

در این مجتمع مسکونی بسیار زیبا شما می توانید یک خانه ۷۰ متری دست اول را به مبلغ پانصد  و پنجاه هزار لیر خریداری کنید در حالی که همان خانه دست دوم به مبلغ چهارصد و هفتاد هزار لیر به فروش می رسد. در حالت کلی بین قیمت آپارتمان دست اول و دست دوم حداقل مبلغ ۱۰۰ هازر لیر تفاوت وجود دارد. البته در نظر داشته باشید که در زمان خرید ملک دست دوم تمام بدهی ها و وام های مالک قبلی تسویه شده باشند. همچنین مالک قبلی باید تمام هزینه های شارژ، قبوض آب و برق و گاز را پرداخت کرده باشد یعنی به اصطلاح سند خانه هیچ مشکلی نداشته باشد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می شود که حتما از یک موسسه مهاجرت ترکیه معتبر در این زمینه استفاده کنید.

وکیل خرید ملک در ترکیه

شما به عنوان تبعه کشور خارجی در صورتی که قصد خرید املاک و مستغلات در ترکیه را دارید حتما در نظر داشته باشید که از قوانین کشور ترکیه در زمینه فروش ملک به اتباع خارجی اطلاع ندارید به همین دلیل به شما توصیه می شود از وکیل خرید ملک در ترکیه و یا موسسه مهاجرتی ترکیه استفاده کنید. بسیاری از قوانین خرید ملک برای اتباع خارجی در حال تغییر می باشند به همین جهت لازم و ضروری می باشد قبل از هر نوع اقدامی با یک وکیل در ترکیه مشورت کنید تا دچار مشکل نشوید.

قوانین خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت

اگر به زبان ترکی و یا انگلیسی تسلط دارید می توانید قوانین خرید و فروش ملک در ترکیه برای اتباع خارجی را در سایت وزارت خارجه ترکیه مطالعه نمایید. البته توجه داشته باشید که با توجه به تغییر قوانین حتما از آخرین نسخه آن ها بازدید داشته باشید.

بر اساس تبصره ۳۵ قانون املاک و اراضی ترکیه به شماره تصویب ۲۶۴۴ در ۱۸ می سال ۲۰۱۲ اتباع کشورهای خارجی(مگر کشورهایی که اتباع آن ها از خرید و فروش منع شده اند) می توانند با در نظر گرفتن و رعایت قوانین مربوطه نسبت به خرید ملک در ترکیه اقدام نمایند. در خصوص این که کدام کشورها در لیست ممنوعه قرار دارند می توانید به سایت سازمان ثبت و نقشه برداری اراضی ترکیه مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که اتباع کشورهای خارجی می توانند اقدام به خرید انواع ملک با استعلام از مراجع مربوطه اعم از تجاری؛ اداری؛ اراضی؛ مسکونی و … با هر مبلغی نمایند. و در این مورد هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. البته در صورتی که اتباع خارجی زمینی خریداری نمایند و خواستار ساخت و ساز در آن باشند می بایستی طی دو سال اقدام به شروع ساخت پروژه نمایند.

قرارداد خرید ملک در ترکیه

بر اساس قوانین خرید ملک در ترکیه ؛ انتقال سند مالکیت تنها از طریق اوراق رسمی و ثبتی که توسط وکلای رسمی و یا خود شخص در دفاتر رسمی ثبت اسناد ملکی به امضاء رسیده باشد ممکن می گردد.

باید توجه داشته باشید که عقد قولنامه رسمی بین طرفین در دفتر مشاورین رسمی مقدور می باشد اما قبل از این که در دفتر اسناد رسمی؛ سازمان ثبت اسناد و املاک؛ ثبت گردد شما نمی توانید مالک ۱۰۰٪ ملک خریداری شده باشید. لذا به شما توصیه می شود در این خصوص دقت لازم را داشته باشید.

محدودیت های خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی

  1. هر یک از اتباع خارجی در ترکیه می توانند تنها تا مرز ۳۰ هکتار از اراضی جمهوری ترکیه را خریداری نمایند.
  2. هیچ کدام از اتباع خارجی نمی توانند اراضی که در مناطق نظامی و امنیتی در جمهوری ترکیه واقع شده است را خریداری نمایند.
  3. اتباع خارجی فقط می توانند تا ۱۰٪ از ارضی و املاک هر ناحیه و یا شهر را خریداری کنند.
  4. اتباع خارجی نیز می توانند برای خرید ملک در ترکیه درخواست خرید اعتباری از موسسات مالی و یا بانک ها را داشته باشند و هیچ گونه محدودیتی در این زمینه وچود ندارند.

در برخی شرایط خرید ملک توسط اتباع خارجی در ترکیه ابطال می گردد به مانند:

  1. در صورتی که با خرید ملک موجب نقض قوانین جمهوری ترکیه شده باشید.
  2. در صورتی که ملک خریداری شده توسط مراجع و ارگان های مربوطه تایید نگردد.
  3. در صورتی که اتمام پرژه مورد نظر و یا ساخت ملک را در زمان مشخص شده به وزارت خانه اعلام نکنید.
  4. در صورتی که نتوانید پایان کار را بر اساس برنامه های قبلی تایید شده به وزارت خانه اعلام نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت خرید ملک در ترکیه

  1. گذرنامه
  2. گرفتن کد مالیاتی محلی
  3. افتتاح حساب بانکی در یکی از بانک های ترکیه با توجه به کد مالیاتی
  4. مدارک محل سکونت خود در کشور خودتان(مثل قبض برق)
  5. دو قطعه عکس ۴*۳

درخواست وام برای خرید ملک در ترکیه

در صورتی که قصد دارید که با استفاده از وام اقدام به خرید ملک در ترکیه بنمایید می بایستی با شرایط این کار آشنا باشید. به دلیل این که اعطای وام بانکی برای خرید ملک در کشور ترکیه شرایط خاص خود را دارد. زیرا که سیاست های کشور ترکیه برای اعطای وام جهت خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی از طریق بانک های عامل متفاوت می باشد. مثلا میزان وام بسته به گردش مالی، ارزش ملک خریداری شده، نوع کسب و کار، میزان حقوق دریافتی و …  دارد. به همین دلیل بانک عامل پس از بررسی شرایط شما ۷۵٪ از ارزش ملک شما را می تواند تسهیلات ارایه نماید. بازپرداخت این تسهیلات متفاوت است و تا حداکثر ۱۰ سال هم قابل پرداخت است.

همچنین بر اساس قوانین ترکیه زمانی که شما اقدام به خرید ملک در ترکیه با استفاده از وام می نمایید لازم است که سن شما ما بین ۲۵ الی ۷۰ سال باشد. اگر به صورت مشارکتی اقدام به خرید ملک با استفاده از وام در ترکیه می نمایید می بایستی در هنگام پر کردن فرم های بانکی هر دو نفر نسبت به ثبت آن ها اقدام نمایند.

مراحل درخواست وام بانکی جهت خرید ملک در ترکیه

  1. ارایه درخواست مبنی بر دریافت وام به بانک مورد نظر
  2. ارزیابی درخواست وام شما توسط بانک مربوطه
  3. اعزام ناظر بانک جهت بازدید از ملک
  4. ارزش گزاری ملک توسط ناظر بانک

باید در نظر داشته باشید که حداکثر مبلغی که می توانید به عنوان وام از بانک درخواست نمایید ۷۵٪ از ارزش کل ملکی است که قصد خرید آن را دارید.

در خصوص مبلغ بازپرداخت شما؛ حداکثر مبلغی که برای اقساط در نظر می گیرند معادل ۵۰٪ از حقوق یا درآمد ماهیانه شما می باشد. و مدت زمان بازپرداخت نیز در همان زمان گرفتن وام مشخص می گردد. البته شما می توانید بازپرداخت این وام را به صورت ارزی نیز انجام دهید. و به جای لیر از یورو، دلار یا پوند استفاده نمایید.لازم به ذکر است در صورت انصراف و تسویه مبلغ وام بانک های ترکیه مبلغی را به عنوان جریمه از شما دریافت خواهند کرد. بر اساس این قانون در صورتی که مابقی اقساط مانده شما کمتر از ۳۶ قسط باشد شما می بایستی ۱٪ از کل مبلغ وام را به عنوان جریمه به بانک پرداخت نمایید و اگر تعداد اقساط شما بیشتر از ۳۶ قسط باشد ۲٪  کل مبلغ وام را به عنوان جریمه بعلاوه اقساط باقی مانده از شما دریافت خواهند کرد.

البته شما می توانید از پروژه های در حال ساخت نیز برای خرید ملک در ترکیه استفاده نمایید . در این حالت شما قسمتی از مبلغ را به عنوان پیش پرداخت ارایه می کنید و بقیه مبلغ را نیز در زمان های مشخص شده پرداخت می نمایید.

از چه پروژه هایی در ترکیه ملک بخریم؟

اگر به دنبال خرید ملک در ترکیه هستید به شما پیشنهاد می گردد تا از پروژه هایی برای خریداری ملک اقدام نمایید که قبل از شهروندان خارجی دیگری نیز در آن ساختمان و ناحیه ملک خریداری کرده باشند. زیرا که در این املاک تمام مراحل استعلام از ادارات مربوطه انجام شده است و نیازی به صرف زمان و هزینه برای شما نخواهد بود.

همچنین اگر شما در نظر دارید که مبلغ کمتری را برای خرید ملک در ترکیه در نظر بگیرید می توانید از پروژه های در حال ساخت، خانه بخرید. در پروژه های در حال اتمام شما می توانید اقدام به خرید ملک با اقساط ۵ ساله کنید. البته لازم به یادآوری است که سند ملک بعد از تسویه کامل به شما اعطاء خواهد شد. در این مورد شرایط پرداخت به صورت توافقی با فروشنده و شما خواهد بود. در این بین به شما پیشنهاد می گردد که از افراد و موسسات مطمن اقدام به خریداری ملک پیش خرید در ترکیه کنید و شرایط را کاملا به صورت رسمی و قانونی جلو ببرید.

قبل از این که آخرین مرحله پرداخت  و تسویه حساب کامل را انجام دهید یک کپی از اصل سند را درخواست کنید به اداره اسناد منطقه خود مراجعه نمایید. به دلیل یکپارچه بودن سیستم ادارات ترکیه تنها در عرض چند دقیقه شما می توانید نسبت به استعلام ملک خود و اطلاع یافتن از تمام جزیات آن اقدام نمایید.

تمام مراحل ثبت سند به نام شما و خرید شما در اداره اسناد انجام خواهد گرفت و در یک روز هم به اتمام خواهد رسید. در طی این مراحل شما نیاز به یک مترجم رسمی دارید تا کلیه این مراحل را به انگلیسی و ترکی ترجمه نماید. البته تمام این مراحل شامل پروژه های اتمام شده می باشد. و در ارتباط به پروژه های در حال ساخت شما باید به قوانین مربوط به آنها مراجعه کنید. بعد از به اتمام رسیدن پروسه های ادارای و اخذ سند می توانید به اداره امنیت مراجعه نمایید و نسبت به اخذ اقامت خود اقدام نمایید.

چرا ساخت و ساز در ترکیه موفق بوده است؟

علاوه بر تسهیلات ویژه که دولت ترکیه برای سرمایه گذاران خارجی در نظر دارد به مانند معافیت های مالیاتی، اعطای شهروندی ترکیه، اعطای پاسپورت ترکیه و … . یکی دیگر از دلایل دیگر می تواند بحث اقامت در ترکیه باشد. اتباع خارجی با خرید ملک حتی با قیمت پایین در ترکیه می توانند اقامت کشور ترکیه را اخذ نمایند. اگر مبلغ ملک خریداری شده ۲۵ هزار دلار باشد که خریدار خواهد توانست برای خود و اعظای خانواده اش پاسپورت کشور ترکیه را اخذ نماید.

از طرف دیگر ساخت و سازهای با کیفیت بالا و قیمت های مناسب، اعطای وام و تسهیلات ویژه به خریداران، جاذبه های شهرهای ترکیه و … نیز به اشتیاق اتباع کشورهای خارجی برای خرید ملک در ترکیه افزوده است.

فرآیند خرید ملک در ترکیه

همان طور که در بالا ذکر گردید خریدار ملک می بایستی تابعیت یکی از کشورهای مجاز خرید املاک در ترکیه باشد. ( اتباع ایرانی مجاز به خرید و فروش ملک در ترکیه هستند)

درخواست

  • ارایه درخواست مبنی بر اقدامات مقدماتی انتقال سند توسط مالک و یا وکیل( شخص حقیقی و یا حقوقی) در سازمان ثبت اسناد و املاک ترکیه در زمان مقرر.

مدارک مورد نیاز  جهت انتقال سند در ترکیه

  • سند ملک به همراه تاییده سازمان ثبت اسناد ( مشخصات مالک با جزییات کامل، آدرس شهرداری ملک، مساحت ملک، محل واقع شدن ملک به همراه مختصات آن).
  • کپی برگه پایان کار ملک به همراه تسویه حساب عوارض شهرداری
  • ارایه بیمه نامه در خصوص زلزله ملک خریداری شده ( اجباری می باشد)
  • یک قطعه عکس ۴*۶ فروشنده
  • دو قطعه عکس ۴*۶ خریدار
  • اصل پاسپورت مالک به همراه ترجمه رسمی خریدار به زبان ترکی
  • حضور دو شاهد به همراه مترجم رسمی
  • حضور مالک و یا وکیل به همراه وکالت نامه رسمی

 

در وکالتنامه به چه چیزهایی باید توجه شود؟

اگر قصد اعطای وکالتنامه به شخص دیگر را جهت خرید خانه در ترکیه دارید قبل از اعطای وکالت نامه پیشنهاد می گردد به مطالب زیر توجه نمایید:

  • در صورتی که یکی از طرفین چه خریدار و چه مالک ملک در خارج از ترکیه باشند لازم است که مراحل اعطای وکالت نامه در سفارت ترکیه در کشور مبداء صادر و ثبت گرده باشد.
  • در صورتی که کشور صادر کننده وکالت نامه عضو معاهده لاهه باشد نیازی نیست که از جانب آن کشور نامه رسمی صادر گردد. لازم به ذکر است که کشور جمهوری اسلامی ایران عضو این معاهده نیم باشد. پس برای گرفتن وکالت نامه می بایستی نامه اخذ گردد.دوکالت نامه و مدارک مورد نیاز به همراه ترجمه رسمی لازم است که به تایید وزارت امور خارجه و دادگستری و همچنین کنسولگری و یا سفارت جمهوری ترکیه در آن کشور رسیده باشد.

هزینه های خرید ملک در ترکیه چگونه است؟

هزینه خرید ملک ، علاوه بر هزینه خود مالک شامل هزینه های انتقال سند، مالیات و غیره نیز می شود. در زیر سعی شده است به برخی از آنها اشاره گردد:

  • بر اساس قانون شماره ۴۹۲ نقل و انتقال مالکیت سازمان ثبت اسناد و املاک ترکیه که در سال ۲۰۱۳ به تصویب رسیده است  خریدار و فروشنده لازم است که ۲٪ ارزش واقعی ملک را به عنوان مالیات پرداخت نمایند. این مبلغ بر اساس برگه تسویه حساب شهرداری مشخص خواهد شد و نمی تواند از آن کمتر باشد.
  • علاوه بر مالیات خرید و یا فروش ملک، مالیات سرمایه در گردش نیز که در سال ۲۱۰۳ به تصویب رسیده است به مبلغ ۷۰ لیر می بایستی در محل پرداخت گردد.

لازم است که خریداران ملک در کشور ترکیه به مطالب زیر توجه داشته باشند:

  •  قبل از هرگونه انتقال وجه در خصوص خرید ملک در کشور ترکیه، به شما پیشنهاد می گردد که نسبت به استعلام وضعیت ملک مورد نظر، بدهی بانکی، وام بانکی، محدودیت های قانونی و … در سازمان ثبت اسناد و املاک ترکیه اقدام نمایید.
  • قبل از خرید ملک در کشور ترکیه از سازندگان و مشاوران درخواست داشته باشید تا مجوزهای لازم را به شما نشان دهند. و از صحت آنها اطمینان خاطر پیدا کنید.
  • خرید ملک اگر ارزشش کمتر از ۲۵ هزار دلار باشد تضمینی برای قبول درخواست اقامت شما نمی باشد. فقط شرایط بررسی آن را دارا می باشید. زیرا که وزارت کشور در خصوص اعطای اقامت می بایستی تصمیم بگیرد. ( لازم به ذکر است که در بسیاری از موارد این درخواست مورد پذیرش قرار می گیرد)
  • در صورت به وجود آمدن اختلاف بین خریدار و فروشنده، هر دو طرف می توانند به اقامه دعوی در دادگستری و مقامات قضایی اقدام نمایند.
  • شما می توانید درخواست خرید خانه خود را در تمام ادارات پستی انجام دهید.

 

هزینه های انتقال مالکیت در ترکیه چگونه است؟

  • بر اساس قانون مالیاتی کشور ترکیه هزینه انتقال سند در ترکیه ۴٪ ارزش واقعی ملک می باشد. که بر اساس توافق طرفین یا به صورت مساوی بین هر دو طرف تقسیم می شود و یا این که مالک و خریدار می توانند بین خود بر اساس توافق نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.
  • در صورتی که خریدار ملک خود در جریان خرید و انتقال سند حضور نداشته باشد ، هزینه اخذ وکالت از سمت خریدار به مبلغ ۱۵۰ یورو می بایستی پرداخت گردد.
  • هزینه پایان کار ساختمان برای آپارتمان های نوساز با توجه به ارزش و متراژ آپارتمان  از ۴۰۰ یورو آغاز می گردد.
  • عوارض شهرداری که هر سال فقط یکبار پرداخت خواهد شد ۰/۱ ٪ ارزش واقعی ملک می باشد که در ماه مه می بایستی پرداخت گردد.
  • هزینه اخذ آبومان آب جهت خانه های نوساز ۶۰ یورو می باشد این در حالی است که این هزینه برای خانه های قدیمی ۳۰ یورو خواهد بود.
  • هزینه های شارژ ساختمان در ترکیه با توجه به ملک و محله می تواند متفاوت باشد ولیکن به طور میانگین مابین ۵۰ الی ۲۰۰ یورو در ماه می باشد.

قیمت خرید خانه در ترکیه به پول ایران (۲۰۲۰)

قیمت خرید ملک در ترکیه در استانبول و دیگر شهرها

اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید باید بدانید که گرانترین و بزرگترین شهر ترکیه استانبول است و امروزه به دلیل پتانسیل بالا به یکی از شهر های گران دنیا تبدیل شده است و در لیست Global Property Guide در بین ۹۴ شهر دنیا در مقام ۳۹ قرار دارد. قیمت ملک در شهر های مختلف ترکیه خصوصا استانبول بدین شکل است :

میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در استانبول ۳۹۶۱ لیر (تقریبا ۹٫۵ میلیون تومان) است. گرانترین منطقه ی استانبول بشیکتاش با ۱۰۶۴۶ لیر (تقریبا ۲۵٫۵ میلیون تومان ) و در منطقه ی بشیکتاش گرانترین محله Bebek با میانگین قیمت ۴۷۴۱۷ لیر (۱۱۸ میلیون تومان) است در واقع Bebek گرانترین نقطه ی ترکیه هم محسوب می شود که در بخش اروپایی استانبول در کنار تنگه ی بوسفور قرار دارد.

میانگین قیمت هر متر مربع در منطقه ی فاتح که یکی از مراکز ایرانیان و شامل منطقه های تاریخی و توریستی و تجاری از جمله آکسارای است ۴۱۶۸ لیر (۱۰ میلیون تومان) می باشد. (بناهای این منطقه عموما قدیمی و کهنه ساز می باشد )

میانگین قیمت هر متر مربع در منطقه ی بیلیکدوزو استانبول که یکی از بهترین مناطق برای سرمایه گذاری در حوزه ملک در ترکیه به شمار می آید ۲۶۴۶ لیر (۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان) می باشد. این منطقه در حالی که دارای قیمت مناسب است دارای امکانات پیشرفته شهری و زیباهایی منحصر به فرد می باشد.

میانگین قیمت هر متر مربع  آپارتمان در آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه ۱۸۶۱ لیر و گرانترین منطقه ی آنکارا Çankaya با متری ۲۵۷۲ لیر می باشد.

متوسط قیمت در ازمیر ۳۰۳۶ لیر و منطقه ی چشمه با ۵۵۶۲ لیر در صدر جدول قیمت مسکن قرار دارد.

متوسط قیمت هر متر مربع در آنتالیا ۲۱۰۱ لیر و گرانترین منطقه در این شهر کونیآلتی با قیمت ۳۲۱۴ لیر است.

  • در زمان بروزرسانی این مطلب  هر TL ( لیر ) حدود ۲۴۰۰ تومان است.
  • قیمت ها مربوط به آپارتمان های معمولی با عمر متوسط می باشد و قیمت آپارتمانهای نوساز یا دارای امکانات رفاهی نظیر استخر و … ۲۵% تا ۵۰% گرانتر می باشد .

 

نمودار تغییر قیمت خانه در استانبول

خرید ملک در ترکیه برای کدام قشر از ایرانیان مناسب است ؟

خرید ملک در ترکیه با توجه به امکانات بالا مجتمع های مسکونی مانند نگهبانی و امنیت بالا ،متریال مناسب پروژه ،امکانات رفاهی مانند استخر سونا باشگاه رستوران آرایشگاه و …  . عدم وجود مشکلات حقوقی در خانه های اماده (بصورت معمول مشکلات خاصی در سند خانه های یا دفاتر تجاری وجود ندارد مگر در شرایط خاص)، تورم معقول و ثابت از دید سرمابه گذاری در شهرهای بزرگ بخصوص استانبول ، قیمت مناسب ، ارایه اقامت ترکیه گزینه مناسبی حتی جهت سرمایه گذاری است ولی این یک روی سکه است در روی دیگر سکه شرایط خریدار بسیار مهم و تاثیرگذار است

خرید ملک در ترکیه  برای سه قشر توصیه میشود :

قشر اول:

هموطنانی که داری تمکن مالی کافی درحدی هستند که مبلغ خرید ملک در ترکیه جز کوچکی از دارایی شخص باشد

قشر دوم:

شخصی از لحاظ کاری به وضعیت با ثباتی در ترکیه رسیده باشد و توانسته یا از طریق ثبت شرکت در ترکیه و یا از طریق کار در شرکتهای ترک درآمد مناسبی برای خود ایجاد کرده باشد

قشر سوم :

دوستانی که میتوانند از طریق کردیت یا تسهیلات خرید ملک در ترکیه را انجام دهد که در این حالت با توجه به پرداخت ۲۰ الی  ۳۰درصد کل مبلغ ملک  مابقی طی ۱۰ سال پرداخت خواهند کرد برای این سه قشر  خرید ملک در ترکیه را  توصیه میکنیم در خارج از حالات ذکر شده با توجه به اینکه وضعیت شخص هنوز مشخص نیست یا در شرایط مالی مناسبی قرار ندارد خرید ملک در ترکیه نوعی ریسک محسوب می شود.

خرید خانه ارزان در ترکیه

خرید خانه ارزان در ترکیه ، خرید ملک ارزان در ترکیه ، خرید آپارتمان ارزان در ترکیه ،خرید ملک بر آذری ها و… اینها بخشی از عناوین تبلیغات که شما در سایتها ، تلگرام، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی می بینید.

آیا واقعا شما با ۴۰۰ میلیون تومان می توانید در ترکیه خانه بخرید ؟

جواب مثبت است ولی این خانه ها و آپارتمانها بخصوص در شهر های بزرگ در مناطق بومی نشین استانبول یا انکارا قرار دارد و طبیعتا پذیرش خارجی در مناطق بشدت بومی که ارتباط و فرهنگ خاصی بین آنهاست حداقل در ابتدای مهاجرت و اقامت ترکیه کار ساده ای نیست. همچنین این خانه ها در شهرک های مسکونی قرارندارد و طبیعتا امکاناتی مانند نگهبانی ۲۴ ساعته ،باشگاه ، رستوران ،دسترسی مناسب ،بیمارستان برخوردار نیست

پس در انتخاب خانه یا آپارتمان باید کاملا دقت کنین نکته مهم دیگر روند گرفتن سند در خانه های ارزان ترکیه است که شما زمانی حدود ۲ماه تا اعلام جواب استعلام از انکارا باید منتظر باشید مواردی که باید دقت کنین در موقعیت خانه در ترکیه عدم وجود مناطق نظامی در نزدیک خانه می باشد که ممکن است پروزه دریافت سند را دچار مشکل نماید در پایان باز تاکید میکنیم در زمان انتخاب خانه دقت کنین تا صرف قیمت پایین خانه شما را صاحب اول و آخر خانه در ترکیه نکند.

در موقع خرید ملک در ترکیه به چه مواردی باید اهمیت داد؟

خرید ملک در ترکیه علاوه بر دقت های معمولی که نیاز دارد، باید با آگاهی و کسب اطلاعات کامل صورت گیرد.

ابتدا برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در خرید ملک و قبل از اینکه گرفتار کلاهبرداران شوید، حتما با یک وکیل و یا مشاور حقوقی که به قوانین ترکیه آشنایی کامل دارد، مشورت کنید. قوانین مربوط به خرید املاک توسط خارجیان در ترکیه بسیار مورد بازبینی قرار گرفته و مدام تغییر می یابند. از این رو باید با احتیاط عمل نمود و با یک وکیل یا مشاور آگاه مشورت نمود.

مورد بعدی در خصوص محدودیت های خرید املاک است. باید دقت کنید که بیش از سی هکتار ملک در ترکیه را نمی توانید قانونا مورد خرید و فروش قرار دهید. همچنین برخی مناطق هست که ممنوعیت خرید و فروش ملک برای خارجیان در آنجا اعمال می شود. در صورت پرداخت هرگونه وجه ابتدائا سعی کنید وجه را از طریق سیستم بانکی پرداخت کنید و اگر به دلیل مشکلاتی نتوانستید این کار را انجام دهید،

حتما رسید کتبی مطمئنی از شخص دریافت کننده مبلغ، بگیرید و سپس سعی کنید همزمان با پرداخت نقدی وجه، ملک را در اداره ثبت املاک (تاپو) به نام خود انتقال دهید. نکته دیگر اینکه دقت کنید وجه را سعی کنید به مالک ملک تحویل دهید نه به دلال و بنگاهی و واسطه ها.

قبل از پردخت وجه و با راهنمایی مشاور از عدم وجود هرگونه بدهی ملک (اعم از بدهی های مالیاتی یا قبوض برق و گاز و آب….) اطمینان حاصل کنید. همچنین در قسمت توضیحات سند رسمی ملک دقت کنید که ملک در رهن بانک یا شخص دیگری نباشد.

تاحد امکان و با راهنمایی مشاورتان سعی کنید ملک مورد خریداری را از نزدیک دیده و با مشخصات سند تاپو انطباق دهید. بارها مشاهده شده که ملکی که در تاپو به نام خریدار انتقال داده شده با ملکی که فروشنده مدعی فروش آن بوده، متفاوت بوده است. در این خصوص صحبت با همسایگان یا مستاجر احتمالی ملک هم راهگشا خواهد بود.

دقت کنید که ملک خریداری شده مشکل مربوط به شهرداری نداشته باشد. مشاهده شده که هموطنان ملکی را خریداری نموده اند و پس از آن متوجه شده اند که ملک بدون مجوز شهرداری بنا شده و یا فاقد پایان کار و بدون رعایت اصول ایمنی است. در مواردی مشخص شده است که ملک در طرح شهرداری قرار دارد و فروشنده هم با شهرداری توافق نموده است! در پایان مجددا تاکید می شود که رعایت همه موارد فوق از عهده شخص عادی خریدار خارج است و حدالامکان باید توسط وکیل یا مشاور حقوقی معتبر انجام گیرد.

خرید آپارتمان در استانبول

 

خرید ملک در ترکیه و کلیات آن

خرید ملک در ترکیه و کلیات آنخرید ملک در ترکیه و کلیات آن قوانین خرید ملک در ترکیه طی سالیان اخیر بارها با تغییراتی مواجه شده تا بتواند شرایطی را برای خارجیان فراهم آورد که به آنها امکان سرمایه گذاری بهتری را فراهم آورد و اینگونه به فرایند اقتصادی کشور نیز کمک کرده باشند ما در این مقاله سعی بر این داشته ایم که تمام شرایط خرید ملک را بررسی کنیم تا سرمایه گذارانی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند دچار اشتباه و سردرگمی نگردند.

ولی با توجه با شرایطی که متاسفانه افراد سودجو فراهم می آورند پیشنهاد می کنیم پیش از هرگونه مبادرت به خریدی با وکیل یا سازمان های رسمی و قانونی در این کشور مشاوره کنید و حدالمقدور کار را به آنان بسپارید تا با مشکلات احتمالی توسط افراد سودجو و کلاه برداران جلوگیری کرده باشید .

قانون پایه

طبق تبصره ۳۵ قانون املاک و اراضی به شماره تصویب ۲۶۴۴   در ۱۸ ماه مه سال ۲۰۱۲ تملک و خرید اراضی برای تمامی اتباع خارجی در ترکیه بلا مانع اعلام شد. در مورد لیست شهروندان کشورهای مجاز به خرید ملک در جمهوری ترکیه میتوانید از کنسولگری و سفارت ترکیه در کشور مبدا سوال کنید و یا مستقیما به سازمان ثبت و نقشه برداری اراضی ترکیه تماس بگیرید (شهروندان ایران مجاز به خرید ملک می باشند)

شهروندان خارجی می توانند هر نوع ملکی از جمله (خانه،تجاری،زمین و اراضی ) را با کسب استعلام از مراجع مربوطه خریداری نمایند شهروندان خارجی که اقدام به خرید زمین برای ساخت ملک می کنند، می بایست طی ۲ سال اقدام به شروع ساخت پروژه معرفی شده به وزاتخانه نمایند.

نوع قرارداد

طبق موازین و قوانین کشور ترکیه، انتقال مالکیت ، تنها از طریق اوراق رسمی و ثبتی که توسط طرفین و یا وکلای رسمی آنها به امضا رسیده باشد تنها در دفاتر رسمی ثبت اسناد ملکی مقدور می باشد.

عقد قولنامه فی مابین طرفین در بنگاه و دفاتر مشاورین رسمی مقدور می باشد اما خریدار باید توجه داشته باشد، صرف جاری شدن عقد قولنامه قبل از ثبت در دفاتر رسمی، الزامی برای دفترخانه/سازمان ثبت اسناد و املاک جهت انتقال مالکیت به وجود نمی آورد و فاقد وجهات قانونی جهت انتقال مالکیت می باشد.

شرایط ،محدودیت و عقود لازم برای خریدار خارجی

  1. هر شهروند خارجی میتواند تا مرز ۳۰ هکتار از اراضی جمهوری ترکیه را خریداری نماید.
  2. شهروند خارجی حق تملک و یا اجاره اراضی جمهوری ترکیه را که در مناطق نظامی-امنیتی واقع شده اند را ندارد.
  3. شهروند خارجی میتواند تنها تا ۱۰ درصد از اراضی و املاک هر ناحیه/شهر را خریداری نماید.
  4. شهروندان خارجی و یا شخصیت های حقوقی ثبت شده در خارج از ترکیه میتوانند از مالکین و موسسات مالی (بانک) معتبر درخواست خرید اعتباری داشته باشند و قانون محدودیتی در این مورد ندارد.

شرایطی که باعث می شود ملک و عقود مربوطه کا لم یکن طلقی شوند عبارت است از:

  • اگر عقود و ملک مورد معامله باعث نقض و شکسته شدن قانونی شده باشد
  • عدم تایید ملک یا معامله از سوی وزارتخانه و ارگان های امنیتی
  • پایان یافتن مهلت قانونی برای شروع پروژه (ها) ی معرفی شده به وزارتخانه مربوطه
  • عدم پایان کار طبق برنامه ارائه و ثبت شده به وزارتخانه مربوطه

چگونگی خرید ملک در ترکیه

مواردی که برای خرید ملکی که سند پایان کار دارد مورد نیاز می باشد به صورت زیر می باشد:

مجوزهای لازم جهت خرید خانه در ترکیه :

برای دریافت مجوز های لازم برای صادر شدن سند به نام شما و دریافت کردن شماره مالیاتی ،دریافت فیش آب و برق و حتی تلفن و انجام تمام مراحل مربوطه لازم است که در محضر وکالتی به نام شرکتی که قصد خرید ملک را دارید بدهید . بعد از دریافت نمودن شماره مالیاتی و طی کردن مراحل برای گرفتن تمام مجوزهای مربوطه صدور سند ملک به نام شما صادر خواهد شد.

درخواست ثبت سند :

برای این که سند صادر شود اول از همه تمام مشخصات توسط پلیس کاملاٌ بررسی می شود و پس از بررسی کامل پلیس ترکیه اجازه نامه برای صادرشدن سند می دهد . که این مراحل حدود ۳ تا ۴ ماه طول می کشد .

قرارداد فروش :

پس از اینکه ملک مورد نظر خود را انتخاب کردید ، برای خرید ملک در ترکیه برای شما قرارداد کتبی آماده می شود و مطابق با قرارداد مبلغی به عنوان بیعانه توسط شما به صاحب ملک پرداخته می گردد . پس از دریافت تمام مجوز ها و در زمان صدور سند مدارک ذیل لازم است :

مدارک لازم خریدار جهت خرید خانه در ترکیه:

  • دو قطعه عکس
  • دو فقره کپی پاسپورت
  • آدرس محل اقامت همراه با نام و فامیلی و اسم پدر
  • شماره مالیاتی
  • اجازه مخصوص ثبت سند برای ملیت های مختلف

مدارک لازم جهت فروشنده :

  • ۱ عدد عکس
  • ۲ فقره کپی پاسپورت
  • شماره مالیاتی
  • آدرس محل اقامت
  • مشخصات ثبت سند در دفتر اسناد رسمی انجام می شود .در دفتر اسناد رسمی مترجم قسم خورده به صورت شفاهی اطلاعات مربوطه به سند از قبیل منطقه ،متراژ و مابقی جزییات را با شما مرور می کند و سپس اصل سند به شما تحویل داده می شود.

چگونی و فرآیند خرید ملک در ترکیه

خریدار می بایست دارای تابعیت یکی از کشور های مجاز به خرید ملک در ترکیه باشد. اتباع ایرانی جزو شهروندان مجاز به خرید ملک در ترکیه می باشند.

درخواست

مالک و یا وکیل قانونی او می بایست، درخواست خود مبنی بر ارائه اقدامات مقدماتی انتقال سند را پیش از انجام هرگونه عقدی در سازمان ثبت اسناد و املاک ارائه کند. در صورت عدم ارائه درخواست در زمان مقرر، انتقال سند با تاخیر مواجه خواهد شد.

مدارک مورد نیاز جهت انتقال سند:

  • سند ملک مورد نظر و یا نامه تاییده سازمان ثبت اسناد در مورد احراض مالکیت، مالک با جزییات کامل آدرس، مساحت و محل واقع شدن ملک با مختصات
  • پاسپورت با ارائه ترجمه رسمی به زبان ترکی
  • برگه پایان کار و تسویه حساب مالیات-عوارض از شهرداری مربوطه
  • ارائه بیمه نامه اجباری زلزله ویلا،خانه،آپارتمان، دفتر
  • یک قطعه عکس فروشنده (۴*۶)
  • دو قطعه عکس خریدار که می بایست حداثکر مربوط به ماه پیش باشد (۴*۶)
  • حضور مترجم رسمی همزمان و دو شاهد در صورت عدم صحبت طرفین به زبان ترکی استانبولی
  • در صورت حضور وکیل طرفین، اصل و کپی وکالت نامه همراه با ترجمه رسمی با تایید وزارت خارجه و دادگستری کشور صادر کننده.

موارد الزامی در مورد وکالت نامه :

  • اگر خریدار و یا فروشنده شهروند ترکیه و ساکن خارج از ترکیه می باشند، وکالت نامه می بایست توسط سفارت جمهوری ترکیه در کشور مبدا صادر و ثبت شده باشد
  • اگر کشور صادر کننده وکالت نامه عضو معاهده لاهه مورخ ۵ اکتبر ۱۹۶۱ باشد احتیاجی به ارائه نامه رسمی از سوی آن کشور نمی باشد. (کشور جمهوری اسلامی ایران عضو این معاهده نمی باشد)
  • اگر کشور صادر کننده ی وکالت نامه عضو معاهده لاهه مورخ ۵ اکتبر ۱۹۱ نباشد، وکالت نامه و سایر مدارک می بایست، همراه با ترجمه رسمی،به تایید وزارت امورخارجه و دادگستری و همچنین کنسولگری و یا سفارت جمهوری ترکیه در آن کشور رسیده باشد.

هزینه ها :

  • خریدار و فروشنده می بایست طبق قانون ۴۹۲ قانون نقل و انتقال مالکیت سازمان ثبت اسناد و املاک مصوب سال ۲۰۱۳، ۲ درصد از ارزش واقعی را می بایست پرداخت کنند. این مبلغ نمی تواند کمتر از مبلغ پرداختی در برگه تسویه حساب عوارض که توسط شهرداری صار می شود باشد.
  • مالیات سرمایه در گردش می بایست در محل پرداخت شود (حداکثر ۲٫۵*۷۰ لیر ترکیه برای سال ۲۰۱۳)
  • هزینه استعلام عدم واقع شدن ملک در اراضی ارتش ترکیه، که توسط سازمان نقشه برداری و ثبت اراضی ترکیه انجام می پذیرد معادل ۳۲۵ لیر ترکیه برای سال ۲۰۱۳

سایر موارد حائز اهمیت برای متقاضیان خارجی خرید ملک در ترکیه:

  • استعلام وضعیت ملک از سازمان ثبت اسناد و املاک ترکیه در خصوص بدهی ملک، وام، محدودیت قانونی اعمال شده بر ملک توسط دستگاه قضایی و یا
  • اگر یکی از دفاتر درخواست خرید خانه توسط متقاضی خارجی را رد کرد، متقاضی می تواند از طریق اداره و یا سرپرستی منطقه به طرح درخواست مجدد اقدام نماید
  • دقت در انتخاب مشاوران،سازندگان، متقاضی میتواند از مشاور و یا سازندگان درخواست ارائه مجوز های قانونی آنها را داشته باشد و یا از صحت فعالیت آنها با استعلام از مراجع مربوطه مطمئن شود.
  • خرید ملک در کشور جمهوری ترکیه یکی از شاخصه های بررسی درخواست اقامت توسط وزارت کشور جمهوری ترکیه می باشد و به تنهایی تضمین کننده اخذ اقامت دائم و یا کوتاه مدت خریدار نمی باشد، تصمیم اعطای اقامت در اختیار وزارت کشور و بر اساس شاخصه های متفاوتی صورت می پذیرد. خریدار می بایست قبل از اقدام به خرید به نیت اخذ اقامت و یا تابعیت کشور ترکیه بر اساس تبلیغات انجام شده صحت آنها را از وزارت کشور ترکیه و یا سفارت جمهوری ترکیه در کشور مبدا را جویا شود
  • در صورت بروز اختلاف بین طرفین، هر کدام از آنها می بایست نسبت به ادعا و شکایت خود نزد مقامات قضایی تشکیل پرونده دهند.

شرکت ترکیه پرتال افتخار این را دارد که تمام هموطنانی که تصمیم به سرمایه گذاری از طریق خرید ملک را دارند از ابتدا تا انتها با ممانعت از هرگونه مشکل قانونی یا مواجهه با سودجویان همراهی کرده و مراحل آن را برای هموطنان عزیز آسانتر کند.

  1. شما پس از بررسی و انتخاب و  توافق در مورد نحوه پرداخت در موقع نوشتن توافقنامه، میتوانید واحد مورد نظرتان را انتخاب کنید  و ما جدول زمان بندی پرداخت  را همراه با خریدار و فروشنده برای انتقال قطعی سند تنظیم می کنیم.
  2.  میتوانیم با افتتاح حساب به نام مشتری و اخذ کد مالیاتی امور پرداختی شما را برای مواردی مثل پرداخت قبوض آب،برق و.. تسهیل کنیم
  3. طبق قانون جدید قبل از انتقال قطعی سند، دیگر نیازی به اخذ استعلام از ارتش ترکیه در مورد واقع شدن و یا عدم واقع شدن ملک یا زمین مورد نظر شما در اراضی تحت مالکیت ارتش از منطقه مورد نظر نمی باشد و انتقال و اعطای  سند جدید طی ۷ روز کاری انجام خواهد شد
  4. برای انتقال مالکیت و نوشته شدن قولنامه، هر دو طرف قرار داد موظف به حضور در دفتر املاک می باشند، در صورت عدم حضور خریدار، مشاور املاک میتواند با اخذ وکالتنامه رسمی در یکی از دفترخانه های ترکیه، اقدام به خرید از جانب وی نماید.

Tapu(برگه انتقال مالکیت) مهمترین مدرک مورد نیاز خریدار می باشد، که باید در هنگام اخذ آن به تمامی جزییات ذکر شده در آن دقت کند. در Tapu تمامی موارد از جمله وضعیت مالکیت، تاریخ انتقال و نام مالک ذکر می شود.

خرید آپارتمان در استانبول

هزینه های انتقال مالکیت

مالیات انتقال سند در ترکیه ۴% مبلغ ارزش ملک می باشد. در قانون نقل و انتقالات اسناد ترکیه به صراحت نقل شده میزان مالیات پرداختی باید در بین طرفین (خریدار و فروشنده) به صورت مساوی برای پرداخت تقسیم شود. روش های پرداخت توافقی نیز امکان پذیر می باشد.

  1. در صورت عدم حضور خریدار، هزینه ی اخذ وکالت ۱۵۰ یورو می باشد.
  2. Iskan یا همان پایان کار، هزینه ایی است برای آپارتمان های نوساز که با توجه به ارزش و متراژ آپارتمان از ۴۰۰ یورو شروع می شود.
  3. قرارداد اخذ آبونمان برق برای واحد های نوساز حدود ۱۰۰ یورو و برای واحد های قدیمی ساز، حدود ۳۰ یورو می باشد.
  4. قرار داد اخذ آبونمان آب، برای واحد های نوساز حدود ۶۰ یورو و برای واحد های قدیمی ساز، حدود ۳۰ یورو می باشد.

عوارض شهرداری سالیانه یک بار قبل از آخرین روز ماه مه (May) هر سال باید پرداخت شود. این میزان حدود ۰٫۱ درصد از ارزش واقعی TAPU میباشد هزینه شارژ تعمیر و نگه داری آپارتمان ها میتواند سالانه یک بار و یا به صورت ماهیانه پرداخت شود، این هزینه در آپارتمان های نوساز میتواند به صورت متوسط بین ۴۰-۷۰ یورو در ماه باشد. شایان ذکر است، قیمت های ذکر شده در بالا، فقط برای اطلاع شما می باشد، احتمال کاهش و یا افزایش هزینه ها در زمان خرید ملک توسط شما امکان پذیر می باشد.

قیمت خانه در ترکیه به پول ایران

ایرانی های زیادی تصمیم دارند تا در کشور  ترکیه ملک بخرند و دنبال راهی هستند تا اطلاع پیدا کنند که قیمت خانه در ترکیه به پول ایران چه قدر می شوند.

دلیل اصلی رغبت ایرانی و سایر خارجی ها به خرید ملک در ترکیه، گرفتن اقامت در این کشور است. زیرا با خرید یا اجاره ملک در ترکیهاین امکان برای مردم سایر کشورها به وجود می آید که اقامت کشور ترکیه را بگیرند. به همین دلیل ایرانی های زیادی در مورد قیمت خانه در ترکیه به پول ایران به تحقیق می پردازند.

مراقب سودجویان باشید

از سوی دیگر دفاتر و شرکت های زیادی در ایران مشغول کار هستند که مسئولیت خرید ملک در ترکیه را بر عهده می گیرند و تمام مراحل آن را انجام می دهند و قیمت خانه در ترکیه به پول ایران را به اطلاع ایرانی ها می رسانند. البته نباید به هر شرکتی در این باره اعتماد کرد. برخی شرکت های تقلبی قیمت خانه در ترکیه به پول ایران را به مشتری از همه جا بی خبرشان اشتباه می گویند و از بی اطلاعی و سادگی آن ها سو استفاده می کنند.

اگر کسی قصد خرید خانه در ترکیه و شهرهای مختلف آن از جمله آنکارا، استانبول، آنتالیا و… را دارد باید از طریق شرکت های معتبر اقدام کند و برای فهمیدن قیمت خانه در ترکیه به پول ایران نباید سراغ هر منبع نامعتبری برود که خدای نکرده در دام سودجویان نیافتد و اطلاعات غلطی را درباره ی قیمت خانه در ترکیه به پول ایران در اختیار او قرار نگیرد و بقیه اطلاعات لازم و ضروری برای خرید خانه را به درستی دریافت کند.

تحلیل خرید

طبق اطلاعات موجود از منابع معتبر، قیمت خانه در ترکیه به پول ایران بسیار به صرفه تر و بهتر از خرید خانه در شهرهای ایران است. مثلا با پولی که شما می توانید در تهران یک خانه ی کوچک بدون امکانات زیاد بخرید اگر با همان شرایط، قیمت خانه در ترکیه با پول ایران را حساب کنید با پولی که در دستتان هست می توانید در کشور ترکیه خانه ای با امکانات استخر، سونا، جکوزی و غیره را بخرید و صاحب خانه ای بسیار بهتر شوید.

در واقع قیمت خانه در ترکیه به پول ایران بسیار مناسب تر از قیمت خانه در داخل کشور است و شما می توانید با همان مقدار پولی که در دستتان دارید و برای خرید خانه پس انداز کرده اید صاحب خانه ای بسیار بهتر شوید و این نشان دهنده ی این نکته ی مهم است که قیمت خانه در ترکیه به پول ایران بسیار مناسب تر از خرید خانه در ایران و به خصوص در کلان شهرهایی مثل تهران است‌.

شهر های مناسب خرید

در واقع آنکارا و استانبول جزو کلان شهرهای کشور ترکیه محسوب می شوند اما در این شهرها و شهرهای دیگر ترکیه خانه هایی وجود دارد که امکانات بسیار زیادی دارند و  شما می توانید با قیمت مناسب آن ها را بخرید و از امکانات بالای آن ها بهره ببرید. این نشان دهنده ی قیمت مناسب خانه در ترکیه به پول ایران است.

دولت ترکیه نیز تدابیر ویژه ای برای مناسب نگه داشتن قیمت خانه در کشور ترکیه و شهرهای متفاوتش اندیشیده تا مهاجران بیشتری را جذب کشور خود کند و این امر  باعث شده تا قیمت خانه در ترکیه به پول ایران بسیار بهتر از قیمت خانه در داخل کشور باشد و ایرانی های زیادی وقتی از قیمت خانه در ترکیه به پول ایران مطلع می شوند، تصمیم به خرید خانه در ترکیه می گیرند و برای این کار اقدام می کنند.

محرک اصلی خرید

در واقع محرک اصلی آن ها مناسب بودن قیمت خانه در ترکیه به پول ایران است‌. قیمت خانه در ترکیه به نسبت شهر، محله و موفعیت همچنین متراژ ،امکانات متفاوت است ولی در شهر استانبول در مناطق اروپایی و مناطق متوسط به بالا قیمت سوییت بدون خواب ۳۵ متری  ۲۵۰ میلیون تومان به بالا، یک خوابه از ۴۰۰ میلیون تومان ، دو خوابه از ۶۰۰ میلیون تومان ، آپارتمان سه خوابه از ۸۰۰ میلیون تومان به بالا می باشد همچنین ویلاهایی دوبلکس از یک میلیارد و سیصد میلیون تومان به بالا می باشد.

محدوده قیمتی

قیمت ها بصورت حداقلی عنوان شده است. خرید ملک در ترکیه با ۱۵۰ هزار لیر که امروز ۲۸  مرداد حدودا معادل ۲۸۵ میلیون تومان میباشد البته با توجه به شهر و منطقه بسیار متفاوت میباشد و شاید مبلغ به خودی خود معیار مناسبی برای خرید ملک در ترکیه نباشد ولی با توجه به اینکه شاخصه ای با وزن بسیار بالایی برای خرید ملک در ترکیه است در این نوشته سعی کرده ایم ایتم هایی مانند دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی ، شرایط منطقه ،دسترسی به مواردی مانند فروشگاهها ،مراکز خرید، بیمارستانها، مدارس را جهت خرید ملک در ترکیه در نظر بگیریم واقعیت این است که با سرچ در سایت ها و اپلیکیشن های ترک شاید با این مبلغ موارد بسیار زیادی پیش روی ما باشد ولی با تجربه ترکیه پرتال طی سالهای متمادی این قبیل خانه ها عموما مورد پسند ایرانیان جهت خرید ملک در ترکیه بدلایل زیادی نیست.

ارزش خرید کدام خانه ها بالاست

با ۱۵۰ هزار لیر در مجتمع هایی که ایرانی پسند نیز باشد میتوان در مناطقی مانند اسن یورت ، باهچه شهیر  سوییت یا خانه هایی با متراژ مفید ۳۵ متری را یافت البته شاید خانه های بزرگتری نیز باشد ولی بافت محلی و عدم سازگاری با فرهنگ ایران باعث میشود حداقل در ابتدای ورود شخص سوییت ۳۵ متری را به به خانه  ۶۰متری جهت خرید ملک در ترکیه ترجیح دهد تصاویری  نمونه ای از این واحد های مشاهده در ترکیه با ۱۵۰ هزار لیر  توضیحاتی حضور شما کاربران عزیز داشتیم. در این نوشته در خصوص خرید ملک‌  در ترکیه با ۳۰۰ هزار لیر توضیحاتی خدمت شما خواهیم داشت اگر متوسط خرید ملک‌  در ترکیه در مناطق متوسط استانبول را متری ۴۰۰۰ لیر در نظر بگیریم با ۳۰۰ هزار لیر  می باید ملکی حدودا ۷۵ متری بتوانند خریداری کنند.

نکته مهم

ولی نکته مهمی که نباید فراموش کرد این است که متراژ معیار خرید ملک‌ در ترکیه بخصوص در برج های مسکونی، پروژه های بزرگ و رزیدانس ها بصورتی است که  مشاعات نیز در سند به عنوان متراژ واقعی محسوب میشود این متراژ حدودا  ۳۰ درصد از متراژ  ابراز شده، میباشد به عبارتی متراژ واقعی ملکی  که در سند ۷۰ متر می باشد حدودا ۵۰ مترمی باشد که اپارتمانی یک خوابه میتوان برای این متراژ در نظر گرفت. البته این اعداد برای پروژه های صفر یا نهایتا پنج سال عمر در نظر گرفته شده است که دارای مزایایی برای ایرانیان در پروسه خرید ملک‌  در ترکیه میباشد.

امکانات پروژه ها

امکانات پروژه ها معمولا عبارتند از فضای سبز مجتمع، امکانات بازی برای کودکان ، دسترسی به مراکز خرید، دسترسی به مدارس و‌ بیمارستانها همچنین تیم امنیتی کامل، باشگاههای فیتنس استخر های سرپوشیده و باز و سایر امکانات رفاهی دیگر همچنین از مزایای دیپر این قبیل  پروزه ها سهولت و سرعت تنظیم سند در این قبیل پروژه هاست که  حدودا سه روز زمان میبرد.

انتخاب دیگر شما برای  خرید ملک‌  در ترکیه  با ۳۰۰ هزار لیر در همین مناطق ، خرید از  اپارتمان معمولی تا ۲۰ سال عمر بنا باشد متراژ مفید میتواند  ۶۵ متر واقعی باشد ولی پروسه تنظیم سند این تیپ‌اپارتمان به علت اینکه هیچ خارجی ممکن از اپارتمان ملک خریداری نکرده باشد حدود ۲ ماه ممکن است زمان بیرد همچنین در صورتیکه مشاعات برای شخصی یا خانواده مطرح نباشد یا منطقه ضعیفتری را ‌در خواست نماید با همین مبلغ میتواند اپارتمانی ۷۰ متر مفید با ۳۰۰هزار لیر خریداری نمود.

خرید آپارتمان در استانبول

خرید ملک در ترکیه و بررسی شرایط آن

خرید ملک در ترکیه و اجاره خانه در ترکیه، میزان سرمایه مرود نیاز جهت خرید ملک و به طور کلی اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک و یا اجاره ملک در این نوشتار مورد بحث و بررسی علمی قرار خوهد گرفت. اما سوالی که بسیاری از علاقه مندان به سرمایه گذاری با آن مواجه هستند این است که آیا خرید ملک در ترکیه می تواند سرمایه گذاری مناسبی تلقی شود؟ و اینکه چه اشخاص و افرادی واجد شرایط خرید ملک در ترکیه می باشند؟ آيا لزوما برای خرید ملک در ترکیه نیاز به وکیل می باشد؟ خرید ملک در ترکیه شامل چه مراحلی می باشد؟ متقاضیان برای خرید ملک در ترکیه نیاز به تائیدیه از چه اورگان هایی خواهند داشت؟ خرید ملک در ترکیه از جهات مختلف قابل بررسی می باشد که موسسه حقوقی ملک پور سعی دارد به شکلی ساده به اصلی ترین و اساسی ترین و مهم ترین نکات پیرامون آن بپردازد. شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به کسب اطلاعات تکمیلی در باب خرید ملک در ترکیه با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نمایید و از مشاوره تلفنی به صورت رایگان بهره مند شوید.

در بخش دیدگاه ها نیز می توانید سوالات خود را مطرح نمایید و در زمانی کوتاه پاسخ بگیرید.

سوال بپرسید!

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

 

شما می توانید از طریق لینک روبرو با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

دریافت مشاوره رایگان

خرید ملک در ترکیه و شرایط عمومی آن

ترکیه به عنوان یک کشور با تاریخ غنی، میراث فرهنگی چشمگیر و جذاب و آب و هوای زیبا و سواحلی به عنوان مکان های جذاب به خصوص مکان هایی در شهرهایی همچون آنتالیا، بدروم و فتحه شناخته شده است. خرید ملک در ترکیه یکی از روش های سرمایه گذاری و اخذ اقامت در این این کشور می باشد. اما اتباع خارجی تنها می توانند عراضی و آپارتمان های مشخص شده از سمت دولت ترکیه را خریداری نمایند و امکان خرید ملک در دهکده ها و یا مناطق روستایی و همینطور اجازه خرید ملک در اطراف مناطق نظامی را ندارند. اجاره ملک در ترکیه نیز می تواند سبب اخذ اقامت موقت در ترکیه شود، البته قوانین مربوط به این روش در سال 2020 تغییر یافته است، که در ادامه بررسی خواهد شد.

سرمایه گذاران بین المللی بیشتر تمایل دارند برای تعطیلات خود و بسته به سبک زندگی اقدام به انتخاب خرید ملک در ترکیه نمایند. به ویژه سرمایه گذاران از خاورمیانه بیتشر تمایل دارند در آپارتمان ها و ویلا های مدرن اقدام به سرمایه گذاری کنند. برای این موضوع بیشتر آنتالیا، فتحیه، دالیان، کالکان و استانبول مورد توجه آنان می باشد. البته شرایط اقتصادی نامساعد در ترکیه سبب کاهش ارزش ارز این کشور در سال های اخیر شده است، به همین دلیل بسیاری از افراد خرید ملک در ترکیه را امری سود آور نمی دانند.

در این ویدئو خواهید آموخت:

برای انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

آیا ترکیه کشور مناسبی برای مهاجرت است؟

آیا خرید ملک در ترکیه سود آور است؟

فایل صوتی این ویدئو

 

خرید ملک در ترکیه و قوانین اخذ اقامت

بر اساس آیین نامه جدید افراد و سرمایه گذاران خارجی در ترکیه می توانند به ارزش 250،000 دلار آمریکا صاحب املاک و مستغلات در ترکیه شوند و طبق قانون ترکیه قادر خواهند بود در خواست خود را مبنی بر اخذ تابعیت ترکیه اعلام نمایند. از طرفی دیگر، سرمایه گذاران خارجی برای حفظ شهروندی خود به عنوان اتباع ترک باید معیار های مورد نظر کشور ترکیه را حفظ کنند. در این راستا افراد باید به مدت 3 سال ملک خریداری شده را حفظ کنند. البته سرمایه گذارانی که بتوانند ملکی را به ارزش 500،000 دلار آمریکا خریداری نمایند، برای کسب اقامت و تابعیت ترکیه نیازی به اثبات شرایط بالا ندارند.

علاقه مندان جهت کسب اقامت می توانند به غیر از خرید ملک در ترکیه با سرمایه گذاری به ارزش 500،000 دلار آمریکا به عنوان سپرده گذاری در بانک های ترکیه اقدام به اخذ اقامت و تابعیت نمایند. البته به شرط آنکه بتوانند به مدت 3 سال سپرده مورد نظر خود را در بانک های ترکیه حفظ کنند.

بنابراین شرایط مورد نیاز برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه به شرح زیر می باشد.

  • خرید ملک به ارزش حداقل 250،000 دلار آمریکا
  • حفظ ملک خریداری شده به مدت 3 سال
  • پر کردن فرم و در خواست خود مبنی بر سرمایه گذاری و اخذ اقامت
  • 2 قطعه عکس 5*6
  • ارائه گذرنامه و یا سندی بر وضعیت تابعیت متقاضی
  • ارائه گواهی و وضعیت مدنی
  • ارائه رسید واریز مالیات و پرداخت هزینه ها به وزارت دارایی ترکیه

از طریق اجاره خانه در ترکیه نیز می توان اقامت موقت این کشور را به دست آورد. این اقامت از نوع توریستی می باشد، به این معنا که فرد اجازه کار یا تحصیل در کشور ترکیه ندارد و برای کار و تحصیل در ترکیه باید مجوز دریافت کند و نوع اقامت خود را تغییر دهد. پیش از سال 2020 اقامت توریستی ترکیه از طریق اجاره ملک به صورت دو ساله اعطا می شد که قابلیت تمدید نیز داشت. اما در قوانین جدید که از ابتدای سال 2020 اجرا می شود، این اقامت به صورت یک ساله اعطا می شود و پس از پایان یک سال قابلیت تمدید ندارد. برای تمدید این نوع اقامت باید حداقل یک سال از پایان اقامت قبلی گذشته باشد.

خرید ملک در ترکیه و استانداردهای سرمایه گذاری در ترکیه

بر اساس گزارش سرمایه گذاری جهانی ( UNCTA) در سال 2019، کشور ترکیه توانست در آسیا به عنوان دومن دریافت کننده بزرگ FDI یا سرمایه گذاری خارجی شناخته شود. به نحوی که میزان سرمایه ورودی مستقیم توسط سرمایه گذاران خارجی در سال 2018 به 12.94 میلیارد دلار رسیده است در حالی که درست یک سال قبل تر یعنی در سال 2017، میزان سرمایه ورودی توسط سرمایه گذار خارجی 11.48 میلیار دلار می باشد. برخی از کشورهای اتحادیه اروپا به طور سنتی از بزرگترین سرمایه گذاران بزرگ در ترکیه هستند. جالب است بدانید ایالات متحده امریکا بعد از کشور هلند، دومین سرمایه گذار بزرگ در کشور ترکیه هستند. هلند با سرمایه گذاری به ارزش 15.8 ٪ از کل سرمایه گذاری های خارجی به عنوان صدر نشین جهت سرمایه گذاری در ترکیه را به خود اختصاص داده است. پس از آن ایالات متحده با 7.6 ٪ و کشور انگلیس با 6.9٪ بر اساس داده های اولیه وزارت صنعت و فناوری ترکیه به عنوان بزرگترین سرمایه گذاران در ترکیه شناخته شده اند.

ترکیه برای تسهیل در راستای پذیرش سرمایه گذاران خارجی، اقدام به ایجاد آژانس پشتیبانی و ارتقا سرمایه گذاری ترکیه (Investment Support and Promotion Agency of Turkey (ISPAT) ) کرده است و با ایجاد یکسری از اصلاحات قانونی توانسته سرمایه گذاران خارجی را به خود جذب نماید.

با تمام این توضیحات می توان گفت از سال 2016 روند رو به رشد سرمایه گذاران خارجی و در کل سرمایه گذاران اتحادیه اروپا کاهش پیدا کرده است و عواملی که توانست بر نزول سرمایه گذاری در ترکیه تاثیر گذار باشد، شامل موارد زیر می باشد.

  • بی ثباتی در سیاست های ترکیه (در سال 2016 کودتایی صورت گرفت که منجر به کشته شدن بسیاری از مردم در ترکیه شد.)
  • بحران ارزی در ماه اوت 2018 که سبب گردید ارزش لیر رکود بسیاری پیدا کند.
  • به دلیل نزدیکی ترکیه به درگیری ها و جنگ در خاورمیانه و وجود پیامد های مکرر جهت کودتا در کشور سبب شد تا سرمایه گذاران علاقه و جذابیت به سرمایه گذاری در ترکیه را از ذست دهند.

یکی از شاخصه ها که تاثیر مستقیم در امنیت سرمایه گذاری دارد، خطر مصادره اموال است. در این شاخص کشور ها در 7 دسته قرار می گیرند که در دسته 1 امن ترین کشورها و در دسته 7 پرریسک ترین کشور ها برای سرمایه گذاری قرار می گیرند. خطر مصادره اموال در ترکیه را می توانید در نمودار زیر بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید!

سرمایه گذاری در خارج از کشور

خرید ملک در ترکیه و شاخص های اقتصادی در ترکیه

در مباحث سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه موارد بسیاری باید مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان تصمیم درستی در راستای سرمایه گذاری در این کشور اخذ نمود. به همین دلیل در این قسمت به شاخصه های سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه تحت عنوان رشد اقتصادی در ترکیه خواهیم پرداخت. رشد اقتصادی بیان گر میزان تولید ناخالص داخلی در کشورها می باشد که معمولاً اقتصادهای سالم و رو به رشد، حداقل 2 درصد رشد اقتصادی دارند. در نمودار زیر می توانید رشد اقتصادی ترکیه را بررسی نمایید.

خرید ملک در ترکیه و واجدین شرایط خرید ملک

کشور ترکیه به تمام سرمایه گذاران خارجی بر اساس و اصل تقابل اجازه می دهد که بتوانند در ترکیه ملک خریداری نمایند. این موضوع بدین معنا است که، کشورهایی که به شهروندان ترکیه اجازه خرید ملک در آن کشور را می دهند بر اصل تقابل شهروندان آن کشور نیز قادر خواهند بود در ترکیه اقدام به خرید ملک کنند. در این راستا تمام شهروندان اتحادیه اروپا به جز (بلژیک، قبرس، کشور چک و اسلواکی) ایالات متحده، کانادا و سایر کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین می توانند آزادانه در ترکیه ملک خریداری نمایند.

این امکان نیز برای شهروندان ایرانی وجود دارد که در ترکیه اقدام به خرید ملک یا اجاره خانه نمایند.

سرمایه گذاران خارجی باید دقت داشته باشند که در راستای سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه، محدودیت هایی از سمت دولت ترکیه برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته شده است که مراتب را به شرح زیر خدمتتان ارائه می دهیم.

اشخاص حقیقی خارجی مجاز خواهند بود در مناطقی که از سمت دولت ترکیه مجاز به خرید ملک خصوصی (اقامت، محل کار، زمین، مزرعه و … ) می باشند اقدام به سرمایه گذاری نمایند. در راستای سرمایه گذاری و خرید زمین هیچ سازه ای وجود نداشته باشد، مالک حال حاضر مجاز می باشد که طی دو سال اقدام به راه اندازی یک پروژه در آن منطقه کنند. البته راه اندازی این پروژه بسته به شرایط منطقه اعلام می گردد.

به طور کلی اشخاص حقیقی امکان خرید ملک در مناطق نظامی را نخواهند داشت و این موضوع دارای ممنوعیت برای افراد خارجی می باشد.

خرید ملک در ترکیه و مراحل قانونی آن

سرمایه گذاران زمانی که آپارتمان و یا خانه مورد نظر خود را انتخاب کردند می توانند با جزئیات قرار داد و شرایط خرید ملک در ترکیه و بررسی توافق نامه اقدام به انعقاد قرار داد نمایند. سرمایه گذاران خارجی قادر خواهند بود در مدت زمان حضور خود در ترکیه از وجود یک مترجم حقوقی که توسط دفاتر اسناد رسمی دولت منصوب شده است راهنمایی دریافت کنند. همینطور افراد می توانند برای این امر از وکیل خبره ای که با قوانین خرید ملک در ترکیه آشنا می باشد، استفاده نمایند. در مرحله بعدی افراد می بایست گذرنامه خود را برای ترجمه به دفتر اسناد رسمی ببرند. این کار برای ضریب امنیتی بالا از الزامات دولت ترکیه می باشد. سپس طرفین قرارداد که از سمت ترکیه مشخص گردیده می توانند قرار داد مورد نظر را امضا کنند. در این مرحله متقاضیان می توانند مبلغ مورد توافق را به حساب فروشنده واریز نمایند. پس از آن شخصی که وکالت شما را بر عهده دارد می تواند قرار داد را بر اساس شرایط و مکان مشخص شده ملک خریدار، اطلاعات تکمیلی همچون تعداد طبقات، شرایط اسکان و همینطور گذرنامه خریدار را برای تبدیل به یک سند رسمی به مراجع ذی ربط نشان دهند تا فرایند برا اساس قوانین ترکیه صورت گیرد و سند رسمی اعطا شود.

این سند TAPU نام دارد که شامل عکس مالک و یک تمبر و امضای رسمی خریدار می باشد. این موضوع بسیار مهم می باشد که افراد با بررسی درج اطلاعات، اطمینان خاطر پیدا کنند.

پس از اتمام این مرحله اداره مالیات محلی باید برای افراد یک حساب بانکی در ترکیه باز کند و این موضوع جهت خرید ملک در ترکیه الزامی است. پس از افتتاح حساب بانکی، یک شماره مالیات اختصاصی به سرمایه گذاران اعطا می شود که باید آن را در شهرداری محلی و منطقه ثبت کنند.

در مرحله انتقال سند به خریداران ملک در ترکیه می بایست 3٪ از ارزش ملک را به عنوان مالیات و عوارض از افراد دریافت نمایند. همچنین متقاضیان باید 3٪ از ارزش خرید ملک را به عنوان “هزینه تمبر” پرداخت کنند.

این مطلب را از دست ندهید!

بهترین روش چند برابر کردن سرمایه

خرید ملک در ترکیه و هزینه های خرید ملک و اجاره ملک در ترکیه

افرادی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند باید توجه داشته باشند که استانبول یکی از گران ترین و بزرگترین شهر های ترکیه است و در بین ۹۴ شهر دنیا در مقام ۳۹ قرار گرفته است. قیمت ملک در شهر های مختلف ترکیه به خصوص استانبول به ترتیب ذیل می باشد.

شهر

قیمت هر متر مربع (لیر)

استانبول

۳،۹۶۱

آنکارا (دومین شهر بزرگ ترکیه)

۱،۸۶۱

ازمیر

۳،۰۳۶

آنتالیا

۲،۱۰۱

خرید ملک در ترکیه و وکیل امور ملک

نکته بسیار مهم جهت خرید ملک در ترکیه اشاره به این موضوع می باشد که متقاضیان و سرمایه گذاران خارجی برای خرید ملک در ترکیه نیاز به مجوز نظامی در این کشور داشتند که خود این موضوع باعث ایجاد تاخیر در روند خرید ملک در ترکیه می شد و راهی برای تعجیل در روند خرید ملک وجود نداشت و گاها زمان بر بودن این موضوع سبب می شد تا ملک مورد نظر متقاضیان دیگر موجود نباشد و دلسردی در خرید ملک به وفور مشاهده می شد. اما قوانین ترکیه از آگوست 2018 تغییر کرد و جهت خرید ملک در 16 استان ترکیه دیگر نیازی به تائیدیه نظامی وجود نخواهد داشت و متقاضیان پس از تائید تمام مستندات خود قادر خواهند بود مبلغ مورد نظر خود را به فروشنده پرداخت کنند و ملک مورد نظر خود را تهیه نمایند.

گاها تغییر قوانین در یک کشور و عدم اطلاع از آن می تواند سبب سردرگمی سرمایه گذاران خارجی شود و حتی بی اطلاعی از اینکه قانون جدید در کدام یک از استان ها سبب تسریع در روند خرید ملک خواهد شد در ادامه مسیر و سرمایه گذاری درست تاثیر گذار خواهد بود.

از دیگر قوانین ترکیه که شاید از دیدگاه سرمایه گذاران خارجی پنهان باشد. الزام و اجبار حضور دو طرف قرار داد (فروشنده و خریدار) در هنگام ثبت قرار داد و انتقال سرمایه مورد نظر می باشد. در کل می توان گفت سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در یک کشور باید به موارد بسیاری چه از حیث سرمایه گذاری و چه از حیث قوانین کشور مورد نظر باید با دقت هر چه تمام تر اقدام نمایند که در این راستا حضور یک وکیل خبره که به امور خرید ملک در ترکیه واقف باشد می تواند به متقاضیان کمک شایانی باشد.

خرید ملک در ترکیه و خدمات موسسه حقوقی ملک پور

موسسه حقوقی ملک پور برای تمام سرمایه گذاران و متقاضیانی که قصد خرید ملک در ترکیه را داشته باشند و از این طریق بخواهند اقامت خود و خانواده خود را به دست آورند خدماتی را فراهم آورده تا شما عزیزان بتوانید با خیال آسوده تری در باب بررسی قوانین و شرایط مهاجرت به ترکیه گام بر دارید. به همین جهت استفاده از خدمات یک موسسه حقوقی در راستای خرید ملک در ترکیه می تواند ضریب امنیت این پروسه را افزایش دهد. همانطور که اشاره گردید اخذ یک وکیل می تواند کمک شایانی به افراد جهت خرید ملک در ترکیه نماید و قدم های مناسب را در این زمینه بردارد. موسسه حقوقی ملک پور قبل از عقد قرار داد در زمینه خرید ملک با برگزاری جلسات متعدد در راستای سرمایه گذاری در ترکیه و بررسی شرایط و استاندارد های سرمایه گذاری در کشور ترکیه و مقایسه آن با دیگر کشورهای دنیا آماده ارائه خدمات می باشد. به همین جهت متقاضیان می توانند با شرکت در جلسات مشاوره تخصصی تمامی جوانب، خطرات، مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه را بررسی نمایند و با کسب اطلاعات دقیق و در صورت نیاز با مقایسه با سایر کشورهای دیگر با اطمینان خاطر هر چه بیشتر اقدام به خرید و سرمایه گذاری نمایند. همواره برگزاری جلسات تخصصی با کارشناسان ارشد و وکلای موسسه حقوقی ملک پور می تواند متقاضیان را در مسیر مطمئن قرار دهد.

خرید ملک در ترکیه و توصیه های حقوقی

تبصره ماده ۳۵ قانون املاک و اراضی مصوب ۱۸ می ۲۰۱۲ اجازه خرید اراضی و املاک را به تمامی اتباع خارجی نمی دهد. کنسولگری ترکیه لیست کشور های مجاز به خرید خانه در ترکیه را ارایه داده است. قابل ذکر است اتباع خارجی مجاز به خرید ملک در ترکیه،حدود ۳۰ هکتار از اراضی این کشور و فقط تا ۱۰ درصد از اراضی و املاک را می توانند خریداری نمایند.

طبق قوانین و مقررات ترکیه، همچون قوانین ایران، انتقال مالکیت صرفا از طریق اوراق رسمی و ثبتی که در دفاتر رسمی ثبت اسناد ملکی به ثبت رسیده باشد امکان پذیر خواهد بود.

خرید ملک در ترکیه و سخن پایانی

خرید ملک در ترکیه و شرایط اخذ اقامت در این کشور به تفصیل بررسی شد. علاوه بر خرید ملک شما می توانید از طریق اجاره خانه در ترکیه نیز اقامت موقت این کشور را به دست آورید. متاسفانه شاخصه های اقتصادی و استانداردهای سرمایه گذاری در ترکیه در سطح مطلوبی قرار ندارد، از این رو توصیه می شود پیش از اقدام به خرید ملک در ترکیه، شرایط سایر کشورها را نیز بررسی نمایید و سپس تصمیم گیری کنید. شما در بسیاری از کشورهای دنیا که از امنیت سرمایه گذاری بیشتری برخوردارند می توانید اقدام به خرید ملک و سایر سرمایه گذاری ها نمایید و گاهاً سرمایه کمتری نسبت به کشور ترکیه نیز نیاز دارید. برای کسب اطلاعات کامل می توانید با کارشناسان مؤسسه MIE اتریش تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید. در بخش دیدگاه ها و بخش سوالات مهاجرت نیز می توانید سوالات خود را مطرح نمایید و در زمانی کوتاه پاسخ بگیرید.

اقامت دائم ترکیه

هزینه اقامت در ترکیه

شرایط اقامت ترکیه 2019

اقامت ترکیه با اجاره خانه

هزینه اقامت توریستی یکساله ترکیه

مزایای اقامت ترکیه

اخذ اقامت دائم ترکیه با خرید ملک

شرایط اقامت در ترکیه 2018

۳ راه آسان برای اقامت در ترکیه (۲۰۲۰)

انواع اقامت ترکیه :

  • اقامت توریستی ترکیه ( از طریق اجاره ملک)
  • اقامت ترکیه از طریق خرید ملک
  • اقامت ترکیه از طریق ازدواج
  • اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری (ثبت شرکت )
  • اقامت دانشجویی ترکیه
  • اقامت کوتاه مدت ترکیه
  • اقامت بلند مدت ترکیه
  • اقامت بشر دوستانه ترکیه

اقامت توریستی ترکیه (از طریق اجاره ملک) :

اقامت توریستی ترکیه راحتترین  و کم هزینه ترین نوع اقامت در این کشور محسوب می شود که می توان آنرا با اجاره خانه در ترکیه دریافت نمود .اما در عین حال پر ریسک ترین نوع اقامت است چرا که حتی با ارائه کلیه مدارک خواسته شده ، ممکن است اداره مهاجرت درخواست شما را قبول نکند ( البته با دلایل منطقی ) و شما را به اصطلاح ریجکت کند.مطابق با آخرین قانون ابلاغ شده توسط اداره مهاجرت ترکیه ، بر اساس مصوبه جدید در مورد بند «e» ماده یک قانون «۶۴۵۸/۳۱ اتباع خارجی و حفاظت بین‌المللی» در باره اخذ و تمدید اقامت موقت توریستی در ترکیه، اتباع خارجی به جز شهروندان کشورهای عضو سازمان همکاری توسعه و اقتصادی(اتریش، بلژیک، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، ایسلند، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند، نروژ، پرتغال، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، انگلیس و آمریکا، ایتالیا، ژاپن، نیوزیلند، فنلاند، استرالیا، جمهوری چک، مجارستان،  مکزیک، کره جنوبی، لهستان و جمهوری اسلواکی) ، اتحادیه اروپا، فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین از یکم ژانویه سال ۲۰۲۰ اقامت موقت گردشگری را به مدت یک سال اخذ خواهند کرد.

مطابق این طرح جدید، متقاضیان تمدید اقامت موقت توریستی تنها می توانند حداقل پس از گذشت یک سال از پایان مهلت اقامت یک ساله توریستی خود دوباره به دریافت این اقامت مراجعه کنند.

بر این اساس، اتباع خارجی از جمله شهروندان ایران می توانند پس از پایان مهلت اقامت موقت توریستی، طبق مقررات موجود بین کشور متبوع و ترکیه به کشور ورود و خروج کنند. اتباع خارجی در هر ۱۸۰ روز سال مجموعا می توانند ۹۰ روز در ترکیه اقامت داشته باشند.

مدارک لازم جهت اقامت توریستی ترکیه (از طریق اجاره ملک) در قانون جدید :

قرارداد اجاره خانه به مدت یک سال به نام شخصی که قصد اخذ اقامت دارد. ۳ نفر (حتی بیشتر بسته به شرایط) با یک قرارداد امکان اخذ اقامت دارندو یا دریافت برگه از هتل که به همین مدت زمانی اشاره کند (این ادرس توسط اداره امنیت چک میشود)

  • تایید اجاره نامه توسط دفترخانه ( نوتر )
  • پاسپورت و کپی پاسپورت
  • عکس ۴ قطعه مخصوص کارت اقامت
  • دریافت شماره مالیاتی از ورگی دایرسی (vargı numurası)
  • بیمه سلامتی یکساله
  • فیش واریز اداره مهاجرت

حضور فرد برای تمدید اقامت ترکیه الزامی شده است و فرایند تمدید اقامت کاملا شبیه درخواست اقامت برای اولین بار شده است این در حالی است که پیش ازاین، فرایند تمدید اقامت به صورت پستی انجام می‌شد

چک کردن کیملیک توسط پلیس بیشتر شده است بنابرین حتما همیشه کیملیک خود را به همراه داشته باشید.

ما در مقاله ای جداگانه به طور کامل توضیحات مربوط به این نوع اقامت را برای شما آماده کرده ایم ، در صورتی که نیاز به اطلاعات تکمیلی این نوع اقامت دارید میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر اطلاعات تکمیلی را مطالعه کنید 

اقامت توریستی ترکیه

کارت اقامت ترکیه ( کیملیک ) چیست ؟

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

بنا بر قانون شماره ۶۴۵۸ که در تاریخ ۱۱ / ۰۴ / ۲۰۱۳ در روزنامه های رسمی جمهوری ترکیه منتشر شده است ; اتباع خارجی با خرید ملک می توانند اقامت یک ساله این کشور را گرفته و تا هشت سال این اقامت را تمدید کنند. پس از این هشت سال  در صورت تمایل و چنانچه بیش از ۴٫۵ سال در خاک ترکیه بوده باشند ، می توانند برای  دریافت اقامت دائم اقدام نمایند.

خرید ملک در ترکیه حساسیت های خاص خود را دارد ; در این سایت اطلاعات لازم و کافی برای خرید ملک را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید بهترین ملک را با توجه به شرایط مورد نظرتان شناسایی کنید .

این راه برای کسانی که قدرت مالی مناسبی دارند آسان ترین راه گرفتن اقامت در ترکیه میباشد; قیمت خانه ها در استانبول  بطور میانگین ۳۰۰ هزار لیر میباشد و در آنکارا و ازمیر هم تقریبا” به همین صورت است اما در شهرهای دیگر قیمتها پایینتر هستند ; به وسیله دریافت این اقامت ، کل اعضاء یک  خانواده میتوانند اجازه اقامت در ترکیه را بگیرند.

ترکیه پرتال در مقاله ای جداگانه به صورت تخصصی خرید ملک در ترکیه تحت عنوان ” اقامت ترکیه از طریق خرید ملک ” را مورد بررسی قرار داده که به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید ; با کلیک بر روی دکمه زیر حتما این مقاله را مطالعه کنید .

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

خرید خانه در استانبول

آنچه در مورد پیش خرید ملک در ترکیه نباید بدانید !!

اقامت ترکیه از طریق ازدواج

یکی از راه های اخد اقامت دائم درکشور ترکیه ، ازدواج است ; هنگامی که شما با شخصی که ملیت ترک دارد ازدواج می کنید می توانید بعد از سپری کردن ۳-۵ سال به صورت متوالی ، اقامت دائم آن کشور را درخواست کنید ; لازم به ذکر است در این مدت مسئولان مربوطه تحقیقات لازم را به عمل می آورند که ازدواج شخص واقعی باشد ; در صورت صوری بودن ازدواج اقامت دائم به فرد تعلق نمی گیرید.

در چندین سال اخیر این روش با استقبال زیادی روبه رو شده است ; اتباع خارجی از طریق ازدواج با تبعه ترک میتوانند طی مدت سه سال با توجه به شروط تعیین شده تابعیت ترکیه را بگیرند .

اگر قصد اخذ اقامت از طریق ازدواج را دارید به شما پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ” اقامت ترکیه از طریق ازدواج ” را مطالعه کنید.

اقامت ترکیه از طریق ازدواج

اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری ( ثبت شرکت )

اقامت از طریق سرمایه گذاری به این صورت خواهد بود که شما با ثبت شرکت و فعالیت در ترکیه می توانید پس از ۵ سال اقامت دائم ترکیه را بدست آورید; در نظر داشته باشید فعال بودن شرکت در مدت ۵ سال برای کسب اقامت الزامی می باشد.

*نکته بسیار مهم اینکه به هیچ عنوان فقط جهت اخذ اقامت  ،اقدام به ثبت شرکت نکنیدچرا که هزینه های بعد از ثبت شرکت به مراتب بیشتر از هزینهء ثبت هستند.

اگر قصد اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه را دارید ، پیشنهاد میکنیم مقالات مربوط به کسب و کار و ثبت شرکت در ترکیه را مطالعه کنید .

سوالات متداول در ثبت شرکتثبت شرکت در ترکیهمدارک مورد نیاز

اقامت دانشجویی و تحصیلی ترکیه

برای گرفتن این نوع اقامت بهتر است ابتدا درآزمون تومر شرکت کرده و مدرک تومر را بگیرید; شما میتوانید شخصا” با ثبت نام و شرکت در کلاسهای تومر در ترکیه ، اقدام به در خواست  اجازه اقامت کوتاه مدت کنید ; البته اخذ پذیرش از موسسات آموزشی  و پذیرفته شدن در دانشگاههای ترکیه ،پیشاپیش ملاک اخذ اقامت دانشجویی ترکیه خواهد بود.

این روش اخذ اقامت برای کسانی که قصد اقامت قطعی در ترکیه را دارند نیز موکدا توصیه می گردد.

اگر قصد گرقتن اقامت دانشجویی یا تحصیلی را در ترکیه دارید ما در مقالاتی قبلا شرایط این نوع اقامت را توضیح داده ایم; پیشنهاد می کنیم ، مقالات مربوط به این نوع اقامت را دقیق مطالعه کنید .

سوالاتی که با مطالعه این مقالات پاسخ آنها را دریافت خواهید کرد :

  • برای کدام اتباع خارجی اجازه اقامت دانشجویی تنظیم می گردد؟
  • اجازه اقامت دانشجویی ترکیه برای مدت چند سال قابل تنظیم می باشد؟
  • شروط لازم برای اجازه اقامت دانشجویی ترکیه چیست؟
  • بیمه بهداشت و درمان برای اجازه اقامت دانشجویی
  • امور مربوط به تغییر دانشگاه، دانشکده و یا رشته دانشجویان آموزش عالی
  • حق اشتغال  دانشجویان
  • دلایل رد، ابطال و عدم تمدید اجازه اقامت دانشجویی ترکیه چیست؟

و چندین سوالات مهم دیگر که در قسمت راهنمای تحصیل در ترکیه و همینطور پرسش و پاسخ تحصیل در ترکیه به همه آنها پاسخ داده ایم .

پرسش و پاسخ درباره تحصیل در ترکیهشرایط اقامت تحصیلی و دانشجوییراهنمای تحصیل در ترکیه

اقامت ترکیه از طریق استخدام ( اقامت کاری ترکیه )

آیا دریافت اقامت ترکیه از طریق استخدام ممکن است ؟

شرط لازم و کافی برای اینکه شما بتوانید اقامت ترکیه را از طریق کار بدست آورید این است که یک شرکت ترکیه ای شما را بعنوان پرسنل پذیرفته و استخدام کند ; برای کسب این نوع اقامت، شما باید از تخصص ویژه ای برخوردار باشید و در زمان درخواست شرکت ترکیه ای برای همکاری با شما، طبق آمار وزارت کار و رفاه ترکیه; نباید شخصی که پاسپورت ترکیه را دارد با تخصص شما بیکار باشد; با ملاحظه نکته فوق و وضعیت کار در ترکیه و در نظر گرفتن شرایط خاص ایرانیان می توان اینطور نتیجه گرفت که در حال حاضر شانس یافتن کار در کشور ترکیه برای ایرانیان بسیار کم است;

اما از طرفی هم لازم به ذکر است در حال حاضر خارجیان زیادی از طریق کارهای خدماتی مانند پرستاری در خانه تا حتا دندانپزشکی اقامت کاری از دولت ترکیه دریافت نموده اند .پس میتوانید امیدوار باشید.

فارغ التحصیلان دانشگاهی و متخصصین

افرادی که مدارک دانشگاهی دارند می توانند به صورت حضوری و یا مکاتبه ای در کشور ترکیه در زمینه تخصص خود به یکی از شرکت ها و یا کارخانه های خصوصی تقاضای کار در ترکیه داده و برای خود شغل مناسب پیدا کنند; در این صورت کار فرما در صورتی که به تخصص شما نیاز داشته باشد; اقدام به گرفتن اجازه کار برای شما خواهد نمود که هزینه ای برای شما ندارد; پس از گرفتن اجازه کار (حدودا ۲ – ۳ ماه طول خواهد کشید) شما میتوانید شخصا اقدام به اجازه اقامت در ترکیه نمائید که در این صورت نیز مخارج چندانی برای شما ندارد.

اگر قصد مهاجرت از طریق کار را دارید حتما ، مقالات ما را در این زمینه به صورت کامل و دقیق مطالعه بفرمائید .

قوانین کلی کار در ترکیهراه های اخذ اجازه کار

دیگر راه های اقامت در ترکیه

اجازه اقامت ترکیه (کوتاه مدت)

در ماده ۳۱ الی ۳۳ قانون اتباع خارجی و حفاظت بین المللی، مقررات اجازه اقامت ترکیه بصورت کوتاه مدت تنظیم گردیده است.

  • اتباع خارجی که با هدف تحقیقات علمی به کشور آمده اند
  • اتباع خارجی که در ترکیه دارای املاک و مستغلات می باشند
  • اتباع خارجی که قصد تاسیس کار و یا ارتباط تجاری دارند
  • اتباع خارجی که قصد شرکت در برنامه آموزشی ضمن خدمت را دارند
  • اتباع خارجی که با اهداف آموزشی در چارچوب برنامه تبادل دانشجو و یا تفاهم نامه هایی که ترکیه یکطرف آن می باشد و موارد مشابه به کشور آمده اند
  • اتباع خارجی که با هدف گردشگری در ترکیه اقامت خواهند داشت
  • اتباع خارجی که در ترکیه درمان خواهند گردید به شرط آنکه فاقد هریک از بیماریهایی که برای سلامت عمومی تهدید به شمار می آید، باشند
  • اتباع خارجی که باید بر اساس درخواست و تصمیم مقامات قضایی و یا اداری اقامت ترکیه را  داشته باشند
  • اتباع خارجی که شروط لازم برای اجازه اقامت خانوادگی را از دست داده و اقامت آنها به اقامت کوتاه مدت تبدیل خواهد گردید.
  • اتباع خارجی که قصد شرکت در دوره های آموزش زبان ترکی را دارند
  • اتباع خارجی که به واسطه نهادهای دولتی قصد آموزش، تحقیق، کارآموزی و شرکت در دوره های آموزشی در ترکیه را دارند
  • اتباع خارجی که ظرف شش ماه از تاریخ فارغ التحصیلی خود از آموزش عالی دوباره به ترکیه مراجعه نموده اند
  • افرادی که قصد کار در ترکیه را ندارند اما در قالب و مقدار تعیین شده از سوی هیئت وزرا قصد سرمایه گذاری دارند و همسر خارجی وی و همچنین فرزند خود وی و یا فرزند همسر وی که زیر هجده سال بوده و نیاز به مراقبت دارد
  • اتباع خارجی شهروند جمهوری ترک قبرس شمالی

برای اطلاعات بیشتر از این نوع اقامت لطفا مقالات مربوطه را مطالعه فرمائید .

اقامت کوتاه مدت ترکیه

اجازه اقامت خانوادگی ترکیه

در ماده ۳۴ الی ۳۷ قانون اتباع خارجی و حفاظت بین المللی به شماره ۶۴۵۸، مقررات اجازه اقامت خانوادگی تنظیم گردیده است; همچنین در ماده ۳۰ و ۳۴ آئین نامه اجرائی قانون اتباع خارجی و حفاظت بین المللی، مقررات اجازه اقامت خانوادگی توضیح داده شده است.

برای کدام اتباع خارجی اجازه اقامت خانوادگی ترکیه تنظیم می گردد؟

افرادی مشمول ماده ۲۸ قانون شماره ۵۹۰۱ می گردند که یا دارای یکی از انواع اجازه اقامت بوده باشند یا پناهجویان  و دارندگان وضعیت حفاظت ثانوی

بدین ترتیب برای خود شخص و

  1.  همسر خارجی وی
  2. فرزند خارجی زیر هجده سال خود و یا همسری وی
  3. فرزند خارجی نیازمند مراقبت خود و یا همسری وی

اجازه اقامت خانوادگی داده خواهد شد;

در صورتی که فرد خارجی که درخواست اجازه اقامت خانوادگی نموده است; دارای بیش از یک همسر باشد; تنها برای یکی از همسران اجازه اقامت خانوادگی تنظیم خواهد گردید; اما برای تمام فرزندان فرد خارجی، اجازه اقامت صادر خواهد گردید; در درخواست اجازه اقامت خانوادگی برای کودکان، در صورتی که پدر و یا مادر دارای حق حضانت در خارج از کشور باشد; اخذ رضایت هر یک از آنها الزامی می باشد. اجازه اقامت خانوادگی;  نیاز به اجازه اقامت دانشجویی و حق آموزش در مراکز آموزشی ابتدائی و راهنمایی را تا سن هجده سالگی تامین می نماید.

اقامت خانوادگی در ترکیه

اقامت بلند مدت ترکیه

در ماده ۴۲ الی ۴۵ قانون اتباع خارجی و حفاظت بین المللی به شماره ۶۴۵۸; مقررات اجازه اقامت بلند مدت برای خارجیان تنظیم گردیده است; همچنین در ماده ۴۰ و ۴۳ آئین نامه اجرائی قانون اتباع خارجی و حفاظت بین المللی; مقررات اجازه اقامت بلند مدت توضیح داده شده است.

اتباع خارجیی که در ترکیه برای مدت حداقل هشت سال بدون وقفه با اجازه اقامت; سکونت داشته اند و یا دارای شروط تعیین شده از سوی سازمان سیاست های مهاجرتی باشند; با تائید وزارت خانه ، مقدور است که از سوی استانداری ها برای آنها اجازه اقامت بلند مدت صادر گردد

برای پناهجویان عادی، پناهجویان مشروط و دارندگان وضعیت حفاظت ثانوی; اجازه اقامت بشردوستانه و حفاظت موقت اما حق مراجعه جهت اجازه اقامت بلند مدت تعیین نگردیده است.

برای اطلاع دقیق تر از این نوع اقامت لطفا مقاله ” اقامت بلند مدت ترکیه ” را که قبلا توضیح داده ایم مطالعه بفرمائید.

اقامت بلند مدت ترکیه

اجازه اقامت بشر دوستانه ترکیه

مقررات اجازه اقامت بشردوستانه در ماده ۴۶ و ۴۷ قانون اتباع خارجی و حفاظت بین المللی به شماره ۴۵۸ تنظیم گردیده است; همچنین مقررات اجازه اقامت بشردوستانه در ماده ۴۴آئین نامه اجرایی قانون اتباع خارجی و حفاظت بین المللی ذکر گردیده است.

برای کدام اتباع خارجی اجازه اقامت بشردوستانه تنظیم می گردد؟

  • در صورتی که برای کودک مزایای بسیاری به همراه داشته باشد،
  • در صورتی که در خصوص ایشان حکم به اخراج از کشور و یا ممنوعیت ورود به ترکیه صادر گردیده باشد و این اتباع خارجی از کشور اخراج نگردند و یا خارج شدن آنها از ترکیه معقول و ممکن نباشد; در صورتی که بر اساس ماده ۵۵ قانون در خصوص فرد خارجی حکم به اخراج از کشور صادر نگردیده باشد،
  • در صورتی که بر اساس ماده ۵۳، ۷۲ و ۷۷ قانون در برابر امور انجام گرفته به مراجع قضایی مراجعه گردد،
  • در جریان ادامه امور بازگرداندن فرد مراجعه کننده به اولین کشوری که بدان پناهنده شده بود و یا به کشور ثالث.
  • در صورتی که به فرد خارجی به دلیل مسائل اضطراری و یا جهت حفظ منافع کشور و یا از جهت امنیت عمومی و نظم عمومی باید وارد ترکیه گردیده و به اقامت وی در ترکیه اجازه داده شود اما به دلیل وجود موانع  در صدور اجازه اقامت امکان دریافت سایر انواع اجازه های اقامت را نیز نداشته باشد،
  • در صورت وجود شرایط فوق العاده، اجازه اقامت بشردوستانه تنظیم خواهد گردید.

جهت اطلاع بیشتر میتوانید صفحه ” اقامت بشردوستانه در ترکیه ” را مطالعه بفرمائید .

اقامت بشر دوستانه در ترکیه

جهت مشاوره با کارشناسان ما در ترکیه پرتال می توانید از طریق صفحه تماس با ما  یا شماره تماس ۰۹۱۲۱۴۱۹۲۶۳ – ۰۲۱۲۲۹۸۹۷۶۴ در تهران و از کانال اطلاعاتی ما در تلگرام از مشاوره تخصصی گروه ترکیه پرتال استفاده کنید.

ما در کانال تلگرامی به معرفی تصویری مناطق ، مجله شنیداری با محتوای راهنمایی مهاجرت و سفر به ترکیه ، راه اندازی کسب و کار و همینطور مصاحبه با افراد مختلف می پردازیم . افتخار همیشگی ما همراهی شماست .

کانال ما در تلگرامتغییرات جدید قانون شهروندی ترکیه ۲۰۱۸

شرایط اخذ اقامت و مهاجرت به ترکیه

مانند هر کشور دیگری مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت این کشور نیز راه‌ها و روش‌های مختلفی دارد. در واقع دو نوع اقامت برای ترکیه وجود دارد: اقامت موقت و اقامت دائم.

اقامت موقت همانطور که از نامش پیداست اجازه اقامتی است که به مدت محدودی به اتباع خارجی، اجازه ماندن و اقامت در ترکیه را می‌دهد. اقامت موقت یا به قصد بازدید و گردش است که اقامت موقت توریستی نامیده می‌شود یا به قصد انجام کار، فعالیت اقتصادی یا تحصیل.

اجازه اقامت‌های موقت ترکیه یا قابل تمدید هستند یا غیر قابل تمدید. یعنی در برخی موارد می‌توان پس از اتمام مدت مجاز اقامت، آن را برای یک یا چند دوره مجدداً تمدید نمود.

اقامت دائم ترکیه اجازه اقامت و زندگی دائمی در این کشور را به اتباع خارجی می‌دهد. معمولا دریافت اقامت دائم ترکیه از هر روشی، بین 5 تا 8 سال به طول می‌انجامد. عموماً برای دریافت اقامت دائم ترکیه باید ابتدا از یکی از روش‌های اقامت ترکیه، اقامت موقت از نوع تمدید شونده دریافت کرد و پس از چند دوره تمدید و گذشت مدت زمان مشخص و احراز شرایط مورد نظر برای اداره مهاجرت ترکیه، اقامت موقت را تبدیل به اقامت دائم نمود.

در این بخش به بررسی انواع روش‌های اقامت یا مهاجرت به ترکیه خواهیم پرداخت. 



اقامت توریستی ترکیه بدون ویزا: 

مدت زمان این نوع اقامت 3 ماهه یا 90 روز می‌باشد. ایرانیان برای دریافت این نوع اقامت ترکیه نیازی به دریافت ویزا ندارند و می‌توانید به مدت 3 ماه در سال در کشور ترکیه بدون نیاز به ویزا یا اجازه اقامت ساکن شوید، بدون هیچ مشکلی. اما توجه داشته باشید با این نوع ویزا اجازه هیچ گونه کار یا فعالیت شغلی مثل تجارت یا تحصیل در ترکیه را نخواهید داشت. 



اقامت توریستی ترکیه 6 ماهه با دفترچه اقامت: 

درصورتی که بخواهید بیش از سه ماه فقط برای گردش و … در ترکیه اقامت داشته باشید، باید نسبت به اخذ ویزای توریستی ۶ ماهه ترکیه اقدام نمائید. با این نوع ویزا مانند اقامت توریستی ۹۰ روزه، اجازه خرید و فروش و کار و تحصیل در ترکیه را ندارید. روال قانونی اخذ این نوع اقامت ترکیه حدود ۱۵ روز طول می کشد. برای افرادی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند، داشتن دفترچه اقامت الزامی است. 

ضمنا تحت شرایطی (اجاره منزل مسکونی و تایید اجاره‌ نامه توسط یکی از دفاتر ثبت اسناد ترکیه) امکان دریافت اقامت توریستی یکساله نیز برای متقاضیان وجود دارد. 



اقامت تحصیلی و دانشجویی ترکیه:

برای گرفتن این نوع اقامت ابتدا باید در آزمون تومر (مرکز آموزش زبان ترکی) شرکت کرده و مدرک تومر را بگیرید. پس از اخذ پذیرش از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی در ترکیه و ثبت نام می‌توانید برای دریافت ویزای دانشجویی و دفترچه اقامت ترکیه اقدام نمایید. 

برای اطلاعات بیشتر به صفحه اقامت تحصیلی ترکیه مراجعه نمائید.

-------------------------------



اقامت ترکیه از طریق کار و استخدام:

اخذ اقامت کاری ترکیه مستلزم این است که یک شرکت در کشور ترکیه از شما دعوت به همکاری نماید. شرکت‌های ثبت شده در ترکیه می‌توانند با توجه به تخصص و حرفه مورد نیاز، برای شخص متقاضی موردنظر، از وزارت کار این کشور درخواست اجازه کار نمایند. در صورت مثبت بودن نتیجه این درخواست و دریافت اجازه کار به آن فرد، به متقاضی اقامت یک ساله ترکیه داده می‌شود. 

طبق آمار وزارت کار و رفاه ترکیه، در زمان درخواست شرکت ترکیه‌ای به همکاری با شما، نباید شخصی با همان تخصص که پاسپورت ترکیه ای دارد بیکار باشد. یعنی در یک تخصص، الویت استخدام با اتباع ترکیه است، مگر آنکه هیچ نیروی بیکاری در ترکیه با آن حرفه و تخصص، موجود نباشد. بنابراین با ملاحظه نکته فوق و وضعیت کار در ترکیه و شرایط خاص ایرانیان می‌توان این گونه اعلام نمود که در حال حاضر شانس یافت کار در کشور ترکیه برای فرد ایرانی بسیار کم است، اما غیرممکن نیست و در سال‌های گذشته افراد زیادی موفق به دریافت اقامت ترکیه از این طریق شده‌اند. 

پس از استخدام به شما ویزای موقت یکساله داده خواهد شد که هرسال تمدید می‌گردد. در صورتیکه شما 5 سال بطور مداوم بطور رسمی در ترکیه مشغول به کار باشید، پس از 5 سال، اقامت کاری شما به اقامت دائم ترکیه تبدیل خواهد شد. 

برای اطلاعات بیشتر به صفحه مهاجرت و اقامت ترکیه از طریق کار مراجعه نمائید.

-------------------------------



اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت:

ثبت شرکت به تنهایی حق دریافت اقامت را به اشخاص نمی‌دهد، اما پس از دریافت اجازه کار از طریق ثبت شرکت در ترکیه می‌توان اقامت یک ساله را دریافت نمود. با ثبت شرکت و فعالیت در ترکیه شما می توانید پس از 5 سال، اقامت دائم ترکیه را بدست آورید. در نظر داشته باشید فعال بودن شرکت در این مدت 5 ساله برای کسب اقامت دائم ترکیه الزامی می باشد.

شما پس از ثبت شرکت در ترکیه و دریافت اجازه کار می‌توانید اقدام به دریافت اقامت موقت شش ماهه از ترکیه نمایید. پس از گذشت شش ماه و دریافت اجازه کار از وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه، قادر به دریافت اقامت یکساله می شوید. پس از پایان یکسال، اقامت شما دوبار دیگر به مدت دو سال تمدید شده و در مجموع پس از پنج سال اقامت و فعال بودن شرکت می‌توانید درخواست اقامت دائم نمایید. پس از قبول با درخواست اقامت دائم ترکیه، قادر به دریافت پاسپورت و شناسنامه ترک خواهید بود. 

برای اطلاعات بیشتر به صفحه اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت مراجعه نمائید.

-------------------------------



اقامت ترکیه از طریق ازدواج:

از طریق ازدواج با یک شهروند ترکیه می‌توان اقامت ترکیه را دریافت کرد. پس از ازدواج با یک شهروند ترکیه، می‌توانید پس از گذراندن 3 سال از 5 سال، درخواست اقامت دائم نمائید. 

در صورتیکه از طریق ازدواج با فردی که دارای پاسپورت و ملیت ترکیه است برای اقامت ترکیه اقدام می‌کنید، چند نکته باید رعایت شود. اولین و مهمترین نکته اینست که ازدواج صوری نباشد؛ حتی المقدور مدارکی جهت اثبات صوری نبودن ازدواج بایستی ارائه گردد و همچنین فردی که با او ازدواج می‌کنید، نباید پناهنده ترکیه باشد. ممکن است پروسه کسب اقامت ترکیه از طریق ازدواج (ویزای پیوستن به همسر) حدود 3 تا 5 سال زمان ببرد و در طول این مدت، پلیس ترکیه تحقیقاتی را جهت اطمینان از صوری نبودن ازدواج انجام خواهد داد. 

برای اطلاعات بیشتر به صفحه اقامت ترکیه از طریق ازدواج مراجعه نمائید.

-------------------------------



اقامت ترکیه از طریق خرید ملک:

بنابر قانون شماره 6458 که در تاریخ 11/4/2013 در روزنامه رسمی جمهوری ترکیه منتشر شده است، اتباع خارجی با خرید ملک می‌توانند اقامت یک ساله کشور ترکیه را دریافت نمایند. پس از چند سال تمدید مدت این اقامت، (5 تا 8 سال) می‌توانید برای اقامت دائم اقدام نمائید. برای گرفتن این نوع اقامت شما نیازی به ثبت شرکت ندارید و علاوه بر اینکه هزینه‌ های ثبت و نگهداری شرکت را نخواهید پرداخت، بلکه شاهد افزایش قیمت و سود سرمایه گذاری در بخش املاک ترکیه نیز خواهید بود. خرید ملک یا خانه در ترکیه فرصت مناسبی است برای بسیاری از افرادی که به دنبال داشتن مکانی مسکونی جهت سفرهای توریستی بلند مدت و یا زندگی در ترکیه هستند. 

برای اطلاعات بیشتر به صفحه اقامت ترکیه از طریق خرید ملک و سرمایه‌گذاری مراجعه نمائید.

-------------------------------



بهترین روش اخذ اقامت ترکیه چیست؟

روش های متعددی برای دریافت اقامت ترکیه وجود دارد که بستگی به شرایط متقاضی دارد.به صورت کلی روش های سرمایه گذاری در ترکیه مانند ثبت شرکت و خرید ملک، یکی از راحت ترین روش های اخذ اقامت این کشور محسوب می شود.البته در صورتی که از یک کارفرمای ترکیه ای درخواست داشته باشید، اقامت کاری نیز یکی گزینه های مطلوب محسوب می شود. به طور کلی در برای اخذ اقامت دائم در صورت احراز شرایط مورد نظر باید بین 5 تا 8 سال در این کشور اقامت داشته باشید تا موفق به اخذ اقامت دائم شوید.



آیا به محض خرید ملک و ثبت شرکت می توانم برای پاسپورت ترکیه ای اقدام کنم ؟

خیر. هیچ روش مهاجرتی وجود ندارد که بتوانید مدت کوتاهی اقامت دائم و در نهایت پاسپورت ترکیه را بدست آورید. در اکثر روش های مهاجرتی ترکیه لازم است حداقل 5 سال در این کشور به کار و زندگی و فعالیت بپردازید تا در نهایت موفق به اخذ اقامت دائم و پاسپورت ترکیه شوید.



آیا حتما لازم است از خدمات موسسات مهاجرتی برای اقامت ترکیه استفاده نمایم؟

هم بله و هم خیر. در حقیقت هیچ اجباری برای استفاده از خدمات یک موسسه مهاجرتی برای طی کردن روند مهاجرت و اخذ اقامت وجود ندارد.در صورت مطالعه و کسب اطلاعات کافی، خودتان می توانید جهت ثبت شرکت ، تحصیل یا خرید ملک در ترکیه اقدام نمایید. اما از طرفی استفاده از مشاوره های یک موسسه یا وکیل معتبر تا حد زیادی می تواند از هزینه های اضافه و زمان تلف شده بکاهد.چراکه هرکدام از این موارد مثلا خرید ملک در ترکیه قوانین پیچیده ای دارد که ممکن است از بسیاری از آنها اطلاع کافی نداشته باشید. بهترین راه حل این است که ابتدا تحقیقات کافی در مورد روش های مختلف مهاجرت به ترکیه را انجام دهید و منابع مختلف را مطاله کنید. پس از کسب اطلاعات کافی به موسسات معتبر جهت اخذ مشاوره های تکمیلی مراجعه نمایید. در وب سایت ما نیز می توانید چند موسسه معتبر در این زمینه را پیدا کنید.

آسان ترین و بهترین راه گرفتن اقامت ترکیه (۲۰۲۰)

[این مقاله توسط وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سروش فردا تهیه و تنظیم گردیده و حق کپی رایت آن محفوظ است]

اگر به دنبال  به روزترین اطلاعات درباره بهترین راه اخذ اقامت ترکیه هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

در این مقاله با ارائه بروزترین اطلاعات، به پرسش های شما درباره بهترین راه گرفتن اقامت ترکیه و آسان ترین راه اخذ اقامت ترکیه پاسخ خواهیم داد.

همچنین علاوه بر توضیح کلی شرایط اخذ اقامت ترکیه، به آسان ترین و بهترین راه اخذ اقامت ترکیه و توضیح مدارک لازم، شرایط تمدید، مزایا و مشکلات آن نیز خواهیم پرداخت.

* این مقاله در پاییز ۱۳۹۸ ویرایش مجدد شده و مرتباً به روز می‌گردد.

در ادامه به پرسش های زیر پاسخ داده می شود:

  • چرا اقامت ترکیه؟
  • انواع روش های گرفتن اقامت ترکیه کدامند؟
  • سریع ترین و بهترین راه اخذ اقامت ترکیه کدام است؟

چرا اقامت ترکیه؟

کشور ترکیه با جذب ۳۰ میلیون گردشگر در سال، ششمین مقصد توریستی گردشگران در سطح جهان می باشد. موقعیت جغرافیایی خاص و قرار گرفتن بخشی از خاک این کشور در اروپا و بخشی در آسیا، آب و هوای متنوع و برنامه ریزی گسترده و امکانات متنوع برای جذب توریست، این کشور را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است.

همسایگی و شباهت های فرهنگی و آب و هوایی ترکیه با ایران، باعث شده است که تعداد زیادی از ایرانیان این کشور را به عنوان مقصد گردشگری، کاری و یا برای زندگی انتخاب کنند.

انواع روش های اخذ اقامت ترکیه کدامند؟

مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت این کشور به روش های مختلفی امکان پذیر است و به دو روش اقامت کوتاه مدت و بلند مدت انجام می شود. این روش ها از نظر هزینه، مدت زمان و سرعت اخذ اقامت با هم متفاوتند.

اقامت کوتاه مدت ترکیه:

اقامت کوتاه مدت ترکیه معمولاً اقامتی یکساله است که به منظور فعالیت های مختلفی چون کار، تحصیل و گردشگری صادر می شود. در زیر، لیست روش هایی که از طریق آنها می توانید اقامت یکساله ترکیه را دریافت کنید آمده است:

  1. اقامت به منظور تحقیقات علمی
  2. راه اندازی کسب و کار و برقراری ارتباطات تجاری (اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری)
  3. اقامت توریستی یا اقامت ترکیه با اجاره خانه (به منظور مقاصد گردشگری)
  4. حضور در برنامه ها و کارگاه های آموزشی شرکت های محلی ترکیه
  5. اقامت تحصیلی یا شرکت در برنامه های بین المللی که مراکز آموزشی ترکیه برگزار می کنند
  6. اخذ اقامت به منظور استفاده از برنامه های درمانی (بشر دوستانه)
  7. اقامت از طریق یادگیری زبان ترکی
  8. شرکت در برنامه های آموزشی، تحقیقی، کارآموزی یا دوره های تخصصی از طریق سازمان های عمومی
  9. اجازه اقامت برای قربانیان قاچاق انسان
  10. اقامت ترکیه با خرید خانه (مالکیت اموال غیر منقول)
  11. اقامت ترکیه از طریق ازدواج

در ادامه بهترین راه گرفتن اقامت ترکیه را ارزیابی می کنیم…

اقامت بلند مدت ترکیه:

برای دریافت اقامت بلند مدت و شهروندی ترکیه، باید بتوانید شرایطی که با آن اقامت موقت (یکساله) ترکیه را دریافت کرده اید، حفظ کنید و بعد از هر سال جهت تمدید مجوز اقامتتان اقدام کنید.

شما تنها می توانید از طریق اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک و اقامت از طریق ازدواج (که در اقامت کوتاه مدت ذکر شد)، اقامت بلند مدت ترکیه را دریافت کنید.

اقامت دائم معمولاً بعد از آنکه تمدیدهای سالانه اقامت کوتاه مدت انجام شد، قابل دریافت خواهند بود. در مجموع، اتباع خارجی برای دریافت اقامت بلند مدت ترکیه باید حداقل به مدت ۸ سال (یا ۵ سال به صورت متوالی) در ترکیه با اقامت کوتاه مدت خود زندگی کنند.

برخی معیارهای اصلی دریافت اقامت بلند مدت ترکیه:

  1. اقامت در ترکیه حداقل به مدت ۸ سال (یا ۵ سال به صورت متوالی)
  2. عدم داشتن سوء پیشینه در سه سال گذشته
  3. عدم دریافت کمک اجتماعی در سه سال گذشته
  4. داشتن درآمد کافی و پایدار و توانایی اداره خود و خانواده
  5. فرد تحت پوشش یک بیمه معتبر پزشکی باشد (برای متقاضیان زیر ۶۵ سال و بالای ۱۸ سال)
  6. عدم تهدید امنیت عمومی و پایبند به قوانین و نظم عمومی

سریع ترین راه و بهترین راه گرفتن اقامت ترکیه کدام است؟

اما بهترین راه گرفتن اقامت ترکیه کدام است؟ سریع ترین و بهترین روش، اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه یا همان اقامت توریستی ترکیه می باشد. این روش به علت هزینه پایین و زمان کوتاه دریافت اقامت به روشی محبوب برای اقامت خارجیان در این کشور تبدیل شده است.

این روش یکی از انواع اقامت های کوتاه مدت ترکیه می باشد. شما می توانید با عقد قرارداد اجاره خانه در ترکیه، اقامت یکساله توریستی دریافت کنید و به مدت یکسال در ترکیه اقامت داشته باشید.

در واقع درست است که این روش منتج به دریافت اقامت دائم ترکیه نمی شود، اما با دریافت آن می‌توانید از حقوق شهروندی در ترکیه برخوردار باشید، در ترکیه زندگی کنید، حساب بانکی داشته باشید و…

توصیه می کنیم، اگر می خواهید مدتی را در ترکیه زندگی کنید تا مطمئن شوید انتخاب درستی انجام داده اید، (به علت زمان و هزینه پایین) از این روش اقامتی استفاده کنید و پس از آن به دنبال خرید ملک و سایر روش ها برای اخذ اقامت دائم ترکیه باشید.

در ادامه مزایای گرفتن اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه را ذکر می کنیم.

مزایای گرفتن اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه:

  1. امکان اخذ وقت سفارت سایر کشورها (آلمان، اتریش، اسلواکی و…) از ترکیه. (به علت آنکه شما یک مقیم ترک محسوب می شوید)
  2. آسان ترین روش اخذ اقامت ترکیه است. (به دلیل آنکه اخذ اقامت توریستی ترکیه برای این کشور ارز آوری و درآمدزایی دارد)
  3. ارزان ترین راه دریافت اقامت ترکیه است.
  4. امکان درخواست اقامت کاری ترکیه با داشتن کارت اقامت.

محدودیت ها و مشکلات اقامت ترکیه با اجاره خانه چیست؟

  1. با دریافت این اقامت حق تحصیل در این کشور را ندارید: اما با داشتن این اقامت اجازه درخواست آن را به راحتی خواهید داشت.
  2. با دریافت این اقامت حق کار در این کشور را ندارید: اما با داشتن این اقامت امکان درخواست اجازه کار را به راحتی خواهید داشت.
  3. با دریافت این اقامت امکان ثبت شرکت و یا انجام فعالیت های اقتصادی در ترکیه را ندارید. اما امکان درخواست آن را خواهید داشت.

بررسی آخرین شرایط گرفتن انواع اقامت ترکیه (۲۰۲۰)

[این مقاله توسط وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سروش فردا تهیه و تنظیم گردیده و حق کپی رایت آن محفوظ است]

اگر به دنبال بروزترین اطلاعات درباره دریافت اقامت ترکیه هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

در این مقاله با ارائه بروزترین اطلاعات، به پرسش‌های شما درباره انواع روش‌ها و شرایط دریافت اقامت ترکیه پاسخ خواهیم داد.

همچنین در این مقاله علاوه بر توضیح کلیات شرایط دریافت انواع اقامت ترکیه، به توضیح مدارک لازم، شرایط تمدید، مزایا، محدودیت‌ها و… خواهیم پرداخت.

بسته به اینکه چرا می‌خواهید به ترکیه سفر کنید و چه مدت زمان می‌خواهید در آن کشور اقامت داشته باشید، ممکن است به ویزا و مجوزهای مختلفی نیاز داشته باشید. این مقاله مروری کلی بر نیازهای مهاجرت به ترکیه است و شرایط اقامت ترکیه را به اطلاع شما خواهد رساند.

* این مقاله در پاییز ۱۳۹۸ ویرایش مجدد شده و مرتباً به روز می‌گردد.

در ادامه به پرسش‌های زیر پاسخ می‌دهیم:

  1. چرا ترکیه؟
  2. انواع روش‌های دریافت اقامت ترکیه کدامند؟
  3. مدارک مورد نیاز برای دریافت اجازه اقامت کوتاه مدت ترکیه چیست؟
  4. مدارک مورد نیاز جهت تمدید مجوز اقامت کوتاه مدت ترکیه چیست؟
  5. فرآیند اخذ اقامت کوتاه مدت ترکیه چقدر زمان می‌برد؟
  6. معیارهای اصلی جهت دریافت اقامت بلند مدت ترکیه کدامند؟
  7. مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت بلند مدت ترکیه چیستند؟
  8. مزایای دریافت اقامت ترکیه چیست؟
  9. محدودیت‌ها و مشکلات اقامت ترکیه چیست؟

چرا اقامت ترکیه؟

در وهله اول نمی توان از این نکته چشم پوشی کرد که ترکیه یکی از کشورهای محبوب برای گردشگران و کسانی است که علاقمند به خرید از فروشگاه‌های معتبر این کشور هستند. اما چرا اخذ اقامت ترکیه برای ایرانیان جذاب است؟ نزدیکی ترکیه به ایران با توجه به محبوبیت‌هایی که دارد، شباهت فرهنگی، نزدیکی شرایط آب و هوایی و…، این کشور را به یک مقصد محبوب برای ایرانیانی که علاقمند به مهاجرت هستند تبدیل کرده است. همچنین وجود دانشگاه‌هایی که برنامه و آموزش‌های دانشگاه‌های بین المللی را به متقاضیان ارائه می‌دهند، عاملی دیگر است که در چند سال اخیر به محبوبیت ترکیه برای دریافت اقامت، افزوده است.

انواع روش‌های دریافت اقامت ترکیه:

مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت این کشور (اقامت کوتاه مدت و بلند مدت)، از راه‌های مختلفی انجام می‌شود که هر کدام به شیوه‌های مختلفی به شما اجازه اقامت در این کشور را می‌دهند.

اخذ اقامت ترکیه با تولد در این کشور امکان پذیر نیست.

بخش اول: اقامت کوتاه مدت:

اقامت کوتاه مدت ترکیه معمولاً اقامتی یکساله است که به منظور فعالیت‌های مختلفی چون کار، تحصیل و مقاصد توریستی صادر می‌شود. یکی از دلایل عمده‌ای که افراد مبادرت به دریافت اقامت کوتاه مدت می‌نمایند، این است که افراد بعد از چند سال تمدید اقامت کوتاه مدت، قادر به اخذ اقامت دائم ترکیه می‌باشند. انواع روش‌هایی که با آن می‌توان اقامت کوتاه مدت ترکیه را دریافت کرد عبارتند از:

  1. اقامت به منظور تحقیقات علمی
  2. راه اندازی کسب و کار و برقراری ارتباطات تجاری (اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری)
  3. اقامت توریستی یا اقامت ترکیه با اجاره ملک (به منظور مقاصد گردشگری)
  4. حضور در برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی شرکت‌های محلی ترکیه
  5. اقامت تحصیلی یا شرکت در برنامه‌های بین المللی که مراکز آموزشی ترکیه برگزار می‌کنند
  6. اخذ اقامت به منظور استفاده از برنامه‌های درمانی (بشر دوستانه)
  7. اقامت از طریق یادگیری زبان ترکی
  8. شرکت در برنامه‌های آموزشی، تحقیقی، کارآموزی و یا دوره‌های تخصصی از طریق سازمان‌های عمومی
  9. اجازه اقامت برای قربانیان قاچاق انسان
  10. اقامت ترکیه با خرید خانه (مالکیت اموال غیرمنقول)
  11. گرفتن اقامت ترکیه از طریق ازدواج

مدارک مورد نیاز برای دریافت اجازه اقامت کوتاه مدت ترکیه:

  1. ارائه مجوز اقامت ترکیه برای اولین بار
  2. فرم امضا شده درخواست مجوز اقامت
  3. اصل و کپی صفحات گذرنامه
  4. چهار قطعه عکس احراز هویت
  5. اطلاعات کافی در مورد برنامه و دلایل اقامت در ترکیه
  6. ارائه بیمه درمانی معتبر (افراد بالای ۶۵ سال و زیر ۱۸ سال معاف هستند)
  7. ارائه اجاره نامه معتبر و اطلاعات دقیق محل اقامت

مدارک مورد نیاز برای تمدید مجوز اقامت کوتاه مدت ترکیه:

  1. فرم رسمی درخواست مجوز اقامت
  2. فرم راندوو (درخواست ملاقات)
  3. اصل و کپی رنگی گذرنامه یا سند سفر
  4. ترجمه رسمی صفحات گذرنامه
  5. ارائه مجوز اقامت قبلی (کپی رنگی)
  6. دو قطعه عکس احراز هویت
  7. مطلع ساختن مقامات ترکی از وجود منابع کافی و پایدار مالی برای زمان اقامت
  8. مدارک مربوط به تجدید دوره از سازمان مربوطه و موسسات دولتی
  9. رضایت نامه جدید و نامه تعهد در مورد کودکان زیر ۱۸ سال
  10. بیمه درمانی معتبر (افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال از ارائه این مدرک معاف هستند)
  11. پرداخت هزینه‌های اداری برای دریافت کارت اقامت
  12. هزینه‌های واریزی اداره مهاجرت

فرآیند اخذ اقامت کوتاه مدت چه مدت زمان می‌برد؟

اگر همه مدارک مورد نیاز برای درخواست شهروندی کامل باشد، فرآیند اخذ اقامت کوتاه مدت در یک بازه زمانی نرمال و چند ماهه (معمولاً ۳ ماهه) انجام می‌شود. در صورت نقص مدارک، زمان دریافت مجوز اقامت متغیر خواهد بود.

بخش دوم: اقامت بلند مدت:

برای دریافت اقامت بلند مدت و شهروندی ترکیه، باید بتوانید شرایطی که با آن اقامت موقت (یکساله) ترکیه را دریافت کرده اید، حفظ کنید و بعد از هر سال جهت تمدید مجوز اقامت تان اقدام کنید.

شما تنها می‌توانید از طریق اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک و اقامت از طریق ازدواج که در اقامت کوتاه مدت ذکر شد، اقامت بلند مدت ترکیه را دریافت کنید.

اما نکته قابل توجه در مورد اقامت بلند مدت ترکیه این است که این اقامت هیچگاه در یک مرحله صادر نمی شود. اقامت دائم معمولاً بعد از گذشت حداقل ۳ سال و بعد از آنکه تمدیدهای سالانه انجام شد یا حداکثر بعد از ۵ سال، باز هم بعد از تمدیدهای سالانه اقامت موقت، قابل دریافت خواهد بود. در مجموع اتباع خارجی باید به مدت ۵ سال (بدون وقفه) در ترکیه زندگی کنند.

معیارهای اصلی جهت دریافت اقامت بلند مدت ترکیه چیست؟

  1. اقامت در ترکیه حداقل به مدت ۸ سال (یا ۵ سال به صورت متوالی)
  2. عدم داشتن سوء پیشینه در سه سال گذشته
  3. عدم دریافت کمک اجتماعی در سه سال گذشته
  4. داشتن درآمد کافی و پایدار و توانایی اداره خود و خانواده
  5. تحت پوشش یک بیمه معتبر پزشکی بودن (برای متقاضیان زیر ۶۵ سال و بالای ۱۸ سال)
  6. عدم تهدید امنیت عمومی و پایبند بودن به قوانین و نظم عمومی

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت بلند مدت ترکیه (اقامت دائم):

اگر شما ۵ سال بدون وقفه در کشور ترکیه اقامت داشته باشید، می‌توانید جهت دریافت اقامت بلند مدت (دائم) ترکیه اقدام کنید. همچنین شهروندان خارجی که در ترکیه اقامت داشته ولی در این مدت چندین بار از کشور خارج شده باشند، بعد از گذشت حداقل ۸ سال می‌توانند اقامت بلند مدت ترکیه را دریافت کنند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت بلند مدت ترکیه (اقامت دائم) عبارتند از:

  1. فرم رسمی درخواست مجوز اقامت
  2. اصل و کپی گذرنامه یا سند سفر
  3. ارائه سند اقامت قبلی
  4. چهار قطعه عکس احراز هویت
  5. سندی که گزارشی از عدم دریافت کمک‌های اجتماعی از موسسات و سازمان‌های دولتی در ۳ سال گذشته، ارائه بدهد.
  6. داشتن منابع کافی و پایدار برای ادامه اقامت
  7. گزارش پلیس محلی
  8. بیمه درمانی معتبر

توجه داشته باشید که ممکن است غیر از موارد بالا و به صلاحدید، اسناد و اطلاعات اضافی توسط دولت ترکیه از شما درخواست شود.

مزایای دریافت اقامت ترکیه:

  1. امکان دریافت اقامت دائم و پاسپورت کشور ترکیه
  2. هزینه‌های تقریباً پایین زندگی در ترکیه
  3. حقوق و دستمزدها در ترکیه به نحوی است که یک فرد بتواند یک زندگی معمولی و مناسب را برای خود فراهم کند
  4. افتتاح حساب بانکی بین المللی
  5. تجارت آزاد

مزایایی که در پایین به آنها اشاره می‌شود، شامل حال آن دسته از شهروندانی است که موفق به دریافت اقامت بلند مدت ترکیه شده‌اند:

  1. داشتن حق رای
  2. اجازه ورود به خدمات عمومی
  3. دریافت وام، تسهیلات و خرید وسایل نقلیه با کمترین بهره
  4. شرایط آسانتر برای اخذ ویزا از کشورهای اروپایی و آمریکا
  5. معافیت از پرداخت عوارض گمرکی هنگام وارد کردن وسایل نقلیه

محدودیت‌ها و مشکلات اقامت ترکیه چیست؟

قطعاً مهاجرت و اقامت در یک کشور جدید همواره مشکلات خود را دارد. اما نوع بشر ثابت کرده است که همیشه بعد از مدتی به شرایط جدید عادت می‌کند و می‌تواند بر محدودیت‌ها غلبه کند. حال آنکه بیشتر این معایب ممکن است در معنای واقعی، عیب آن مکان نباشند و به علت مهاجرت و نقل به مکان به یک منطقه جدید و تفاوت‌ها و عادات فرهنگی، بعضی رفتارها و وقایع برای ما غریب باشند و جزو مشکلات محل اقامت جدید، محسوب شوند. طبیعتاً اندکی زمان نیاز خواهید داشت تا به شرایط جدید عادت کنید. اما مسائلی که ممکن است با آنها مواجه شوید عبارتند از:

  1. اختلافات فرهنگی، عادات و شیوه‌های زندگی
  2. نیاز به یادگیری زبان ترکی
  3. ملزم بودن به گذراندن دوره نظام وظیفه اجباری (برای افرادی که اقامت بلند مدت ترکیه را دارند)
  4. بالا بودن هزینه‌های درمانی

هم اکنون، شرایط اخذ ویزا و یا اقامت ترکیه به چه صورت است؟

اگر شما قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، هم اکنون چند راه دیگر نیز وجود دارند که هر کدام دارای محاسن و محدودیت‌های خاص خود می‌باشند. وکلای ما در موسسه حقوقی سروش فردا برای ارائه مشاوره زندگی و اخذ اقامت ترکیه و یا کشورهای حوزه شنگن در خدمت شما هستند. اطلاعات تماس موسسه حقوقی سروش فردا

درباره شرایط زندگی و هزینه‌ها در ترکیه بیشتر بدانید:

اگر می‌خواهید اطلاعات جدید، کامل و مفیدی را درباره شرایط زندگی و هزینه‌ها در ترکیه به دست آورید، می‌توانید به مقاله بررسی شرایط زندگی در ترکیه مراجعه نمایید. پس از مطالعه کامل این مطلب، با شرایط زندگی در ترکیه کاملاً آشنا خواهید شد.

اقامت ترکیه و شرایط عمومی

  • اقامت ترکیه از طریق تحصیل
  • اقامت ترکیه از طریق کار
  • اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت ترکیه از طریق ازدواج
  • اقامت ترکیه از طریق تولد
  • اقامت ترکیه از طریق پناهندگی
  • اقامت ترکیه و ویزای توریستی ترکیه
  • اقامت ترکیه و هزینه های زندگی
  • اقامت ترکیه و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا
  • اقامت ترکیه و شرایط اقامت و تابعیت

 

شما میتوانید از طریق لینک روبرو با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

دریافت مشاوره رایگان

اقامت ترکیه و مقدمه ای بر آن

اقامت ترکیه و مهاجرت به ترکیه از روش های مختلف و نکات مهم آن در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. تمامی نکات مهم و اصلی درباره اقامت ترکیه در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت. ما در این مقاله می خواهیم به صورت کلی راه های اخذ اقامت ترکیه را بررسی کرده و به طور ویژه درباره اقامت ترکیه و مهاجرت به ترکیه و شرایط آن مباحثی را مطرح کرده و در پایان پیشنهادات خود را ارائه کنیم. شما همواره می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور در تمامی زمینه های مرتبط با مهاجرت مشاوره تخصصی داشته و همچنین از ویدئوها و مقالات موسسه دیدن فرمایید.

کشور ترکیه کشوری توریستی واقع در آسیای غربی و شبه جزیره بالکان در جنوب شرق اروپا، دارای دو بخش اروپایی و آسیایی بوده که با کشورهای یونان، قبرس، بلغارستان، گرجستان، ارمنستان، نخجوان آذربایجان، عراق و سوریه مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور شهر آنکارا و زبان رسمی آن ترکی می باشد. دین رسمی این کشور اسلام می باشد. ترکیه علی رغم اروپایی بودن هنوز عضو رسمی و پذیرفته شده اتحادیه اروپا محسوب نمی شود.

مهاجرت به ترکیه

اقامت ترکیه و شرایط عمومی

اقامت ترکیه و مهاجرت به ترکیه امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد. به منظور اخذ اقامت ترکیه و زندگی در ترکیه می بایست دارای شرایطی باشید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

از جمله مزایای اقامت ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرار گرفتن در بین کشورهای اروپایی
  • اقتصاد و صنعت رو به رشد
  • دین و فرهنگ بسیار مشترک با مردم ایران
  • نزدیکی به ایران
  • عدم نیاز به اخذ ویزای ورود به این کشور برای شهروندان ایران

روش های اخذ اقامت ترکیه شامل 6 دسته تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، پناهندگی، ازدواج و تولد می باشند که در ادامه به صورت کلی در مورد هر یک از این موارد توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

اقامت ترکیه از طریق تحصیل

تحصیل در ترکیه یکی از راه های اخذ اقامت ترکیه می باشد. نظام آموزشی ترکیه از روش فرآیند بولونیا پیروی می کند. تحصیل در این کشور تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش ملی بوده و غالباً دولتی می باشد. تحصیل در این کشور از پیش دبستانی تا دانشگاه امکان پذیر است. تحصیل در دوره پیش دبستانی تا 6 سالگی، دبستان از 6 تا 14 سال به صورت اجباری و رایگان، از 14 تا 18 سال در دبیرستان و هنرستان و در انتها از 18 سال به بالا در دانشگاه امکان پذیر خواهد بود. تحصیل در ترکیه در مقطع فوق دیپلم فنی 2 ساله، لیسانس 4 ساله، فوق لیسانس 2 ساله و دکترا 3 تا 5 ساله می باشد و زیر نظر اداره آموزش عالی ترکیه (YOK) برگزار می شود.

دبیرستان ها در ترکیه به 6 گروه عمومی (Duz Liseleri)، هنرستان (Meslek Lisereli)، آناتولی (Anadolu Lisereli )، ویژه (Super Lisereli)، علوم و فنون (Fen Lisereli) و مدارس خصوصی (Ozel Lisereli) تقسیم بندی می شوند.

رشته های پرطرفدار در کشور ترکیه به صورت زیر می باشند:

  • علوم کامپیوتر
  • روانشناسی
  • گردشگری
  • مهندسی صنعتی
  • روابط بین الملل
  • طراحی گرافیک
  • زبتن و ادبیات ترکی، طراحی صنعتی
  • عمران
  • ریاضیات
  • مدیریت بازرگانی
  • بیوتکنولوژی
  • انرژی اتمی
  • مهندسی IT
  • کشاورزی و جنگلداری
  • پزشکی
  • زمین شناسی

از جمله دانشگاه های معتبر ترکیه می توان به دانشگاه های ملی فنی خاورمیانه (METU)، بوسفور استانبول، فنی استانبول با آزمون ورودی و نمره زبان بالا؛ دانشگاه های خصوصی بیلکنت، سابانچ و کوچی بدون آزمون ورودی و نیازمند نمره زبان انگلیسی بالا؛ دانشگاه های علوم پزشکی ملی با آزمون ورودی و دانشتن زبان ترکی؛ و دانشگاه های پزشکی خصوصی بدون آزمون ورودی و با داشتن نمره زبان بالا اشاره کرد.

میانگین هزینه تحصیل در مقاطع دانشگاهی در ترکیه در دانشگاه های دولتی بین 500 تا 2200 دلار، دانشگاه های خصوصی از 4000 تا 20000 دلار و دانشگاه های علوم پزشکی از 15000 تا 25000 دلار می باشد.

آزمون ورودی دانشگاه های بین المللی شامل امتحان ریاضی، تفکر تحلیلی،  مهارت های حل مسئله و زبان انگلیسی می باشد.

بورسیه تحصیلی در ترکیه به سه نوع بورسیه وزارت آموزش و پرورش ترکیه ویژه شهروندان کشورهای آسیای مرکزی، آفریقا، خاورمیانه و شرق اروپا؛ بورسیه مریت (Merit) دانشگاه های خصوصی بدون شرط اخراج دانشجو (در صورت بد بودن وضعیت تحصیلی) و بورسیه دولت ترکیه ویژه شهروندان ترکیه و شهروندان خارجی ترکیه ای الاصل تقسیم بندی می شود. هم اکنون بیش از 15000 دانشجوی خارجی در حال تحصیل در دانشگاه های ترکیه هستند. این بورسیه ها شامل پوشش هزینه های تحصیلی، زندگی، سفر، اسکان و تحصیل می باشند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه به شرح زیر می باشد:

  • پاسپورت
  • عکس پاسپورتی
  • رضایتنامه برای کودکان زیر 18 سال
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه
  • اظهارنامه تمکن مالی و یا نامه از سوپروایزر
  • نمره زبان ترکی و یا انگلیسی بسته به نیاز دانشگاه و یا محل کار (عموما نمره آیلتس بالای ۶ برای ویزای تحصیلی)

شرایط کار دانشجویی و ویزای همراه:

دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترا می توانند حداکثر 20 ساعت در هفته را به کار دانشجویی بپردازند. همچنین امکان تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کار برای فارغ التحصیلان دوره ارشد و دکترا و ورود به بازار کار ترکیه وجود خواهد داشت.

همچنین امکان اخذ ویزای همراه برای مقاطع فوق لیسانس و دکترا وجود خواهد داشت.

تحصیل در ترکیه

تحصیل دکترا در ترکیه

تحصیل داروسازی در ترکیه

تحصیل پزشکی در ترکیه

اقامت ترکیه از طریق کار

به منظور اخذ اقامت ترکیه از طریق کار و مهاجرت کاری به ترکیه می بایست از کارفرمایی در ترکیه پیشنهاد کاری داشته باشید. شهروندان ایرانی به دلیل امکان سفر بدون‌ ویزا به ترکیه تا ۹۰ روز می توانند به صورت حضوری در کاریابی های بین المللی ترکیه اقدام به جستجوی کار کرده و یا از داخل ایران به وبسایت های ارائه کننده فرصت های شغلی بین المللی در ترکیه مراجعه کرده و اقدام به جستجوی کار کنند. پس از یافتن کار و اخذ موافقت کارفرمای ترکیه ای، کارفرما می بایست درخواست جذب نیروی خارجی را طی ۱۰ روز کاری در وبسایت وزارت کار و امنیت اجتماعی ترکیه به ثبت رسانده و سپس کارجو تا ۹۰ روز وقت خواهد داشت تا درخواست خود را به همراه کلیه مدارک مورد نیاز به سفارت یا کنسولگری ترکیه تحویل دهند و کارت اقامت خود را به همراه ویزای کار ترکیه دریافت کنند.

لازم به ذکر است دانستن زبان ترکی به دلیل اندک بودن فرصت های شغلی به زبان انگلیسی جزو امتیازات و الزامات کار در ترکیه می باشد. همچنین ویزاهای کاری دیگری به نام های ویزای کار هنرمندان، ورزشکاران، خبرنگاران، تعمیرکاران فنی و اساتید دانشگاه نیز برای کار در ترکیه وجود دارند.

هزینه درخواست ویزای کار ترکیه برای ایرانیان ۶۱۵ لیر برای ویزای کار بعلاوه ۷۲ لیر برای کارت اقامت می باشد. ایرانیان نیازی به پرداخت هزینه ویزای ورود به کشور ترکیه نخواهند داشت.

اسامی برخی از مشاغل مورد نیاز در کشور ترکیه به شرح زیر می باشد:

  • کارشناس اقتصادی
  • IT و مهندس کامپیوتر
  • مدیر رستوران های زنجیره ای
  • مهندس

میانگین حقوق در ترکیه برای کارگران بین المللی از ۳۵۰۰۰ تا ۱۰۵۰۰۰ دلار متغیر است.

کار در ترکیه

کاریابی در ترکیه

اخذ اقامت در ترکیه از طریق کار

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در ترکیه

اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری در ترکیه به چند روش امکان پذیر است. این روش ها شامل ثبت شرکت، خرید ملک، سرمایه گذاری در بخشهای اقتصادی، سرمایه گذاری از طریق خرید سهام و اوراق بهادار، سرمایه گذاری در بانک های ترکیه و سرمایه گذاری بدون حق کار می باشد. این سرمایه گذاری ها براساس قانون کشور ترکیه به شهروندی و تابعیت ترکیه منجر خواهند شد.

حداقل شرایط مورد نیاز برای سرمایه گذاری در ترکیه داشتن حداقل ۱۸ سال تمام و داشتن طرح توجیه اقتصادی می باشد. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت از طرق مختلف حداقل ۱ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۵۷ لیر، برای خرید ملک حداقل ۲۵۰ هزار دلار و برای سرمایه گذاری از طرق مختلف حداقل ۵۰۰ هزار دلار می باشد.

از جمله سودآورترین صنایع ترکیه برای سرمایه گذاری می توان به صنایع کشاورزی، اتومبیل، پوشاک، معدن، املاک و گردشگری اشاره کرد.

از جمله مسائلی که برای سرمایه گذاران در ترکیه می تواند دارای اهمیت باشد، میزان مالیات شرکت ها در ترکیه است، در نمودار زیر میزان مالیات در ترکیه در سال های اخیر را می توانید مشاهده کنید.

 

خرید ملک در ترکیه

کارآفرینی در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اقامت ترکیه از طریق ازدواج

اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج با شهروند ترکیه یکی از راه های اخذ اقامت ترکیه می باشد. به این منظور متقاضیان می بایست بالای ۱۸ سال بوده و حداقل ۳ سال از زندگی مشترکشان گذشته باشد تا بتوانند درخواست اقامت دائم ترکیه از طریق ازدواج را ارائه دهند. همچنین زوجین می بایست اثبات کنند که با هم زندگی کرده اند و تمکن مالی برای زندگی مشترک را دارند، مساله امنیتی نداشته باشند و حداقل مسکن مورد نیاز برای زندگی مشترک را دارا باشند. در صورت اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج پس از ۵ سال امکان درخواست شهروندی ترکیه امکان پذیر می باشد.

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد ازدواج با خارجی

 

مقاله مرتبط

اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج

اقامت ترکیه از طریق تولد

اخذ اقامت ترکیه از طریق تولد از اصول خاصی پیروی می کند. ترکیه جزو کشورهای تابع اصل خون شناخته می شود، به این معنی که صرف تولد فرزند در این کشور برای شهروندان غیر ترکیه ای منجر به اخذ اقامت و تابعیت فرزند نخواهد شد مگر اینکه یکی از والدین فرزند شهروند ترکیه باشند تا بتوان برای فرزند اقدام به اخذ اقامت و شهروندی ترکیه کرد. هرچند اخذ اقامت برای فرزند به معنای اخذ اقامت والدین نمی باشد و حقی برای آن ها ایجاد نخواهد کرد. همچنین شهروندان ترکیه ای در صورت قبولی فرزند خواندگی یک غیر ترکیه ای زیر ۱۸ سال می توانند برای آن کودک درخواست اقامت و تابعیت ترکیه نمایند. به این منظور می بایست گواهی تولد فرزند، اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی خود و فرزند و اثبات داشتن مسکن برای زندگی را به همراه مدارک هویتی خود و فرزند برای اخذ ویزای مربوطه به اداره مهاجرت ترکیه ارائه دهند.

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد قواعد تولد

 

مقاله مرتبط

اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد

اقامت ترکیه از طریق پناهندگی

موسسه حقوقی ملک پور به دلیل خطرات و عواقب زیاد هیچ گونه خدماتی در زمینه پناهندگی ارائه نمی دهد و این مطلب تنها به دلیل بالا بردن آگاهی مخاطبین درباره این موضوع و امتناع از انتخاب آن بیان می شود.

اقامت ترکیه از طریق پناهندگی یکی از راه های اخذ اقامت این کشور به شمار می آید. پناهنده به شخصی گفته می شود که به دلایل نژادی، مذهب، عقیده و طرز تفکر و دیدگاه و دلایل مشابه امکان ماندن در کشور خود را نداشته و در خطر آزار و اذیت، شکنجه، تعقیب، مجازات و مرگ قرار داشته باشد. کشور پناهنده پذیر موظف است بر اساس کنوانسیون وین حداقل امکانات مورد نیاز زندگی را برای افراد پناهجو فراهم آورد. به همین خاطر بسیاری از کشورها شرایط بسیار سخت و طاقت فرسایی را برای پناهجویان فراهم کرده اند تا از این طریق مانع پناهندگی افراد و متحمل شدن هزینه برای دولت شوند. این روش بدیل عدم امکان بازگشت به کشور مبدا و شرایط دشوار زندگی در کمپ ها و طولانی بودن فرآیند پیگیری پرونده ها به هیچ وجه توصیه نمی شود و پیشنهاد می شود که با راه های قانونی مهاجرت از جمله تحصیل، کار، سرمایه گذاری و ازدواج جایگزین گردد.

به منظور پناهندگی و اخذ اقامت ترکیه از این طریق می بایست به محض ورود به خاک ترکیه درخواست پناهندگی خود را به افسر پلیس و یا نمایندگی سازمان ملل در امور پناهندگان در ترکیه تسلیم نموده و رسید دریافت نمود. پس از این مرحله زمانی برای مصاحبه اولیه با پلیس و سپس نمایندگی سازمان ملل در امور پناهندگان برای شخص متقاضی تعیین خواهد شد به دلیل تعداد زیاد درخواست های پناهندگی به کشور ترکیه طولانی خواهد بود. سپس در صورت قبولی کیس پناهجو در نوبت تعیین کشور پناهنده پذیر قرار خواهد گرفت و در صورت رد درخواست امکان درخواست تجدیدنظر در پرونده وجود خواهد داشت که در اکثر موارد امکان ردی درخواست بسیار بالا می باشد. در انتها و‌در صورت قبولی پناهجو به کشور مورد نظر فرستاده خواهد شد و یا زمان بازگشت به کشور مبدا برای وی تعیین خواهد شد.

لازم به ذکر است پناهجو در طول مدت تعیین نتیجه درخواست می تواند خود اقدام به تهیه مسکن نموده و یا در خانه های موقت و یا کمپ های ویژه پناهجوبان زندگی کنند. همچنین امکان کار موقت تا زمان تعیین نتیجه درخواست پناهندگی به دلیل تامین هزینه های زندگی برای پناهجو وجود خواهد داشت.

 

اقامت ترکیه و ویزای توریستی ترکیه

ترکیه به دلیل وجود عهدنامه مودت بین دو کشور شرایط آسانی را برای ورود به کشور ترکیه برای ایرانیان در نظر گرفته است. به این صورت که برای سفر های توریستی کوتاه مدت تا سقف ۹۰ روز نیازی به ویزا برای ورود به کشور ترکیه نبوده و تنها با داشتن پاسپورت و ارائه آن به افسر مهاجرت در مرز ترکیه و مهر ورود به کشور ترکیه می توان اقدام به سفر به کشور ترکیه نمود.

اقامت ترکیه و هزینه های زندگی

مهمترین فاکتورهای محاسبه هزینه زندگی در هر کشوری شامل مسکن، خورد و خوراک و رفت و آمد می باشد که در ادامه به طور مختصر به آن ها خواهیم پرداخت. میانگین هزینه زندگی در پایتخت ترکیه برای هر نفر ماهیانه ۱۵% کمتر از ایران است. به عنوان مثال میانگین هزینه اجاره مسکن در پایتخت ترکیه نسبت به پایتخت ایران 56% کمتر است. در حالی که میانگین هزینه خورد و خوراک در پایتخت این کشور حدود 8% کمتر از تهران است. در حالی که هزینه رفت و آمد با خودروی شخصی در آنکارا به دلیل گرانی بنزین نسبت به ایران بسیار گران تر می باشد، هزینه رفت و آمد با مترو و اتوبوس و متروباس هم سطح تهران می باشد. به طور کلی میانگین هزینه زندگی برای هر نفر در آنکارا پایتخت ترکیه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار می باشد که این مبلغ شامل هزینه مسکن، خورد و خوراک و رفت و آمد معمول می باشد. لازم به ذکر است هر دلار معادل ۶.۲۰ لیر می باشد.

اقامت ترکیه و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا

به منظور اخذ اقامت ترکیه به دلایل غیر توریستی داشتن شرایط و مدارکی لازم بوده که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل ۹۰ روز
  • فرم درخواست ویزای مربوطه
  • عکس پاسپورتی
  • آخرین مدرک تحصیلی برای ویزاهای کاری و تحصیلی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • قرارداد کاری و پذیرش از دانشگاه برای ویزاهای کاری و‌دانشجویی
  • گواهی تولد برای ویزای تولد
  • گواهی ازدواج برای ویزای ازدواج
  • گواهی تمکن مالی
  • مدرک زبان ترکی و انگلیسی بسته به نوع ویزا
  • رسید پرداخت هزینه دانشگاه برای ویزای تحصیلی

همچنین امکان اخذ ویزای همراه غیر توریستی با اعتبار حداقل ۲ سال برای ویزاهای تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری وجود خواهد داشت. امکان کار همراه با موافقت اداره مهاجرت ترکیه وجود خواهد داشت.

اقامت ترکیه و شرایط اقامت و تابعیت

به منظور اخذ اقامت دائم و شهروندی ترکیه می بایست دارای شرایط خاصی باشید. به این منطور می بایست حداقل ۵ سال در زندگی کرده باشید و در جامعه و فرهنگ ترکیه ادغام شده باشید. مدارک لازم جهت اخذ تابعیت ترکیه به شرح زیر می باشد:

  • مدارک هویتی
  • حداقل ۵ سال زندگی در ترکیه با شرط حضور حداقل ۶ ماه در سال
  • دانستن زبان ترکی در سطح پایه
  • اثبات ادغام در فرهنگ و جامعه ترکیه
  • گواهی سلامت جسمی و روانی
  • اثبات درآمد کافی
  • داشتن محل اسکان در ترکیه

اقامت ترکیه و سخن پایانی

در این نوشتار راه های اخذ اقامت ترکیه و مهاجرت به ترکیه از طرق مختلف مورد بحث و بررسی کلی قرار گرفت. شما عزیزان همواره می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های اخذ اقامت ترکیه، مهاجرت به ترکیه و اخذ پاسپورت ترکیه به مقالات و ویدئوهای موسسه حقوقی ملک پور مراجعه کرده، در شبکه های اجتماعی موسسه عضو شده و یا با کارشناسان موسسه در دفتر مرکزی وین و سایر دفاتر ایران تماس حاصل نموده و از مشاورهای تخصصی بهره مند شوید. همچنین می توانید سوالات خود را در رابطه با اقامت ترکیه در بخش دیدگاه های همین مقاله عنوان کنید و در سریع ترین زمان ممکن پاسخ بگیرید.

اقامت ترکیه

اقامت ترکیه عبارتی است که ذهن بسیاری از ایرانیان به خود مشغول کرده است اما چرا خیلی ها به دنبال اقامت ترکیه هستند ؟ در این مطلب قصد داریم به طور کامل راجع به موضوعات زیر صحبت کنیم :

  • کار در ترکیه
  • مزایای اقامت ترکیه
  • مهاجرت به ترکیه 
  • انواع روش های مهاجرت به ترکیه 
  • زندگی در ترکیه
  • شرایط مهاجرت به ترکیه
  • کتاب ترکی راهنمای کار و اقامت دائمی ترکیه
  • تحصیل در ترکیه
  • اقامت ترکیه از طریق کار
  • اقامت ترکیه از طریق ازدواج
  • هزینه زندگی برای اقامت ترکیه
  • نحوه دریافت وام مسکن از بانک های ترکی
  • نحوه دریافت وام ( انواع وام بانکی ) از بانک های ترکی

 معرفی کتاب ترکی شو راهنمای کار و اقامت در ترکیه

 پیشنهاد ویژه برای متقاضیان اقامت ترکیه 

اگر قصد اقامت ترکیه را دارید قبل از هر اقدامی حتما فایل PDF کتاب ترکی شو را مطالعه کنید

  • آموزش قدم به قدم اقامت ترکیه
  • اخذ اقامت با هزینه فوق العاده ناچیز در ترکیه
  • ارائه پیشنهاد های پولساز
  • آموزش استخدامی در ترکیه
  • آموزش خرید ملک با وام ۸۰% مسکن ( توسط بانک های ترکی مخصوص ایرانیان سرمایه گذار )
  • آموزش ثبت شرکت با کم ترین هزینه ممکن

اقامت ترکیه و مزایای آن 

اگر فردی بتواند اقامت ترکیه کسب کند از مزایای زیر برخوردار می شود

  • امکان باز کردن حساب بانکی در بانک های بین المللی
  • امکان تجارت آسان و آزاد با دنیا
  • امکان زندگی در یکی از کشور های برتر از لحاظ اقتصادی
  • دریافت وام با سود کم تر از ۵% برای خرید ملک و…
  • تحصیل ارزان و با کیفیت
  • سهولت در اخذ ویزای آمریکا و سایر کشور ها
  • امکان کار در ترکیه
  • امکان راه اندازی کسب و کار در ترکیه
  • امکان راه اندازی بیزنس در ترکیه و مدیریت آن خارج از این کشور
  • امکان زندگی در کشوری امن و آرام

اقامت ترکیه مانند اقامت استرالیا ،  اقامت ایسلند و هر کشور و هر نقطه ایی در دنیا یک سری خصوصیات مثبت دارد و یک سری خصوصیات منفی اینکه یک فرد بتواند در کشوری احساس خوشبختی کند و در کشور دیگری احساس نارضایتی کاملا بستگی به شخصیت و علایق فرد دارد بنابر این به این نکته توجه کنید که اگر کسی گفت ترکیه کشور مناسبی برای زندگی است شاید برای شما این حرف صدق نکند .

برای دریافت اطلاعات کامل از شرایط اقامت در کشور های مختلف به سایت کوچر مراجعه نمایید

به علت مشکلات عدیده ای که برای هم وطنانمان پیش آمده است تصمیم گرفتیم دقیق ترین اطلاعات را در اختیارتان قرار دهیم بگذارید منظورم را با مثالی توضیح دهم :

تصور کنید آخر هفته قصد دارید به یک سفر تفریحی دو روزه بروید قبل از سفر چه اقداماتی انجام می دهید ؟

  • شما باید بدانید دقیقا مقصدتان کجاست
  • از چه مسیری می خواهید به مقصد برسید
  • برای این سفر چقدر بودجه نیاز دارید
  • شب در کجا سپری می کنید
  • چه وسایلی لازم است که با خود ببرید
  • و…

این اطلاعات فقط برای یک سفر دو روزه تفریحی بود حال تصور کنید این فرد می خواهد اقامت ترکیه را اخذ نماید به خیلی از جنبه های مختلف زندگی در ترکیه باید فکر کند . متاسفانه اکثر هموطنان ما فقط و فقط به مسیری فکر می کنند تا اقامت ترکیه را دریافت نمایند اما به مسایل مهم تر فکر نمی کنند برای اینکه مهاجری بتواند مهاجرتی بی خطر ، کم هزینه و سریعی تجربه کند  باید اطلاعات قوی در اختیار داشته باشد

  • باید بداند نحوه کار در ترکیه به شکل است
  • باید از قوانی و مقررات مهاجرتی در ترکیه باخبر باشد
  • باید از دستمزد های انواع مشاغل باخبر باشد
  • باید لیست هزینه های زندگی را دراختیار داشته باشد
  • باید بداند قوانین و شرایط کرایه یا خرید مسکن به چه شکل است
  • باید قوانین و مقررات بانکی در ترکیه باخبر باشد تا سرش کلاه نرود
  • باید از قوانین مالیاتی با خبر باشد تا متضرر نشود
  • باید بداند اگر خواست استخدام شود چه مراحلی را طی کند تا کرفرمای ترک یا سایر کارفرماها از او سوء استفاده نکنند
  • و هزاران باید های دیگر

بسیاری از افراد هستند که از نا آگاهی مهاجران سو استفاده کرده و مبالغ هنگفتی بابت کار های بسیار ساده دریافت می کنند

ما تضمین می کنیم در صورتی که اطلاعاتتان کامل باشد می توانید بسیار سریع تر از حد معمول و با کم ترین هزینه ممکن اقامت ترکیه را دریافت نمایید

اقامت ترکیه تضمینی

لینک

مهاجرت به ترکیه

برای مهاجرت و اقامت ترکیه روش های مختلفی وجود دارد از جمله :

  • اقامت ترکیه از طریق تحصیل
  • اقامت ترکیه از طریق ازدواج
  • اقامت ترکیه از طریق کار و استخدامی ( کار در ترکیه )
  • اقامت ترکیه از طریق ویزای توریستی
  • اقامت ترکیه از طریق خرید مسکن یا ملک
  • اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت

اقامت ترکیه از طریق تحصیل

اقامت در ترکیه از طریق ازدواج

اقامت ترکیه

عنوانها [پنهان سازی]

اقامت ترکیه (مهاجرت به ترکیه) به دلیل روشهای ارزان قیمت دریافت اقامت و همچنین به دلیل شرایط اقتصادی و تجاری ترکیه مورد توجه قرار گرفته است.

این اقامت می تواند از طریق خرید ملک در ترکیه، سرمایه گذاری در ترکیه، اجاره ملک در ترکیه و ثبت شرکت در ترکیه انجام شود، موسسه حقوقی آسو ایران وکیل اقامتی شما در کل پروسه اقامتی و تمدید و شرایط قانونی اقامت همراه شما خواهد بود. با ما تماس بگیرید.

 

آشنایی با ترکیه

ترکیه کشوری است در خاورمیانه و قسمتی از آن در اروپا واقع است (اوراسیایی). با این حال چندیست که در تلاش است به اتحادیه اروپا بپیوندد بصورتی که تیم ملی فوتبال این کشور در لیگ اروپا شرکت می‌کند.

ترکیه به نوعی فصل مشترک قاره‌های آسیا و اروپاست و به همین دلیل فرهنگ آن هم تلفیقی از هر دو فرهنگ شرق و غرب است.

 

هزینه زندگی در ترکیه

هزینه زندگی در پایتخت کشور ترکیه ( شهر آنکارا ) شامل هزینه های خوراک، پوشاک، تحصیل فرزندان، هزینه خرید و یا اجاره ملک و منزل و… را می توانید در این مقاله بصورت تفصیلی مشاهده نمایید.

 

اقتصاد ترکیه

یکی از مواردی که موجب جذابیت دریافت اقامت ترکیه شده، اقتصاد پویا و قدرتمند این کشور است.

اقتصاد در ترکیه ترکیبی از اقتصاد مدرن و سنتی بر پایه کشاورزی است.

اقتصاد ترکیه با سرعت در حال خصوصی‌سازی است با این حال هنوز دولت در بخش‌هایی چون بانک‌داری، حمل‌ و‌ نقل و ارتباطات نقش اصلی را ایفا می‌کند.

 

دریافت اقامت ترکیه 

درطی دوماه می توان با شرایط ذیل اقامت ترکیه را دریافت کرد:

  • بدون سرمایه گذاری
  • عدم نیاز به مدرک تحصیلی یا مهارت
  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • شهروند درجه ۱
  • عدم نیاز به حضور در ترکیه
  • تسهیل در اخذ ویزا و اقامت کشورهای آمریکا، کانادا و اروپا
  • انجام پروسه در طی دوماه
  • محدودیت سنی ندارد
  • برای همه اعضای خانواده

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

یکی از روشهای خوب و راحت و مطمئن برای مهاجرت به ترکیه، اخذ اقامت از طریق خرید ملک می باشد.

خرید ملک در شهرهای مختلف ترکیه متفاوت است و طبیعتاً در شهر استانبول گران تر است. اما می توان در شهرهای دیگر مانند آنتالیا، ازمیر، آنکارا ملک خریداری نمائید و با دریافت اقامت ترکیه در هر شهری که دوست دارید زندگی کنید.

آیا می توان بدون خرید ملک اقامت ترکیه را دریافت کرد؟ 

تا پایان سال ۲۰۱۹ با اجاره ی ملک مسکونی امکان اخذ اقامت ترکیه وجود داشت.

این روش در حال حاضر بسته شد و قابل انجام نمی باشد.

این روش، طرفداران زیادی دارد و اغلب ایرانیان که به روش های ارزان قیمت به ترکیه مهاجرت کرده اند (اقامت ترکیه را گرفته اند) از این روش بوده است.

اجاره ماهانه از ۸۰۰ تا ۳۰۰۰ لیر ترکیه در شهرها و مناطق مختلف است.

در این نوع اقامت شما به راحتی مجاز به تردد در بین ایران و ترکیه هستید و هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

همچنین برای اشخاصی که قصد خرید ملک دارند نیز توصیه می شود تا با حضور و سکونت در ترکیه و با آگاهی لازم از شرایط و قیمت ها نسبت به خرید ملک در ترکیه اقدام نمائید.

در این صورت اشخاص و آژانس ها نمی توانند یک ملک را که شما در خصوص آن اطلاعات ندارید (چون هنوز به ترکیه نرفته اید و سکونت و آشنایی ندارید) را با چندین برابر قیمت به شما بفروشند.

موسسه ما با ارائه ساز و کار لازم و انجام کار به صورت مرحله ای، شما را در جریان مراحل اخذ اقامت قرار خواهد داد.

این موارد را نیز در قرار داد فیمابین ذکر نموده است.

ویزای ترکیه

آیا ایرانیها برای سفر به ترکیه ویزا نیاز دارند؟ {خیر}

حسب توافق بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ترکیه؛ ایرانیان می توانند بدون ویزا (صرفاً با داشتن پاسپورت) به ترکیه سفر کنند (زمینی یا هوایی) و به مدت ۹۰ روز آنجا حضور داشته باشند.

بدیهی است پس از ۹۰ روز باید ترکیه را ترک کنند.

برای مهاجرت به ترکیه بایستی از روشهای اقامت های طولانی مدت استفاده کنید.

اطلاعات در مورد ترکیه

ویزا چیست؟

اجازه ورود به کشور دیگر با درج:

۱_تعداد روز مجاز حضور در کشور مقصد

۲_تعداد ورود مجاز به کشور مقصد ۱بار / ۲بار / چندبار ( Single / Duble / Multiple ) 

۳_نوع ویزا: توریستی/ بازرگانی/ دانشجویی/ ویزای ملی 

تحصیل در ترکیه

یکی از روشهای آسان مهاجرت به ترکیه، اخذ پذیرش تحصیلی از این کشور می باشد.

{تحصیل در دانشگاه های ترکیه}

مقطع کارشناسی (لیسانس)

کارشناسی در ترکیه

دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه و دانش آموزانی که مدرک دیپلم خود را دریافت کرده اند می توانند در آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه یوس (YOS) مخفف yabanci uyruklu oğrenci sınavı شرکت کنند و شامل ۸۰ سوال هوش و ریاضی و هندسه می باشد و در هرسال در آپریل (اردیبهشت ماه) برگزار می شود.

مدرک دیپلم می تواند در هر یک از رشته های نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش باشد.

دانشگاه های ترکیه مانند ایران برای ورود به دانشگاه ها از یک آزمون ورودی استفاده می کنند و آن را مبنایی برای پذیرش دانشجو قرار می دهند.

البته قابل قیاس با کنکور ایران نیست و فقط یک آزمون ساده است.

هر دانشگاهی این آزمون را به صورت جداگانه برگزار می کند.

نمره این آزمون که هر سال یک بار برگزار می شود نقش مهمی در انتخاب رشته و پذیرش دانشگاه فرد دارد.

با اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه و مهاجرت به ترکیه می توانید پس از پایان تحصیلات به اقامت دست یابید.

 

 کارشناسی ارشد در ترکیه حداقل ۲ سال می باشد

برای ورود به این دوره داشتن مدرک و نمره مناسب آزمون YOS برای برخی رشته و دانشگاه ها الزامی است.

زمان درخواست اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه برای دوره کارشناسی ارشد دو ترم بهار و پائیز است.

 

تحصیل در ترکیه در مقطع دکترا

دانشگاه های ترکیه هر سال ۲ بار لیست رشته های مورد نیاز خود را برای پذیرش در دوره تحصیلات تکمیلی اعلام می نمایند.

بر این اساس متقاضیان، رشته خود را انتخاب و درخواست خود را به دانشگاه ارسال می کنند.

تعداد واحدهای لازم برای گذراندن تحصیلات تکمیلی معمولاً بین ۲۰ تا ۳۰ واحد درسی است. نیمی از این واحدهای درسی به صورت کلاسی و نیمی پایان نامه است.

‌این‌ دوره‌ شامل‌ دو تا چهار نیم‌ سال‌ کلاس‌ درس‌ و حداقل‌ ۴ نیم‌ سال‌ برای‌ پژوهش‌ است.

قبل‌ از شروع‌ پژوهش، دانشجو باید امتحان‌ جامع‌ را با موفقیت‌ بگذراند.

نوشتن‌ پایان‌ نامه‌ دوره‌ دکترا و دفاع‌ موفقیت‌آمیز از پژوهش‌ انجام‌ شده، شرط‌ اعطای‌ مدرک‌ دکتراست.

 

✍️ تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در ترکیه




پنج شنبه 26 دی 1398برچسب:, |
 
ولقان حسینی

VOLGHAN Hosseini E-Commerce Specialist, a Geek ;-) Karaj - Stockholm https://www.facebook.com/volghan https://twitter.com/volghan https://www.instagram.com/volghan/ https://www.linkedin.com/in/volghan/ https://www.volghan.net
volghan@gmail.com

 

لینکها

دکتر ولقان حسینی Dr Volghan hosseini

کیت اگزوز ریموت دار برقی

ارسال هوایی بار از چین

خرید از علی اکسپرس

الوقلیون

 

مطالب قبلی

» فاکتور رسمی
» VOLGHAN (Vulcan) Hosseini
» LONDON PRIVATE ULTRASOUND SERVICES
» جستجوی ملک
» این خانه فقط حلقه درش قسمت ما شد
» اجاره، خرید و فروش ویلا، آپارتمان مسکونی، دفتر اداری، مغازه و فروشگاه، زمین کشاورزی، زمین تجاری، مرا
» اگر گزینه خرید ملک در رشت را جستجو کنید،عباراتی مانند خرید آپارتمان در گلسار رشت،یا خرید آپارتمان در
» خرید خانه و ویلا در شمال کشور با ملک مانا
» دکتر ولقان حسینی Dr Volghan hosseini
» پخش پلاستیک یکتا
» پخش پلاستیک یکتا
» پلی یورتان (پلی اورتان)
» تقویم، سالنامه و سررسید 1401 رث گرافیک
» شرایط جدید اقامت ترکیه
» پاسخ به سوالات حقوقی اخذ پاسپورت و اقامت ترکیه از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری
» فروشگاه یدک ماهان
» واردات مستقیم و پخش شمع خودرو
» فروش فاکتور رسمی
» بانک اطلاعات املاک شمال کشور (گیلان و مازندران)
» پخش پلاستیک آریا استار

 

ارشیو

بهمن 1402

مهر 1402

شهريور 1402

ارديبهشت 1402

دی 1401

مهر 1401

شهريور 1401

بهمن 1400

آبان 1400

مهر 1400

شهريور 1400

تير 1400

خرداد 1400

ارديبهشت 1400

بهمن 1399

دی 1399

مهر 1399

شهريور 1399

مرداد 1399

تير 1399

خرداد 1399

ارديبهشت 1399

فروردين 1399

اسفند 1398

بهمن 1398

دی 1398

آذر 1398

آبان 1398

مهر 1398

شهريور 1398

مرداد 1398

خرداد 1398

ارديبهشت 1398

اسفند 1397

بهمن 1397

دی 1397

آذر 1397

آبان 1397

مهر 1397

شهريور 1397

مرداد 1397

تير 1397

خرداد 1397

ارديبهشت 1397

اسفند 1396

بهمن 1396

دی 1394

خرداد 1394

ارديبهشت 1394

اسفند 1393

دی 1393

شهريور 1393

مرداد 1393

تير 1393

ارديبهشت 1393

فروردين 1393

اسفند 1392

دی 1392

آذر 1392

مهر 1392

شهريور 1392

تير 1392

شهريور 1391

تير 1391

فروردين 1391

بهمن 1390

آذر 1390

مهر 1390

تير 1390

اسفند 1389

دی 1389

آبان 1389

 

نویسندکان

ولقان حسینی

 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان طراحی وب سایت و آدرس http://www.volghan.net لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک ها

دکتر ولقان حسینی Dr Volghan hosseini

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

 

امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگدهی

 

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 176
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 176
بازدید ماه : 641
بازدید کل : 64136
تعداد مطالب : 317
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1