دکتر ولقان حسینی Dr Volghan hosseini دکتر ولقان حسینی Dr Volghan hosseini

دکتر ولقان حسینی Dr Volghan hosseini

دکتر ولقان حسینی متخصص تبلیغات و تجارت الکترونیک برنامه نویس و طراح وب ایرانی سئو کار و گرافیست

 

 

ساخت استخر با بهترین عایق استخر و رنگ استخری

ساخت استخر با بهترین عایق استخر و رنگ استخری

  1. قیمت چسب عایق استخر
  2. قیمت چسب ترک استخر
  3. چسب آب بندی استخر sa12
  4. قیمت چسب استخر z90
  5. قیمت چسب استخری
  6. رزین آب بندی استخر
  7. آب بندی استخر کشاورزی
  8. قیمت رنگ آب بندی استخر
  9. بهترین عایق استخر
  10. قیمت چسب عایق استخر
  11. اپوکسی عایق استخر
  12. عایق استخر مشهد
  13. فیلم عایق کاری استخر
  14. عایق پلیمری استخر
  15. مواد عایق کاری استخر
  16. چگونه استخر را عایق کنیم؟
  17. چگونه جلوه بصری استخر را دگرگون نماییم؟
  18. رعایت اصول زیبایی‎شناسی چه تاثیری بر جذابیت و گیرایی و استخر دارد؟
  19. فاکتورهای اساسی موثر بر رنگ استخر کدام‎اند؟
  20. کروماتراپی (رنگ درمانی) چیست؟

نانو پلیمر مناسب ترین عایق استخر

 

نانو پلیمر مناسب ترین عایق استخر

عایق استخر نانو پلیمر ، مناسب جهت عایق سازی استخر های نوساز و یا استخر های کهنه در بر دارنده ترک. این محصول محصولی بسیار مناسب در رویارویی با روش های سنتی بوده و مزایای متعددی را در بر دارد. از جمله این مزایا می توان به جلوگیری از شوره زدگی و رشد قارچ و کپک و همچنینی قابلیت کشسانی و ضد ترک بودن اشاره کرد.

روش اجرای این محصول از قرار زیر می باشد:

1- محلول نانو پلیمر را با ترکیبی از سیمان و ماسه بادی که به نسبت مساوی با هم ترکیب شده اند به صورت دو غاب یا رنگ روی سطح مورد نظر اجرا نمایید. اگر ماسه بادی در دسترس نبود می توان به جای آن از پودر سنگ الک شده استفاده نمود. متوسط میزان نسبت نانو پلیمر با مخلوط سیمان و ماسه بادی یک به یک می باشد ولی می توان سیمان و ماسه بادی را تا دو برابر افزایش یا به نصف کاهش داد.

2- محلول به دست آمده را مانند رنگ یا دوغاب به وسیله قلم، جاروی پلاستیکی یا غلطک رنگ روی سطح مورد نظر خود اجرا نمایید.

3- زمان گیرایش نانو پلیمر تقریبا سه ساعت بعد از اجرا می باشد و از تردد از روی سطح به مدت دوازده ساعت خودداری شود.

4- نانو پلیمر را می توان با ماده رنگ پلاستیک ترکیب و به صورت رنگی اجرا نمود. ** توجه: به جهت جلوگیری از مشکلات ناشی از تشنگی سیمان پیشنهاد می گردد قبل از اجرای محصول، نانو پلیمر را به نسبت 1 به 4 با آب ترکیب نموده (نانو پلیمر به آب) و روی سطح سیمان کشیده و اجازه دهید خشک شود. در این صورت پس از اجرای دوغاب، آب آن توسط سیمان تشنه جذب نشده و واکنش دوغاب با کیفیت بهتری صورت خواهد گرفت.

بهترین روش آب بندی استخر و آب بندی مخازن آب

بهترین روش آب بندی استخر و آب بندی مخازن آب

آب بندی استخر و آب بندی مخازن آب

یکی از بهترین روش های آب بندی استخر و آب بندی مخازن آب استفاده از دستورالعمل زیر میباشد. در روش پیشنهادی ذیل جهت آب بندی استخر و آب بندی مخازن آب، استفاده از محصولات آب بندی نظیر ملات آب بندی RCM، چسب بتن آب بند MCP و عایق رطوبتی MCI توصیه شده است. یکی از مزیتهای این روش آب بندی استخر و مخازن آب، عملکرد بسیار خوب محصولات مذکور در آب بندی سازه هایی از این دست میباشد. در ضمن این که در ارائه این پیشنهاد فنی قیمت تمام شده روش آب بندی بسیار به صرفه تر از استفاده از محصولات مشابه خواهد بود. 

لازم به توضیح است تمامی محصولات آب بندی پیشنهادی در این روش آب بندی تولید داخلی بوده و کیفیت همگی آنها توسط شرکت دانش بنیان فرازپایه گارانتی میشود. 

اجرای ماهیچه سیمانی

اولین گام پیشنهادی در روش آب بندی استخر و آب بندی مخازن آب، اجرای یک ماهیچه سیمانی با استفاده از یک ملات آب بند است. چرا که به طور کلی در هنگام اجرای سازه ی استخر و یا مخزن آب، در محل اتصال دیواره ها به کف مخزن معمولا #ماهیچه_سیمانی اجرا نمیشود. لذا یکی از بهترین روش های آب بندی استخر و آب بندی مخازن آب اجرای یک ماهیچه سیمانی با استفاده از  یک ملات آب بند مانند #ملات_ترمیمی_الیافدار #RCM  و یا با استفاده از ملات و یا بتن آماده که با استفاده از یک افزودنی آب بند مانند چسب بتن آب بند MCP آماده شده باشد، به دو روش ذیل توصیه میشود.

البته بتن آب بند را میتوان با استفاده از افزودنی ژل میکروسیلیس نانوژل نیز تهیه نمود. 

روش اول: اجرای ماهیچه سیمانی با استفاده از #ملات_ترمیمی_الیافدار #RCM

در مرحله اول آب بندی استخر و آب بندی مخازن آب میبایست با استفاده از ملات آب بند RCM  نسبت به اجرای یک ماهیچه با ضخامت حدود 5 تا 7 سانتیمتر اقدام نمود. ملات آب بند  RCM یک پودر آماده پایه سیمانی شامل مواد پلیمری و فیلرهای معدنی مخصوص و الیاف pp (پلی پروپیلن) بوده که صرفا با  اختلاط آن با آب ملات آماده ای حاصل خواهد شد که علاوه بر داشتن مقاومتهای مکانیکی بالا چسبندگی فوق العاده ای به زیرکار سیمانی و بتنی خواهد داشت.

استفاده از #ملات_ترمیم_کننده #آب_بند #RCM کمک فراوانی به بهبود خواص آب بندی استخر نیز میکند. لذا استفاده از آن به ویژه در آب بندی استخرها و آب بندی مخازن کوچک هم برای ماهیچه کشی و هم به منظور اجرای عملیات نرمه کشی و زیرسازی بدنه مخزن توصیه میگردد.

همچنین  خاطر نشان میسازد به جهت جلوگیری از ترک خوردگی در ماهیچه مذکور و مسلح کردن ملات آب بند اجرا شده، توصیه میگردد درقبل از خشک شدن ملات اجرا شده در محل کنجها بر روی آن همانند تصویر ذیل از #نوار_فایبرگلاس #FARA_TAPE استفاده نمود.

همچنین میتوانید در هنگام خواباندن مش فایبرگلاس بر روی ماهیچه های سیمانی اجراشده برای چسبیدن بهتر مش بر روی ماهیچه مقداری از دو جزء پودر و مایع #عایق_رطوبتی_MCI  را با نسبت مشخص شده در بسته بندیهای محصول با هم مخلوط کرده و پس از قرار دادن مش فایبرگلاس بر روی ماهیچه سیمانی، نسبت به اجرای #عایق_رطوبتی مخلوط شده به وسیله یک قلموی رنگرزی اقدام نمایید.

روش دوم: اجرای ماهیچه سیمانی به روش سنتی با استفاده از ملات و یا بتن آماده

خاطرنشان میسازد در شرایطی که ابعاد مخزن بزرگ بوده و به واسطه مصرف بالای #ملات_ترمیمی_الیافدار #RCM هزینه آن مقرون به صرفه نباشد میتوانید از روش ذیل جهت ماهیچه کشی استفاده نمایید.

در صورت کوچک بودن ابعاد مخزن معمولا ملات آب بند ماهیچه کشی  و نرمه کشی را می توانید با ترکیبی از سیمان و پودرسنگ و در برخی موارد مقداری چسب بتن (در اینجا #چسب_بتن_ویژه  #super_MCP توصیه میشود)، آماده کنید. دستور مصرف تهیه ملات آب بند جهت نرمه کشی و ماهیچه کشی در مشخصات فنی موجود بر روی بسته بندی چسب بتن MCP  درج شده است. و در صورت بزرگ بودن ابعاد مخزن میتوان بتن آماده ای را با عیار 350 تا 400 تهیه نمود و با جایگزین نمودن 10 تا 20 درصد وزن آب داخل بتن با #چسب_بتن_ویژه  #Super_MCP نسبت به اجرای ماهیچه کشی اقدام کرد.

همان طور که در بالا ذکر شد، در این روش توصیه میگردد بلافاصله بعد از اجرای ماهیچه سیمانی و یا بتنی نسبت به پوشاندن سطح ماهیچه اجرا شده با استفاده از نوار فایبرگلاس #FARA_TAPE اقدام گردد و در همان زمان مقداری #عایق_رطوبتی_MCI  آماده شده (ترکیب جزءمایع و پودر عایق رطوبتی MCI) را بر روی آن اجرا نمایید.

پس از خشک شدن کامل ماهیچه های اجرا شده نسبت به اجرای مراحل بعدی آب بند استخر بر اساس روش ذیل اقدام گردد.

پرکردن سوراخهای میان بولت در دیواره ی بتنی مخازن

در صورتی که سوراخهای میان بولت با استفاده از #بولت_آب_بند پر نشده باشد. بهتر است برای پر نمودن جداره ی میانی دیوار از یک #فوم_پلی_یورتان استفاده شود و نهایتا قسمت انتهایی سوراخ میان بولت را به عمق 7 تا 10 سانتیمتر را با استفاده از ملات آب بند #RCM پر نمایید. همانطور که در بالا ذکر شد ملات آب بند #RCM  یک ملات ترمیمی آماده بوده که حاوی پلیمرهای چسباننده میباشد و اتصال ملات جدید را به دیواره ی بتنی قدیمی محکمتر میکند.

در صورت نیاز به کاهش هزینه های اجرایی میتوان جهت پرکردن سوراخهای میان بولت از ترکیب یک #گروت_سیمانی با #چسب_بتن (#چسب_بتن_ویژه_MCP) به جای ملات آب بند #RCM  استفاده نمود.

زیرسازی سطوح دیواره های استخر و مخازن با استفاده از ملات آب بند RCM

از آنجایی در برخی مواقع، سطح دیواره استخر و مخازن آب کاملا صیقلی نشده است و جهت اجرای عملیات آب بندی مخازن آب نیاز به پرداخت و لیسه ای کردن دارد و در برخی موارد سطوح بتنی شن نما شده و دارای درز و ترکهای حاصل از شرایط اجرایی هستند، میتوانید از ملات آب بند RCM جهت ترمیم و زیرسازی این سطوح استفاده نمایید. لازم به ذکر است ابزار مربوطه جهت صاف کردن و پرداخت سطح سیمانی اجرا شده  در پکیج ارسالی به صورت رایگان تقدیم میگردد.

پرکردن درزهای انبساط استخر و مخازن آب

در آب بندی استخر و مخازن آب باید به این نکته توجه داشته باشید در برخی موارد استخرها و مخازن آب با درزهای انبساطی طراحی و اجرا شده اند. در صورتی که در استخر و مخزن آب درزهای انبساط طراحی و اجرا شده باشد، میبایست به منظور #آب_بندی_درز_انبساط  از یک #درزبند_الاستیک با انعطاف پذیری مناسب استفاده کرد. معمولا استفاده از #ماستیک_پلی_یورتان  (#PU_Mastic) جهت آب بندیدرز انبساط مخازن به دلیل داشتن خاصیت الاستیسیته بالا بهترین گزینه است. در برخی موارد کارفرما مایل به  استفاده از #ماستیک_قیری_سرداجرا جهت پر نمودن این درزهای انبساط میباشد ولیکن با توجه به مقاومت چسبندگی  و شیمیایی پایین این ماستیکها استفاده از آن به ویژه در مخازن آب شرب توصیه نمیگردد.

اجرای #عایق_رطوبتی_MCI و یا #عایق_رطوبتی_الیافدار #RCI

  در مرحله نهایی عملیات آب بندی استخر و آب بندی مخازن آب پس از گذشت حداقل 48 ساعت از اجرای ماهیچه پایه سیمانی با استفاده از یک ملات آب بند در محل کنجها، نسبت به اجرای #عایق_رطوبتی #MCI  ویا #عایق_رطوبتی_الیافدار #RCI اقدام میگردد. #عایق_رطوبتی MCI# یک عایق رطوبتی دو جزیی بوده که شامل یک جزء پودری و یک جزء مایع میباشد. همانطور که در دستورالعمل موجود در کاتالوگ این ماده اشاره شده است میبایست نسبت به اختلاط دو جزء پودر و مایع اقدام نمود و پس از اختلاط کامل ماده حاصله به صورت رنگ با استفاده از قلم مو و یا غلطک رنگرزی قابل اعمال بر روی سطح میباشد.

در اجرای عایق رطوبتی MCI رعایت نکات اجرایی مندرج در بسته بندی محصول الزامی میابشد.

این عایق رطوبتی را در دودست به فاصله زمانی حدودا 2 الی 3 ساعت از اجرای دست اول اجرا نموده و پس از 72 ساعت از زمان اجرای لایه دوم نسبت به آبگیری استخر اقدام نمایید.

مقایسه نهایی استفاده از عایقهای رطوبتی موسوم به عایق نانو و عایق رطوبتی MCI جهت آب بندی استخر

عایق رطوبتی MCI یک عایق رطوبتی جدید میباشد که علاوه بر داشتن رزینهای آب بند در ساختار جزء مایع با حضور نانوذرات موجود در خود کمک فراوانی به آب بندی استخر  مینماید. از این رو عایق رطوبتی MCI علاوه بر این که یک عایق رطوبتی پلیمری و یا به قولی یک آب بند پلیمری است، میتوان به عنوان یک عایق نانو نیز از از آن یاد کرد. یکی از تفاوتهای بارزی که عایق های نانو موجود با عایق رطوبتی MCI دارند، بی رنگ بودن عایق های نانو موجود در بازار است.یعنی پس از اجرای این دست از عایق های رطوبتی شما رنگی روی سطح نمیبینید.

معمولا این عایق های رطوبتی یا بر پایه رزین بوده که یک لایه نازک بر روی سطح ایجاد میکنند که دوام زیادی در دراز مدت ندارد. و یا بر پایه مواد آبگریزی مانند سیلیکونها بوده که بیشتر به داخل سطوح سازه نفوذ نموده و سازه را آبگریز میکنند نه آب بند. در صورتی که عایق رطوبتی MCI علاوه بر داشتن نانوذرات آب بند با ایجاد یک پوشش محافظ با ضخامت 1/5 تا 2 میلی متر موجب آب بندی کامل سطوح دیواره استخر شده و آن را در برابر نفوذ آب کاملا آب بند میکند.

همچنین لازم به ذکر است عایق های رطوبتی موسوم به عایق نانو را معمولا به تنهایی نمیتوان جهت آب بندی سازه ای مانند استخر استفاده نمود. معمولا این عایق های نانو با ترکیب سیمان و پودر سنگ به عنوان یک ملات آب بند بر روی سطوح مختلف اجرا میشوند. در چنین صورتی ملات اجرا شده بر روی سطح بسیار صلب و شکننده بوده و با کوچکترین نشستی در سازه دچار ترک خوردگی میگردد. در صورتی که با  استفاده از عایق رطوبتی MCI به واسطه انعطاف پذیری بالای این محصول، در نشستهای جزیی به راحتی بر روی ترکهای با قطر 1/5 میلی متر پل زده و آب بندی سازه دچار مشکل نمیشود. 

عایق رطوبتی اصلاح شده کوپلیمری

عایق نانوپلیمری MCI یک عایق رطوبتی دوجزیی است که میتوان جهت ایزولاسیون و آب بندی فضاهای مختلف ساختمان از آن استفاده نمود. این

عایق نانو پلیمری به عنوان جایگزین ایزوگام و قیرگونی قابل استفاده میباشد. عایق رطوبتی نانوپلیمری MCI شامل یک جزء پودری و جزء مایع بوده که پس از مخلوط کردن دو جزء میتوانید جهت آب بندی پشت بام، آب بندی استخر و مخازن آب و آب بندی سرویسهای بهداشتی از آن استفاده نمایید.

استفاده از نمونه الیافدار این عایق نانو با کد RCI با مقاومت کششی بهتر در برابر ریزترکهای احتمالی در سطوح سیمانی و بتنی نیز در قسمتهایی که احتمال ایجاد ریزترکها بیشتر باشد، توصیه میگردد. طبق مطالعات انجام شده،

پوشش­های آب­‌بند پایه پلیمری در مقایسه با سیستم‌های پایه قیری نظیر ایزوگام و قیرگونی دارای انعطاف­ پذیری و الاستیسیتهبهتر، طول عمر و مقاومت گرمایی بالاتری هستند.

عایق رطوبتی استخر‍

مشاوره رایگان

عایق رطوبتی استخر به مجموعه ای از محصولات گفته می شود که وظیفه عایق کاری و آب بندی را برعهده دارند.

گستردگی عایق رطوبتی استخر به اندازه تمام نیازها و چگونگی محافظت استخر و نحوه ی آب بندی استخر ی باشد.

عایق رطوبتی استخر در هر مرحله از مراحل ساخت استخر قابل استفاده می باشد.

انواع عایق رطوبتی استخر را می توان به چندین دسته بندی مجزا تقسیم نمود.


  1. عایق رطوبتی استخر  بر پایه پلیمرها
  2. عایق رطوبتی استخر بر پایه اپوکسی ها
  3. عایق رطوبتی استخر بر پایه اکرلیک ها
  4. عایق رطوبتی استخر برپایه سیمان پلیمری

و انواع مختلف که در مراحل ساخت استخر مورد استفاده قرار می گیرند.

برای انجام عملیات عایق رطوبتی استخر شرایط محیطی و چگونگی استفاده از متریال مورد استفاده و حتی شناخت از سازه هیدرولیکی بسیار حائز اهیمت می باشد.

به کرات دیده شده استفاده از انواع آب بندی استخر با توجه به بالابودن کیفیت آن بعلت عدم استفاده صحیح و یا عدم رعایت ویژه مصرف نتوانسته است نتیجه مطلوب را برای مصرف کننده به همراه داشته باشد.

توجه به شرایط محیطی و اطلاع از ساختار سازه هیدرولیکی کمک شایانی به استفاده از مواد عایق رطوبتی استخر می نماید.

در تجربیات ثابت شده مصرف کنندگان بدون اطلاع از ماهیت ساختار استخر اقدام به انجام عملیات عایق رطوبتی استخر نموده اند که متاسفانه بدلیل وجود فشار منفی آب که در واقع هجوم آب های سطحی و زیر سطحی به داخل استخر می باشد. باعث شده عایق رطوبتی استخر از روی سطح بلند شده و پوسته شود.

 


در واقع می توان اذعان نمود عدم اطلاع از ساختار فیزیکی سازه هیدرولیکی مهمترین عامل عدم اخذ نتیجه از انواع مواد عایق رطوبتی استخر می باشد. بررسی های دقیق و قابل لمس از سازه هیدرولیکی در جهت انتخاب عایق رطوبتی استخر منجر به کاهش هزینه های احتمالی بعدی و حتی کاهش هزینه انتخاب مواد آب بندی استخر می شود.
انواع پودرهای نفوذگیر و مواد زودگیر و آنی گیر رطوبتی و انواع موارد مشابه در گروه پودری عایق رطوبتی استخر قرار می گیرند. این مواد که ظاهر پودری دارند می توانند در مقابل جریانهای مختلف آب در جهت فشار منفی به آب بندی استخر برگردد. در مقابل  عایق های پلیمری دو جزیی و عایق اکرلیکی دوجزیی در گروه مایع عایق رطوبتی استخر قرار دارند.این نوع مواد روی بتن و سیمان نهایی اجرا شده و با ایجاد لایه محافظ روی بتن و سیمان عملا از هدر رفتن آب جلوگیری بعمل می آورند و از این حیث جزو بهترین مواد عایق رطوبتی استخر می باشند. این نوع مواد به راحتی قابل اجرا و ترمیم می باشند و حتی در موارد استفاده از عایق پلیمری دو جزیی امکان عملیات رنگ استخری نیز به صورت همزمان وجود دارد.

یکی دیگر از این نوع عایقها عایق قیری می باشد.

 این عایق گستردگی ویژه ای در جلوگیری از ورود آب هاب سطحی و زیرسطحی به داخل استخر دارد. اجرای یک لایه از عایق قیری برروی دیواره بیرونی علاوه بر جلوگیری از عدم ورود آب های زیرسطحی به داخل استخر می توند به عمر استخر افزوده واستخر را از گزند هجوم کلرات و سولفاته شدن محافظت نماید. اجرای این لایه عایق رطوبتی استخر به تمام پیمانکاران وسازندگان استخر و منابع هیدرولیکی اکیدا توصیه میگردد.

پس از انجام عملیات کف سازی می توان یک لایه از این مواد را روی بتن مگر استفاده نموده و بتن نهایی را انجام داد . این عمل باعث عدم ورود آب زیرزمینی به داخل کاسه استخر می گردد که نهایتا باعث حفظ کیفیت سازه هیدرولیکی و عمر طولانی رنگ استخر مورد استفاده خواهد شد.

قیمت بسیار مناسب این عایق قیری زمینه مناسبی جهت استفاده از این نوع عایق را برای تمایم مصرف کنندگان فراهم نموده است.

قیمت عایق استخر

عایق استخر کالیمورا یکی از محصولات تولیدی توسط گروه صنعتی کالیمورا می باشد که دارای کیفیت و قیمت مناسب نیز می باشد برای اطلاع از قیمت عایق استخر و همچنین نحوه فروش عایق استخر با شماره تماس زیر تماس حاصل فرمایید :

روش آب بندی استخر های نوساز

برای استخرهای نوساز ابتدا باید دیواره های استخر را با ملات ماسه و سیمان به صورت شمشه کش سیمانکاری کرد و سپس نرمه آب بندی مخصوص را که حاوی مخلوطی از آب، مواد آببندی، پودرسنگ و سیمان سفید را با ماله پلاستیکی مخصوص بر روی سطح سیمان کاری شده کشیده شود. مدت یک روز فرصت بدهید تا خشک شود و در آخر برای اطمینان بیشتر مخلوطی آبکی چسب بتن عایق استخر که شبیه رنگ نقاشی بشود را با قلم موی نقاشی بر روی سطح نرمه کاری شده دیوار یکبار به صورت افقی و بار دوم به صورت عموددی کشیده شود. و برای آببندی کف استخر محلول آب و چسب بتن عایق استخر را به کمک طی لاستیکی یک دور بر روی سطح بچرخانید و در انتها مواد اضافی را جمع نمایید .

میزان مصرف چسب بتن عایق استخر برای هر متر مربع برابر نیم لیتر می باشد .

روش آب بندی استخرهای قدیم ساخت

برای این کار کافیست مخلوطی رقیق از آب و چسب بتن عایق استخر را با قلموی نقاشی شبیه رنگ بر سطوح سیمانی و کاشی شده یکبار در جهت افقی و بار دوم به صورت عمودی مالیده شود.
گروه صنعتی کالیمورا تولید کننده انواع عایق رطوبتی عایق رطوبتی مایع  عایق رطوبتی کاشی  عایق رطوبتی پلیمری عایق رطوبتی دیوار زیرزمین عایق رطوبتی نانو عایق رطوبتی استخر موارد فوق توسط گروه صنعتی کالیمورا تهیه و تولید مشیود چنان چه تمایل دارید با ما در ارتباط باشید و برای اطلاع از قیمت 

قیمت خرید عایق رطوبتی ، قیمت عایق استخر نانو ، قیمت نانو عایق آب بندی استخر با ما با شماره تماس : در تماس باشید.همچنین گروه صنعتی کالیمورا با توجه به اینکه خود کار تهیه و تولید نانو عایق ها را بر عهده دارد کار فرمول تولید شده توسط خود گروه کالیمورا انجام میشود و با توجه به دانش روز دنیا از نانو استفاده میشود و سعی را بر این دارد که علاوه بر  عایق استخر نانو ارزان نانو استخر ارزان عایق استخر با کیفیت بالا را نیز تولید نماید

  1. انواع عایق رطوبتی
  2. عایق رطوبتی مایع
  3. عایق رطوبتی کاشی
  4. عایق رطوبتی پلیمری
  5. عایق رطوبتی دیوار زیرزمین
  6. عایق رطوبتی نانو
  7. عایق رطوبتی استخر
  8. عایق استخر با کیفیت بالا را نیز تولید نماید

استخر

تاریخچه پیدایش استخر ها به ۵۰۰۰ سال قبل باز می گردد و تا زمان اتمام جنگ جهانی دوم برای خانواده هایی در سطح متوسط به وقوع نمی پیوست.

با پیشرفت صنعت آمریکا و افزایش جمعیت خانواده ها در قشر متوسط  نیاز به مکان هایی جهت گذراندن اوقات فراغت داشتند که ساخت استخر روشی خلاقانه جهت حل این مشکل بود.
انواع استخر

۱- استخر های بتنی
۲-  استخر ژئوممبران
۳-  استخر پیش ساخته
۴-  استخر های فایبرگلاس

ساخت استخر ها و مخازن بتنی با بتن مسلح

ساخت استخرها مستلزم رعایت نکات مهم از جمله رعایت اولویت ساخت می باشد. عدم رعایت اولویت ساخت تاثیر مستقیم بر استقامت سازه و یکپارچگی آن می گذارد، ساخت استخرباید به گونه ای باشد که بدنه های استخر بر روی کف تمام شده قرار بگیرند. از اشتباهات رایج در ساخت استخر،ابتدا بدنه استخر ساخته شده است و پس از اتمام بدنه اقدام به کفسازی یا کف ریزی استخر می نمایند.
طراحی استخر های بتنی با استفاده از میلگرد مناسب ابعاد سازه و همچنین میزان ضخامت بدنه و کف استخرجهت بتن ریزی تاثیر مستقیمی بر مقاومت سازه دارد به طوری که عدم رعایت این نکته باعث ایجاد شکست و نشست در سازه و نهایتا عدم آب بندی صددرصد استخر می شود. ساختار بتن در برابر مقاومت فشاری و کششی آب با استفاده از میلگرد با قطر مناسب می تواند مقاوم سازی شود و در صورت استفاده از بتن به تنهایی در کف سازی و بدنه استخرها با کاهش مقاومت خمشی بتن در برابر فشار های وارده  آب باعث ایجاد ترک در قسمت های بافشار کششی بالا خواهد شد.
 

تقویت سازه در نقاط پر تنش استخر ها و مخازن بتنی آب از دیگر اصول اصلی ساخت استخر می باشد به طوری که در محل اتصال دو بدنه (کنج ها) و همچنین در محل اتصال بدنه به کف استخر استفاده از میلگردهای تقویتی تاثیر چشمگیری در مقاوم سازی سازه در برابر فشارهای وارده خواهد داشت. چشم پوشی از ساخت استخر با اختلاف ارتفاع در مقاطع مختلف استخر و همچنین استفاده از اشکال منظم می تواند بر استقامت سازه تاثیر چشم گیری داشته باشد و در صورت ایجاد اختلاف ارتفاع حتما تقویت سازه در مقطع ایجاد شده لحاظ شود.
لوله های ورود و خروج آب در ساختار استخر ها باید در محل مناسبی قرار داده شود و نصب و راه اندازی تاسیسات استخر ها حتما توسط افراد متخصص انجام شود.
ساخت استخرها با سازه های  سنتی مانند آجر و سنگ و بلوک به دلیل عدم یکپارچگی این گونه سازه ها و فشار بالای آب باعث ایجاد مشکلات زیادی از جمله عدم آب بندی صددرصد ، ایجاد هزینه های بالاسری و دوباره کاری و می شود.

 آب بندی و عایق کاری استخر و مخازن بتنی آب

ساخت استخر و مخازن بتنی مستلزم آب بندی و عایق کاری صددرصد می باشد.از موارد مهم و قابل توجه در آب بندی مخازن و استخر های بتنی ایستایی و مقاومت سازه در مقابل فشار آب می باشد
از موارد قابل توجه در آب بندی و عایق کاری مخازن و استخر های بتنی آب ، محل آب بندی بولت ها می توان اشاره کرد.
در اکثر مخازن و استخر ها جهت عایق کاری محل بولت ها از چسب ها ،درزگیرها ، انواع رزین ها و چسب های پایه آب ویا پایه شیمیایی استفاده شده است که باتوجه به کاهش دمای آب و هوادر فصول مختلف سال و عدم ضریب الاستیته بالا این مواد همواره ترک هایی در این مواد ایجاد می شود که نهایتا در گذر زمان باعث ایجاد مشکل آب بندی  می شود. جهت آب بندی محل بولت ها ابتدا اقدام به تخریب و خارج نمودن اسپنسرها و بوشن های پلاستیکی نگهداری میلگرد نموده و سپس با استفاده از ملات های پایه  سیمان اختلاط شده با مواد نانو می توان اقدام به ترمیم این نقاط کرد .
استفاده ازملات هم خانواده با بتن باعث ایجاد ساختار یکپارچه و همچنین چسبندگی بسیار مناسب به سطح بتن می شود.
وجود درزهای انقطاع از مشکلات اساسی در ساختار سازه های بتنی  آب می باشد که همواره بایددر ساخت مخازن و استخرهای بتنی توجه اساسی به آن شود.

قیمت عایق استخر نانو

قیمت نانو عایق آب بندی استخر

عایق استخر نانو ارزان

نانو استخر ارزان

بتن ریزی حتما باید به صورت یکپارچه صورت گیردو تا حد ممکن  از بتن ریزی مقطعی جلوگیری شود .مقاطع زمانی بتن ریزی باید طوری  در نظر شود که بتن ریخته شده به بتن قبلی چسبیده و از ایجاد درز بواسطه عدم چسبندگی بتن تازه به بتن قدیمی جلوگیری شود.
سطح صاف و صیقلی بتن باعث جداشدن و پوسته شدن مواد لایه شده  از سطح بتن میشود.استفاده از مواد با ترکیبات معدنی و همچنین ملات های پودر سنگ وسیمان و نرمه کشی  جهت عایق کاری و آب بندی به دلیل ضریب الاستیته پایین و همچنین عدم چسبندگی مناسب و ایجاد ترکهای ریز از سطح بتن جداشده و باعث کاهش دوام آب بندی می شود.

قیمت خرید عایق رطوبتی

قیمت خرید عایق استخر

استفاده از چسب ها از جمله انواع رزین ها با استفاده از انواع شبکه های توری و پی ال سی با ایجاد لایه در گذر زمان تبله کرده وباعث ایجاد  مشکلات آب بندی در گذر زمان می شود. این مشکل به دلیل ضریب الاستیه پایین چسب ها در دماهای های مختلف ایجاد میشود ومانند ایزوگام در دمای پایین و هوای سرد، شکننده می شود.

مواد نانوجهت عایق کاری

مواد نانوبا نفوذ به سطح بتن و ایجاد چسبندگی بدون واسطه در حد نانو و عدم ایجاد لایه ، منجربه آب بندی با کیفیت و مقاوم می شود.
مزیت های عایق های نانو نسبت به سایر چسب ها و رزین ها مقاومت دمایی بالا( منفی ۷۰درجه زیر صفر تا مثبت ۱۰۰۰درجه سانتی گراد) می باشد .
کیفیت بالا و قیمت مناسب، اجرای آسان و سرعت بالا (به صورت جذبی و فرچه ای) ، رنگ آمیزی، همساز با محیط زیست و بدون مواد شیمیای باعث جلوگیری از رشدانواع جلبک ها و خزه ها در سطوح بتن و استخر ها می شود.استفاده از شیوه های صحیح و علمی توام با تجربه اجرایی بالا می تواند، گامی موثر جهت بهینه سازی هزینه های آب بندی و عایق کاری باشد و باعث دستیابی به نتیجه صددرصد در ساخت مخازن و استخرهای بتنی شود.

قیمت عایق استخر نانو

در اين روش عايق كاري كه سريع ترين و اقتصادي ترين روش آب بندي استخر مي باشد مواد آب بندی استخر را هنگام ميكس بتن يا سيمان نرمه كشي به ملات اضافه نموده و كاملا مخلوط می كنيم به صورتي كه اطمينان از آغشته شدن كل ملات به چسب آب بندی استخر كامل گردد.
با توجه به گيرش سريع ملاتي كه مواد آب بندي به آن اضافه شده است بايد توجه داشت كه ملات در دماي º۲۰ را تا يک ساعت می توان مورد مصرف قرارداد. دربتن ريزی های حجيم از ويبراتورجهت تراكم بتن استفاده شود. پس از اختلاط چسب آب بندی با ملات می توان توسط پمپ بتن يا شاتكريت و يا ماله بندی روی سطح ديواره و كف استخر اجرا نمود.
قابل ذكر است ميزان مصرف بالاي اين مواد نتيجه موثري نخواهد داشت و عملا باعث مختل شدن پيوند شيميايی مولكولهای سيمان جهت چسبندگی نهايی خواهد شد.
روش اجرا و ميزان مصرف را از كارشناسان گروه صنعتی کالیمورا استعلام نماييد.
پس ازانجام مرحله بتن ريزی يا ماله كشي نرمه سيمان مرحله نگهداری بتن (كيورينگ) و جلوگيري از عدم از دست دادن رطوبت سيمان حتما رعايت گردد.
با توجه به خشک شدن لايه رويی در ساعات اوليه خاصيت ضد آب بودن اين مواد محرز ميگردد.
پس از اجرای اين مرحله ميتوان با استفاده از رنگ استخر مناسب برپايه شيميايي همان چسب استخر به عنوان لايه دكوراتيو استفاده نمود.
در انتخاب رنگ استخر نهايت دقت را نموده و حتما از هم پايه بودن مواد عايق كاری و رنگ استخر اطمينان حاصل نمائيد.

  1. کاربـرد رنگ و عایق استخری
  2. استخرهای خانگی سرپوشیده
  3. استخرهای روباز ویلاها،
  4. استخرهای نگهداری آبزیان
  5. سونا، جکوزی
  6. مخازن بتنی و فلزی جهت نگهداری آب
  7. کولرهای آبی بالای پشت بام
  8. منابع آب
  9. لوله های انتقال آب
  10. مزایــای رنگ و عایق استخری
  • ایزولاسیون رطوبتی کامل کف و دیواره ها
        دوام و پایداری بالا
        مقاوم در برابر قارچ و کپک
        عدم نیاز به استفاده از عایق های قیری
        مقاوم در برابر فشار آب بالا
     

برچسب ها : قیمت عایق استخر ، قیمت عایق استخر خاکی ، قیمت عايق استخر كشاورزي ، قیمت عایق استخر نانو ، قیمت چسب عایق بندی استخر ، قیمت رنگ عایق استخر عایق استخر ، انواع عایق رطوبتی ، عایق رطوبتی مایع ، عایق رطوبتی کاشی ، عایق رطوبتی پلیمری ، عایق رطوبتی دیوار زیرزمین ، عایق رطوبتی ، نانو عایق رطوبتی استخر ، قیمت عایق استخر نانو 

توضیحاتی در خصوص چسب ها و مواد آب بند کننده ( آب بندی ) استخر؛ سونا و جکوزی؛ سرویس های بهداشتی؛ ملات های سیمانی؛ سر ستون و بتن فنداسیون:

زکات علم نشر آن است..

 جهت عایقکاری و ضد آب نمودن چسب های کاشی (خمیری‌-پودری) و چسب های مخصوص سنگ آنتیک، استفاده در استخر و جکوزی با مشکل نشت آب، و همچنین سرویس های بهداشتی و نمای ساختمان میتوانید از چسب آب بند کننده استفاده نمائید.

    چسب آب بندی استخر؛ برای آب بندی استخر و جکوزی، سازه های سیمانی و سرویس های بهداشتی و تقویت کننده ملات سیمان و چسب های کاشی و سرامیک و . .  مناسب می باشد..

» مشخصات ظاهری و فنی چسب آب بندی استخر:

حالت چسب آب بندی استخر محلولی خامه ای شکل به رنگ سفید می باشد.

چسب آب بندی استخر بصورت مایع است.

چسب آب بند کننده استخر ظاهری شیری رنگ دارد که پس از مصرف ( خالص یا ترکیبی در ملات ) کاملاً بی رنگ می شوند.

چسب آب بند کننده استـخر در برابر رطوبت، سرما و گرما ( 60- تا 98+ )، حریق، نور، آتش و ضربه کـاملا مقاوم بوده و عمـر آنها همانند عمر سیمان در ملات می باشد.

» موارد کاربرد چسب آب بندی استخر (چسب عایق کاری استخر):

استفاده از قیر و گونی و ایزوگام و دیگر محصولات نفتی جهت آب بندی و ایزولاسیون بعلت اشکالات عمده فنی، فرسودگی سریع و خطرات ناشی از آن مثل سوختگی و نشت آلودگی کاملاً منسوخ شده است.

چسب آب بند کننده استخر محصولی جدید جهت ایزولاسیون، عایق رطوبتی، آب بندی و مقاوم سازی مخازن، استخرها، سونا و جکوزی، پشت بام، سرویس های بهداشتی، آبنما، نماهای بارانگیر، چاله آسانسور، انواع سقف (سقف های سیمانی، سنگی، آجری، سفالی، ایرانیت سیمانی و .. )، محوطه سازی، ساخت و آب بندی انواع بلوک، جداول و موزاییک و تمامی سازه ها می باشد..

چسب آب بند کننده استخر مقاوم در برابر آب، رطوبت، عوامل جوی و UV خورشیدی می باشد.

چسب آب بند کننده استخر بهترین جایگزین برای مواد نفتی، قیر و گونی، ایزوگام و پوشش های قدیمی استفاده می گردد.

استفاده چسب آب بند کننده استخر در سازه ها ضمن صرفه اقتصادی، باعث ایجاد مقاومت و استحکام بیشتر سازه می گردد.

چسب آب بند کننده استخر باعث بالا رفتن سرعت عملیات، سبُک سازی سازه ها و آنتی باکتریال شدن (ضد خزه، جلبک و باکتری..) سازه خواهد شد.


روش مصرف چسب آب بندی: (چسب عایق کاری)

حالت اول: در صورتی که کف و دیواره استخر شما سیمانکاری یا کاشیکاری شده است و نیازی به نصب کاشی و سیمان کاری جدید ندارد با فرچه های رنگ کاری یا فرچه نقاشی مایع بتن خامه مانند را با یک پنجم وزن خود با آب ولرم مخلوط نمایید سپس چسب آب بند کننده استخر را مانند رنگ به دیوار یا سطح مورد نظر بمالید، توجه داشته باشید این کار را به صورت دو بار تکرار نمایید در بار اول زمانی که دیواره استخر را فرچه می زنید به حالت افقی فرچه را بمالید و بعد از پایان این حالت در دست بعدی فرچه را به حالت عمودی بمالید، برای آب بندی کف استخر چسب آب بند کننده استخر را با یک چهارم آب رقیق نمایید و به کمک طی لاستیکی مخصوص  بنایی یک بار بر روی سطح کف مایع را بچرخانید. سپس بعد از خشک شدن چسب آب بند کننده استخر که معمولاً بعد از 12 ساعت در دمای بالای 5 درجه خشک می شود، استخر را آب گیری نمایید تا از آب بند شدن سطوح اطمینان حاصل نمایید ، مقدار مصرف به ازای هر متر مربع 330 سی سی تا 500 سی سی میباشد، یعنی هر سه متر مربع یا دو متر مربع نیاز به یک لیتر چسب آب بند کننده استخر دارد .

حالت دوم: در صورتی که قصد نصب کاشی یا سرامیک بر روی سطوح دارید در مرحله نصب کاشی و سرامیک مقداری چسب آب بند کننده استخر به ملات سیمان و پودر سنگ و در صورت نصب با چسب های پودری کاشی به مخلوط چسب اضافه نمایید و بخوبی ملات بدست آمده را هم بزنید به ازای هر 5 کیلو چسب پودری کاشی، یک لیتر چسب آب بند کننده استخر نیاز می باشد. یعنی به ازای هر متر مربع در حدود 1 لیتر چسب آب بندی خصوص استخر نیاز میباشد.

حالت سوم: اگر هنوز کار خود را شروع نکرده اید و قصد دارید بهترین نتیجه را از مصرف چسب آب بند کننده استخر به دست آورید؛ ابتدا سطوح کار را با ملات ماسه و سیمان زیرسازی نمایید و در حین نازک کاری و اجرای سیمان نرمه بر روی کار، ملات آن را طبق فرمول زیر بسازید:

2 لیتر آب و 2 لیتر چسب آب بند کننده استخر را در ظرف بریزید سپس پودر ترکیب شده سیمان و پودر سنگ را به آن اضافه نمایید تا حالت خمیر پیدا نماید به کمک دستکش و میکسر محلول بدست آمده را هم بزنید سپس به کمک ماله پلاستیکی ملات بدست آمده را بر روی سطوح بمالید و صاف نمایید.


» چسب آب بندی Z90:

مایع آب بندی Z90 دارای خاصیت ۱۰۰% واترپروف می باشد که این چسب نیز بصورت مایع شیری رنگ بوده پس از استفاده روی سطح یا ترکیب در ملات کاملا بیرنگ می شود.

عایق Z90 ماده ای همه کاره در صنعت ایزولاسیون و آب بندی سطوح شناخته می شود. این ماده بر پایه ی رزین های آکریلیک (پایه سیمانی) با فناوری نانو ساخته شده که پس از اجراء بروی سطوح در عمق هر نوع سازه نفوذ کرده و سطحی نفوذ ناپذیر در مقابل آب و رطوبت ایجاد نموده و براحتی فشار های منفی و مثبت آب را تحمل می نماید.

این ماده آب بندی، الاستیسیته و انعطاف بالایی دارد و در لایه های ملات زیر ۵ میلیمتر کاربرد دارد. عایق نانو NSG Z90 که بر پایه رزین های آکریلیک و با بهره گیری از تکنولوژی نانو ساخته شده است قابلیت ترکیب در هر نوع ملات را براحتی دارا بوده و پس از اجراء؛ پیوند مولکولی قوی را با سازه پدید می آورد، همچنین دارای نفوذی بسیار عالی درانواع سازه ها حتی آهن و چوب میباشد. با انواع رنگ های آکریلیک و پایه آب نیز قابل ترکیب می باشد. این ماده آب بند دمای بین ۳۵۰ + الی ۷۵- درجه سانتیگراد را براحتی تحمل نموده و غیر قابل اشتعال و نیز سازگار با محیط زیست می باشد. در مقابل مواد شوینده و اشعه UV و گاز CO2 بشدت مقاوم است.

این ماده آب بندی ضد خزه، ضد جلبک و باکتری بوده و اجازه رشد و تجمع این مواد را در سطح نخواهد داد و اجازه تنفس سازه ای را فراهم نموده و فشار های منفی و مثبت آب را براحتی تحمل نموده و بعنوان ماده ای همه کاره در صنعت ایزولاسیون و آب بندی تمام نقاط ساختمان شناخته می شود.

نکته: در دمای هوای زیر 2 درجه از مکمل ضد یخ بتن به نسبت 10 درصد وزن کل چسب آب بندی استخر استفاده نمایید.

کم هزینه ترین روش عایق کاری و رنگ استخر

 

کم هزینه ترین روش عایق کاری و رنگ استخر

رنگ و عایق کاری استخر

بهترین عایق استخر خاکی ذخیره آب

استخرهای خاکی کشاورزی و ذخیره آب یا پرورش ماهی، به خاطر نداشتن پوشش و عایق آببند در کف و دیواره، قادر به نگهداری تمام آب ذخیره شده نمی باشند و معمولاً مقداری قابل توجهی از آب ذخیره شده از کف و دیواره استخر خاکی نشت می کند و هدر می رود. برای جلوگیری از هدر رفت آب و حفظ ابن مایه حیات، اجرای پوشش و عایق بندی استخرهای خاکی حتماً لازم است. از گذشته تا امروز از عایق های متنوع و گوناگونی برای جلوگیری از نفوذ آب به زمین و هدر رفت آن استفاده شده است. کاهگل نمون کف و دیواره استخر آب، استفاده از سیمان، ایزوگام، سنگ و سیمان، دوغاب، آجرچینی، بتن مسلح و روش های مختلف و متنوع دیگر که بسته به شرایط منطقه ای و محل احداث منطقه استخر ذخیره آب و میزان بودجه تعیین شده متفاوت است.

هر کدام از این پوشش ها و عایق های استخر خاکی مزایا و معایبی نسبت به دیگری دارند. برخی هزینه بالایی دارند، برخی آببندی بهتر و … اما تمامی این پوشش ها هر چند باعث کاهش هدر رفت و نفوذ آب در استخرهای خاکی می شوند، اما همچنان با وجود این عایق ها تلفات آب از استخر وجود دارد و آب ندی ۱۰۰ درصد صورت نمی پذیرد. همچنین پوشش هایی که عایقبندی بیشتری دارند (مانند بتن یا سنگ و سیمان) هزینه بالایی نیز دارند و معمولاً زمان بیشتری برای اجرا نیاز دارند.  اکثر این پوشش ها هر چند وقت یک بار نیاز به تعمیر و نگهداری پیدا می کنند. پس این سؤال پیش می آید که بهترین پوشش برای عایق بندی استخر خاکی چیست؟

 

پوشش ورق ژئوممبران برای عایق بندی استخر خاکی

یک پوشش جدید وجود دارد که علاوه بر عایقبندی بسیار بالای استخر خاکی (تقریباً ۱۰۰ درصد نفوذ ناپذیر) و حفظ کامل آب درون استخر، از قیمت مناسب و عمر مفید بسیار طولانی تری نیز برخوردار است. این پوشش ژئوممبران نام دارد و چون معمولاً به صورت رول وجود دارد، به ورق ژئوممبران معروف است. ژئوممبران نوعی پلیمر مقاوم است. در واقع ورق ژئوممبران یک پوش پلیمری از جنس پلی اتیلن و کربن سیاه می باشد. البته ژئوممبران هایی از جنس پی وی سی نیز وجود دارند که برای عایق بندی استخر به کار نمی روند. به همین دلیل پوشش ژئوممبران در مقابل آب نفوذپذیری بسیار پایینی دارد و به عنوان بهترین پوشش برای آببندی و عایق نمودن استخرهای ذخیره آب شناخته می شود.

قیمت و هزینه اجرا و نصب ورق ژئوممبران برای استخرهای خاکی ذخیره آب در مقایسه با پوشش بتنی یا سنگ و سیمان، بسیار پایین تر بوده و کمتر از نصف می باشد. ضمن این که ورق ژئوممبران از طول عمر بسیار بالاتری برخوردار است (در حدود ۵۰ سال برای محصولات درجه یک) و در مقابل سرما و یخبندان، گرما و نیز تابش نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش آن مقاوم است. این مزایا ژئوممبران را به بهترین پوشش استخر خاکی ذخیره آب تبدیل نموده است.

نصب ورق ژئوممبران نیز بسیار سریعتر از سایر پوشش ها است. به طوری که در هر روز می توان در حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ متر مربع از ورق  ژئوممبران را اجرا نمود. همچنین استخر خاکی شما برای نصب ورق ژئوممبران به هیچ نوع پوشش یا زیرسازی خاصی احتیاج ندارد (به جز جاهایی که امکان پاره شدن ورق وجود دارد) و تنها خاک نرم غلطک خورده برای نصب ژئوممبران کفایت می کند؛ بنابر این هزینه احداث استخر آب خاکی با پوشش ژئوممبران بسیار به صرفه تر است.

برای اطلاع بیشتر درباره بسترسازی استخر ژئوممبران این مطلب را بخوانید: بستر سازی استخر ژئوممبران

مزایای پوشش ژئوممبران نسبت به دیگر انواع پوشش های استخر آب

کاهش هزینه های اجرای استخر ژئوممبران نسبت به سایر پوشش های آببند

زمان بسیار کمتر احداث استخر ژئوممبران نسبت به استخرهای بتنی، سنگی و …

نفوذ ناپذیری بسیار بالای ورق ژئوممبران (تقزیباً نفوذ ناپذیر)

نچسبیدن خزه و جلبک به کف استخرهای پلیمری

مقاومت بالای ورق ژئوممبران در برابر عوامل محیطی (مانند نور آفتاب، یخ زدگی و …) و بیولوژیکی

جهت خواندن اطلاعات بیشتر درباره استخر ژئوممبران می توانید این مطلب را بخوانید: ورق ژئوممبران برای استخر آب و همچنین برای اطلاع از نحوه اجرای استخر ژئوممبران این مطلب راهنمای شماست: مراحل احداث استخر آب کشاورزی با ورق ژئوممبران

عایق استخر نانو، بهترین روش عایق بندی استخر با قیمت مناسب

عایق نانو

عایق استخر نانو، بهترین روش عایق بندی

استخر کشاورزی

بتنی(سیمانی)

انواع استخر های سرپوشیده و سرباز

سونا و جکوزی

استخر آب گرم

استخر پرورش ماهی

مخازن نگهداری آب شهری

عایق رطوبتی پلیمری الیاف دار جایگزین ایزوگام و قیرگونی

و تمامی استخرهایی که نیاز به عایق رطوبتی دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

عایق استخر نانو

آیا برای عایق استخر خود دچار مشکل شده اید و به عایق های سنتی اطمینان ندارید. ما به شما عایق استخر نانو را پیشنهاد میکنیم. عایق نانو جایگزین مناسب عایق های سنتی می باشد.

قیمت عایق استخری نانو درمقایسه با ایزوگام بسیار مناسب و دارای عمرطولانی برابر با عمر سازه استخر دارد.

استخری که با نو عایق شده در مقایسه با دیگر استخرها کمتر جلبک و خزه گرفته و دیگر نیازی به رنگ علاوه بر عایق ندارد یعنی همان عایق به رنگهای متنوعی می باشد.

·         عایق استخر نانو

·         مزایا عایق نانو استخر

·         صد درصد ضد رطوبت

·         ضد خزه و جلبک

·         عمر طولانی برابر با عمر سازه

·         اجرای آسان و سریع

 

فروش بهترین شوینده سرویس بهداشتی نانو

مراحل اجرا عایق استخر نانو

ابتدا بعد از درز گیری و مطمعن شدن از زیر کار خوب، با محلول شیری استخر را عایق میکنیم و در آخر با استفاد از رنگ عایق دوباره و برای اطمینان بیشتر تمام سطح استخر را عایق کرده و حالا بعد از گذشت ۱۲ ساعت یا در هوای سرد ۲۴ ساعت به مالک استخر اجازه آبگیری میدهیم.

ما به محصولات شرکت و اجرای خود اطمینان داریم پس با خیال راحت ضمانت ۵ سال و خدمات پس از فروش۱۰ ساله میدهیم.

عایق پلیمرنانو واکنشی سیلیکونی با سطح استخر واکنش انجام داده و جزئی از سطح میشود. عایق رنگ استخری از نوع پلیمری بسیار مقاوم در برابر نور خورشید و عوامل محیطی اسیدی و مواد شیمیایی میباشد.

گروه مهندسی ایزولا سیون نانوگام مجری و مشاور در

عایق استخر

پشت بام

کلبه ها و الاچیق های چوبی

انواع نمای ساختمانی سنگی، چوبی، آجرنما و سیمانی

برطرف کردن رطوبت انواع سرویس حمام، آشپزخانه تراس و غیره

عایق نانو استخری تضمین کننده

صرفه جویی درمصرف آب در استخرهای کشاورزی و افزایش عمر استخر

در بخش خانگی و  ویلایی زیبایی و افزایش عمر ساختمان

در بخش صنعتی عدم تاثیر مواد شیمیایی اسیدی و بازی میباشد

تکنولوژی نانو در زندگی روزمره ما دخالت وکاربرد فراوانی دارد و مستقیما با سلامتی، بهداشت محیط و بهداشت صنعتی در ارتباط است. با محصولات نانو گام راحت و ایمن زندگی کنید.

  • گروه فنی مهندسی ایزولاسیون نانوگام
  • جدیدترین روش عایق بندی
  • عایق نانو
  • عایقکاری سرویس های بهداشتی
  • عایقکاری لوله های آب و فاضلاب
  • عایق کاری دیوارهای باران گیر
  • عایق کاری فونداسیون و پی ساختمان
  • عایق کاری آشپزخانه
  • عایق کاری استخر
  • درزگیری و آب بندی شکاف ها و ترک ها
  • عایق کاری کف کولرها
  • پوشش دیوارهای پیش ساخته
  • ضد زنگ جهت سازه های فلزی
  • عایق کاری پشت بام های چوبی، فلزی، سفالی، بتنی، آردواز، آسفالتی و کاهگلی
  • پوشش نمای اصلی و جانبی ساختمان
  • عایق کاری دیوارهای گچی و هر نوع مصالح دیگر
  • ضد زنگ جهت سازه های فلزی
  • چسباندن و آب بندی کاشی و سرامیک کف و دیوار سرویس های بهداشتی، استخر، آشپزخانه و نمای ساختمان

 

شرکت مهندسی مبتکران ماندانا پلیمر یکی از شرکت های دانش بنیان و دانشگاهی می باشد که بعد از سال ها تحقیق و پژوهش به دانش فنی تولید عایق های پلیمری دست یافته است. متخصصان این شرکت پس ازسال ها تلاش موفق به تولید سری جدیدی از عایق های رطوبتی با نام تجاری ایزوپل شده اند. این عایق پوششی بر پایه آب  (لاتکس اکریلیک) بوده که بعد از اعمال روی سطح، لایه ای مقاوم در برابر نفوذ اب و رطوبت ایجاد می کند.

این محصول قابل استفاده در استخرسرپوشیده وسرباز(مسکونی، عمومی، ورزشی، تفریحی..) ، سونا و جکوزی، استخر آب گرم، استخرهای پرورش ماهی، مخازن نگهداری آب شهری و کلیه مواردی که نیاز به ایزولاسیون رطوبتی و عایق­کاری دارند، مورد استفاده می ­باشد.

انواع تست های لازم (با تایید مراکز معتبرعلمی) مطابق استانداردهای جهانی با موفقیت بر روی ایزوپل انجام گرفته است.

عایق کاری و رنگ استخر با استفاده از روش های قدیمی همواره با مشکلات عدیده ای همراه بوده است.

راه حل مناسب جهت رنگ و عایق کاری  استخر استفاده از پوشش های پلیمری مقاوم می باشد که علی رغم داشتن مزایای عدیده از نظر قیمتی نیز با عایق های سنتی قابل رقابت می باشد.

 کاربـرد رنگ و عایق استخری ایزوپل

  1. استخرهای خانگی سرپوشیده
  2. استخرهای روباز ویلاها،
  3. استخرهای نگهداری آبزیان
  4. سونا، جکوزی
  5. مخازن بتنی و فلزی جهت نگهداری آب
  6. کولرهای آبی بالای پشت بام
  7. منابع آب
  8. لوله های انتقال آب
  9. مزایــای رنگ و عایق استخری ایزوپل
  10. ایزولاسیون رطوبتی کامل کف و دیواره ها
  11. دوام و پایداری بالا
  12. مقاوم در برابر قارچ و کپک
  13. عدم نیاز به استفاده از عایق های قیری
  14. مقاوم در برابر فشار آب بالا
  15. سطوح قابل اجـرای عایق 
  16. بتن، سیمان
  17. ایزوگام، قیروگونی، آسفالت
  18. کاشی، سرامیک

 

عایق بندی استخر

عایق کاری ساختمان

 

عایق بندی استخر را به حرفه ای ها بسپارید.

عایق بندی استخر میتواند در تنها با دیواره های بتونی دوام بیاورد و دیر یا زود آب استخر نشت میکند به همین دلیل عایق بندی استخر یکی از کارهای ضروری است که هنگام ساخت استخر باید انجام شود. دیوارهای بتونی یا دیوارهایی از جنس بلوک توخالی جهت اطمینان حاصل کردن از عایق بودن دیوارها و این که آب استخر در آینده نشت نکند کافی نیست. قبل از استفاده از استخر باید عایق بندی استخر یا ایزوگام استخر انجام شود تا در آینده مشکلی پیش نیاید.

 

کاراتو بسپار به خدمت از ما

تضمین کیفیت و قیمت

ثبت درخواست 

انتخاب مناسب ترین متخصص

مشاهده نظرات و امتیازهای مشتریان قبلی در اپلیکیشن خدمت از ما

دریافت اپلیکیشن 

اگر با شروع فصل سرما اقدامات لازم برای استخرهای سرباز انجام نگیرد، وقتی قصد استفاده از استخر در فصل بهار یا تابستان داریم مجبور میشویم با مشکلات ناشی از کثیف شدن و صدمه دیدن استخر دست و پنجه نرم کنیم. اگر در پاییز و زمستان برگ درختان در استخر بیفتند و به کف استخر فرو روند، موادی که بعد از فرآیند تجزیه برگ ها باقی میماند میتوانند خورنده باشند و به کف استخر صدمه جدی بزنند. میتوان با کمی اسیدی کردن استخر از این مشکل جلوگیری کرد.


 

نکاتی در مورد عایق بندی استخر

بیشتر استخرها و سازه هایی که در آنها آب جریان دارد از نوعی بتون ساخته شده اند به همین دلیل برای عایق کاری استخر بهتر است از رنگ عایق استخر یا عایق رطوبتی استخر خاصی استفاده کنیم که از نظر شیمیایی شبیه به بتون باشد. زمان بندی انجام عملیات عایق کاری استخر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. جهت جلوگیری از خراب شدن مواد عایق بندی استخر در استخرهایی که به تازگی ساخته شده اند باید لایه زیرین حداقل برای حدود 4 هفته یا یک ماه بماند و خشک شود قبل از آن که عایق کاری استخر انجام شود. لایه زیرین باید صاف و بدون ترک، خرابی یا هر نوع نقصی باشد. همچنین باید مراقب بود که هنگام عایق بندی استخر ، خاک، کثیفی یا هر نوع ماده اضافی باشد. معمولاً تمیز کردن این ها با هوا فشار قوی انجام میگیرد.

 استفاده از اسید خاصی هنگام انجام عایق بندی استخر باعث میشود موادی که برای عایق بندی استخر استفاده میشوند به عمق بیشتری نفوذ کنند. بعضی مواد نیز به بتون استخر اضافه میشود تا چسبندگی و خاصیت ضد آب بتون را افزایش دهند.

ایزوگام استخر و عایق رطوبتی استخر به دو صورت خارجی و داخلی انجام میگیرد. عایق بندی استخر از خارج بیشتر جهت حفاظت از استخر در برابر فشار هیدرولیک آب است و عایق بندی استخر از داخل برای جلوگیری از نشت آب به بیرون است.

از جمله ویژگی های یک عایق بندی استخر از داخل که به خوبی انجام شده است به صورت زیر است:

داشتن مقاومت خوب در برابر آب

انعطاف پذیر بودن لایه عایق بندی استخر

آشکار نبودن عایق استخر

مقاومت در برابر ترک هایی به عمق 3 میلیمتر

داشتن چسبندگی بالا

توانایی مقاومت در برابر فشار آب در حالت ثابت و حالتی که آب در جریان است

جلوگیری از رشد و تکثیر انواع قارچ ها و باکتری در استخر

ضرر نداشتن برای محیط زیست

امروزه عایق بندی استخر ها و سازه های دیگری که آب در آنها جریان دارد با مواد مختلفی انجام میگیرد. ایزوگام استخر از قبل از 50 سال پیش استفاده میشده است و میتوان آن را روشی سنتی خواند. استفاده از ایزوگام استخر برای عایق بندی استخر بهترین روش نیست چرا که چسبندگی پایینی به مواد تشکیل دهنده کف و کناره های استخر دارد.

عایق بندی استخر نه تنها در کاهش میزان آب مصرفی موثر است بلکه موجب حفظ سازه نیز می شود. استخرهای آب بندی نشده، چاله های آبی نا موزون هستند که در معرض تخریب قرار دارند. امکان نشت سازه، آسیب به دیوارها در اثر ترک و درزهای ریز، اثرات فشار آب بر دیواره ها و .... همگی در سازه های آب بندی نشده وجود دارد. انواع عایق رطوبتی استخر، عایق نانو رطوبتی و روش های جدیدتر در آب بندی استخرهای عمومی و خانگی استفاده می شود. قیمت عایق استخر با توجه به نوع عایق بندی و متریال آب بندی سازه مخاسبه می شود. روش های آب بندی استخرها نیز تفاوت دارد و با توجه به کاربری استخر انجام می شود.

قیمت نصب ایزوگام در هوم سرویز

انواع عایق رطوبتی استخر

نوار آب بند، واتر استاپ پی وی سی و سیستم هایی که برای عایق کاری در هنگام ساخت استخر اجرا می شود، به عنوان عایق کاری اولیه است و پس از ساخت و اجرای استخر نیز، عایق رطوبتی استخر دوباره انجام شود. لایه های آب بندی سنتی، نرمه ماسه، مواد آب بندی یا چسب بتن در برخی سازه ها حین اجرا لحاظ می شود. این عایق بندی کامل نیست و تنها به عنوان زیر ساخت در نظر گرفته می شود. وجود درزها و ترک ها در سطح این عایق بندی قابل مشاهده است.

نکات مهم درباره عایق رطوبتی استخر

قیمت عایق استخر

عایق کاری استخر پرورش ماهی

همه استخرها برای شنا ساخته نمی شوند. استخرها برای تامین آب کشاورزی و حوضچه های پرورش ماهی کاربرد فراوانی دارند. در مخازن آب کشاورزی و استخرهای پرورش ماهی با ابعاد بزرگتر اجرای پوشش های ژئوممبرین مناسب تر است. به خصوص وقتی بستر کار آهکی یا خاکی باشد ژئوممبرین صرفه اقتصادی بیشتری دارد. قیمت عایق استخر ماهی کمتر از استخر شنا است. این نوع عایق دارای رنگ نیست و چسبندگی خوبی برای اجرای کاشی ندارد. از نظر ظاهری عایق رطوبتی مخازن ذخیره آب و استخر ماهی جلوه ای ندارد.

عایق رطوبتی استخر شنا

قیمت عایق استخر شنا با حوضچه های پرورش ماهی تفاوت دارد. علت این امر استفاده از پوشش های آب بندی با کیفیت تر و شکیل تر است. اجرای پوشش های آب بندی پلی یورتان ختی بدون اجرای کاشیکاری در استخر نیز زیبا و چشم نواز است. این سازه مناسب استخرهای شنا بوده و به صورت تخصصی کار می شود.

عایق رطوبتی نانو استخری

این پوشش فقط در استخرهای شنا انجام می شود. قیمت عایق استخر نانو به توجه به اندازه طول و عرض استخر و مقدار متریال به کار رفته در عایق بندی سازه محاسبه می شود. جنس پوشش بدنیه استخر نیز در انتخاب نوع عایق بندی استخر شنا موثر است. برخی از عایق های رطوبتی ویژه استخرهای بتونی و برخی برای استخرهای بلوکی و آجری مناسب هستند. عایق رطوبتی نانو انعطاف پذیری بالایی داشته و تحمل تنش انبساط و انقباض را دارد. اجرای این پوشش آب بندی با استفاده از قلمو و پیستوله امکان پذیر است و سرعت اجرای بالاتری دارد.

ایزوگام طرح دار خدمتی نوین از هوم سرویز

قیمت عایق استخر شنا

نوسازی عایق رطوبتی استخرهای قدیمی

قیمت عایق کاری استخر نوساز با استخرهای قدیمی تفاوت دارد. استخرهای قدیمی نیاز به بازسازی و عایق بندی مجدد دارند. در این عایق کاری ابتدا درزها و ترک های احتمالی گرفته شده و از انواع عایق رطوبتی نانو در آب بندی استخر استفاده می شود. به خصوص استخرهای سنتی شنا با سطح بتن دارای مشکلات زیادی هستند و معمولا اتلاف آب بیشتری دارند. پس از اینکه نشتی در استخر شنا دیده شد با سرویس عایق کاری هوم سرویز تماس بگیرید تا علاوه بر پیدا کردن محل نشتی، با استفاده از متریال جدید و به روزتر، کف و دیواره های استخر بازسازی شود. پوشش های آب بندی نانو به دلیل انعطاف پذیری بالا در هر سطخی قابلیت اجرا دارند.

عایقهای رطوبتی استخر نوساز

روش آب بندی استخر های نوساز با استخرهای قدیمی متفاوت است و به همین ترتیب قیمت عایق استخر نوساز نیز با استخرهای سنتی تفاوت دارد. در استخرهای نوساز لازم است تا دیواره های استخر با استفاده از ملات و سیمان کار شود. سپس یک لایه نرمه آب بندی دارای پودر سنگ، سیمان سفید و مواد آب بندی با ماله روی سطح سیمان کاری شده قبلی دیواره ها، کشیده می شود. پس از خشک شدن این لایه که تقریبا ۲۴ ساعت طول می کشد از چسب عایق کاری استفاده می شود. چسب بتن عایق استخر یکبار به صورت افقی با قلمو روی دیواره های استخر کار می شود و سپس بار دوم برای پوشش بیشتر به صورت عمودی اجرا می شود. کف استخر نیز با محلول چسب بتن عایق استخر و با تی لاستیکی عایق بندی می شود.

عایق رطوبتی نانو چه کاربردی دارد؟

قیمت عایق استخر نانو

قیمت انواع عایق رطوبتی استخر

به غیر از اندازه استخر و بزرگی و کوچکی آن، بحث نوع استخر و کاربری نیز در تعیین قیمت عایق بندی دخیل است. سطح زیر استخرها یکسان نیست و از سویی همه استخرها نیاز به کاشیکاری ندارند.در عایق کاری اسخرهای شنا و خوضچه های جکوزی، به دکوراتیو بدون عایق نیز توجه می شود. به این ترتیب هزینه اجرای کار در هر پروژه به صورت اختصاصی برآورد می شود. انواع استخر عبارت است از:

  1. استخر بتنی
  2. استخر پیش ساخته
  3. استخر ژئوممبران
  4. استخر فایبرگلاس
  5. قیمت عایق استخر 

نانو عایق آب بندی استخر شنا دارای کیفیت بسیار بالایی است. نانو از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیاست که در صنعت ساخت و ساز نیز وارد شده است. امروزه انواع مصالح ساختمانی با فناوری نانو تولید شده که دارای استحکام بالاتر، مقاومت فشاری بیشتر و طول عمر زیادتری است. عایق رطوبتی نانو برای استخرهای شنا با به کارگیری فناوری نانو تکنولوژی از کارامدترین سیستم های عایق بندی استخرهای شنا است. به دلیل استفاده از کلر در آب استخرها لازم است تا پوشش دیواره ها و کف در بازه های زمانی منظم بررسی شود. قیمت عایق استخر و عایق کاری هوم سرویز پس از بازدید رایگان از محل به صورت دقیق اعلام می شود. مشاوره و راهنمایی برای انتخاب نوع پوشش عایق رطوبتی رایگان است.

عایق رطوبتی استخر (رنگ استخری)

عایق رطوبتی یا رنگ استخری نانو بهترین گزینه جهت عایق کاری و رنگ آمیزی استخر، مخازن آب، آبنما و ...

رنگ استخریتماس با ما

 

رنگ استخری چیست؟

عایق استخری، رنگی بر پایه رزین آکریلیک پایه آب است که به‌منظور آب‌بندی بهبود یافته و با پر کردن ترک‌های مویی، پوششی یک پارچه را برای ایزولاسیون سطوحی که در مجاورت دائم آب و رطوبت هستند ایجاد می‌کند.

عایق استخری آبی با قابلیت چسبندگی و ارتجاعی بسیار بالا و مقاومت در برابر محلول‌های شیمیایی، مطمئن‌ترین عایق رطوبتی بر پایه نانو است. نانو عایق رطوبتی استخر غیرقابل اشتعال، غیر سمی، بدون بو، ضد قارچ و ضد جلبک است و بر روی کلیه سطوح قابل‌اجرا می‌باشد.

عایق رطوبتی استخر (عایق آبی استخر) جایگزین ایزوگام، ورق پلیمری و سایر مصالح سنتی جهت ایزولاسیون استخر و مخازن آب است. عایق استخری بهترین گزینه برای رنگ‌آمیزی مخازن آب شرب و نشت گیری کلیه سطوح در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه ممکن است. اطلاعات بیشتر از ویکیپدیا درباره ضدآب سازی و عایق کاری.

رنگ استخری و عایق کاری سنتی

مقایسه رنگ استخری و عایق کاری سنتی استخر

عایق رطوبتی استخر یا عایق نانو آبی جایگزین ایزوگام، ورق پلیمری و سایر مصالح سنتی جهت ایزولاسیون استخر و مخازن آب است.

رنگ استخری پایه نانو یکی از پرطرفدارترین انواع عایق‌کاری استخر و مخازن نگهداری آب کشاورزی و پرورش ماهی، به سبب استفاده آسان آن برای مصرف‌کننده می‌باشد. رنگ استخری بسیار منعطف بوده و مانند لاستیک کش می‌آید. به هیچ عنوان شکسته یا پوسته نمی‌شود و می‌تواند در انواع سازه‌های هیدرولیکی متوسط مورد استفاده قرار گیرد. رنگ استخری جهت رنگ‌آمیزی و حفاظت سطح بتن و سیمان برای جلوگیری از نفوذ آب و جلوگیری از رشد خزه، جلبک و سایر میکروارگانیسم‌های زنده است. رنگ استخری بر پایه رزین‌های مقاوم در برابر آب فرموله شده و چسبندگی آن بر روی سطوح بتنی، آجری، سیمانی و فلزی بسیار بالا بوده و مقاومت مناسبی در برابر ضربه و سایش دارد.

مزایای رنگ استخری

مزایای رنگ استخری (عایق رطوبتی استخر)

عایق استخر، مناسب جهت عایق سازی استخرهای نوساز یا استخرهای کهنه ترک خورده. ضد شوره، ضد قارچ، ضد کپک و جلبک با قابلیت کشسانی بالا.

انعطاف پذیری

پس از خشک شدن خاصیت کشسانی بالایی دارد و در اثر انبساط، انقباض و یا نشست سازه، ترک نمی‌خورد.

قیمت مناسب

قیمت تمام‌شده عایق استخر نسبت به مصالح مشابه پایین‌تر است و هزینه تعمیرات و نگهداری پایین‌تری دارد.

اجرای سریع

اجرای رنگ استخری نانو (عایق استخر) بسیار آسان و سریع است و سرعت خشک شدن بالایی نیز دارد.

دوستدار محیط زیست

عایق نانو استخری، آب‌پایه بوده، کاملاً سازگار با محیط‌زیست یا به اصطلاح دوستدار محیط‌زیست می‌باشد.

اجرای آسان

رنگ استخری یا عایق آبی استخر به آسانی و بدون نیاز به تخصص توسط قلمو، پیستوله یا غلطک قابل اجرا است.

چسبندگی بالا

چسبندگی بسیار بالایی به کلیه سطوح عمودی و افقی اعم از سطوح فلزی، سیمانی، آجری، بتنی، آسفالت و ... دارد.

مقاوم به شرایط جوی

رنگ استخری مقاومت بالایی به بارش برف و باران و تغییرات دما دارد و یکپارچیگی خود را از دست نمی‌دهد.

مقاوم به UV

رنگ و کیفیت در طولانی مدت حفظ می‌شود. طول عمر بالایی دارد و در برابر اشعه UV خورشید مقاوم است.

عایق رطوبت

رنگ استخری، کاملاً عایق رطوبت است و غیرقابل نفوذ می‌باشد. بهترین گزینه جهت آب‌بندی و عایق‌کاری است.

غیر سمی و بهداشتی

بهداشتی و غیر سمی است و سبب آلودگی آب نمی‌شود. مناسب برای استخر ذخیره آب شرب و پرورش آبزیان.

طول عمر بالا

ویژگی‌ها و مقاومت عایق استخر سبب شده تا نسبت به مصالح مشابه، طول عمر بسیار بالاتری داشته باشد.

مقاوم به تغییرات دما

رنگ استخری مقاومت بالایی در برابر تغییرات دما دارد و از 30- تا 200 درجه سانتیگراد را تحمل می‌کند.

نحوه اجرای رنگ استخری نانو:

سطوح بتنی و سیمانی جدید، باید 28 روز دست‌نخورده بمانند تا خشک و محکم گردند.

ترک خوردگی‌های باید به‌صورت V شکل باز شده و با ترمیم‌کننده مخصوص پر شوند.

سطوح قدیمی، آلوده یا غبارآلود را با فشارآب تمیز کرده و صبر کنید تا خشک شوند.

عایق رطوبتی استخر را با استفاده از قلم مو، غلطک یا پیستوله روی سطح اجرا کنید.

از اعمال عایق رطوبتی استخر برروی سطوح داغ، یخ زده یا مرطوب خودداری کنید.

فیلم اجرای رنگ استخری

 

مشخصات فنی رنگ استخری:

  1. شکل ظاهری و رنگ: مایع عمدتا آبی و سفید. قابل سفارش در رنگ‌های مختلف.
  2. زمان خشک شدن نهایی: بسته به دما و شرایط جوی 48 تا 72 ساعت.
  3. عمر نگهداری: در ظرف دربسته تا یکسال (دور از نور خورشید و یخ زدگی).
  4. مقدار مصرف: یک تا دو کیلو برای هر مترمربع (بسته به زیر ساخت سازه).
  5. قیمت عایق نانو استخر (رنگ استخری): -
  6. استعلام قیمت رنگ استخری
  7. کاربرد رنگ استخری (عایق رطوبتی نانو)
  8. جایگزین ایزوگام و روش‌های سنتی عایق‌کاری استخر.
  9. جایگزین فیلم استخری و استخر پلیمری (ورق ژئوممبران).
  10. بهترین عایق برای استخرهای بتنی و سیمانی.
  11. ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی و پرورش ماهی و میگو.
  12. ساخت استخر ذخیره آب شرب شهری و استخر تصفیه آب.
  13. ایزولاسیون، ترمیم ترک و نشت گیری استخرهای قدیمی.
  14. رنگ‌آمیزی مخازن آب، آبنما، استخر، جکوزی و سقف سونا.
  15. آب بندی سطوح در معرض آب و رطوبت.

 

نانو عایق رطوبتی (رنگ استخری)

نانو عایق رطوبتی (رنگ استخری)

نانو عایق رطوبتی (رنگ استخری)

نانو عایق رطوبتی (رنگ استخری)

نانو عایق رطوبتی (رنگ استخری)

نانو عایق رطوبتی (رنگ استخری)

نانو عایق رطوبتی (رنگ استخری)

نانو عایق رطوبتی (رنگ استخری)

نانو عایق رطوبتی (رنگ استخری)

نانو عایق رطوبتی (رنگ استخری)

نانو عایق رطوبتی (رنگ استخری)

نانو عایق رطوبتی (رنگ استخری)

ارتباط با ما

تلفن: 03535233737

تلفن: 03535233636

همراه: 09122939909

همراه: 09133739809

نانو عایق رطوبتی یا رنگ استخری

درباره عایق سفید یام

عایق رطوبتی یا رنگ استخری چیست؟

مزایای استفاده از نانو عایق استخر

آموزش نحوه اجرای رنگ استخری

مشخصات نانو عایق رطوبتی استخر

کاربرد رنگ استخری (عایق رطوبتی)

معرفی رنگ استخری

عایق رطوبتی استخر یا رنگ استخری با خاصیت ویژه آب‌بندی، پوششی یک پارچه برای ایزولاسیون سطوحی که در مجاورت دائم آب و رطوبت هستند ایجاد می‌کند. رزین نانو عایق‌بندی استخر علاوه بر حفظ خاصیت آب‌بندی استخر، به‌کل سازه مولکولی سیمان و رنگ استخر استحکام می‌بخشد. عایق رطوبتی استخر با تمام متریال های ساختمانی همخوانی دارد و به‌عنوان یک لایه آب‌گریز روی مصالح ساختمانی قابل‌اجرا می‌باشد.

مجتمع صنعتی حکیمیان

مجتمع صنعتی حکیمیان با توان بالا در تولید و اجرای کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان، رنگ صنعتی و ساختمانی، عایق سفید بام و رنگ استخری، محافظ نمای ساختمان، چسب و گروت، کاهگل مصنوعی و ... با قیمت مناسب و کیفیت برتر، آماده فروش محصولات به صورت عمده و خرده در سراسر ایران می‌باشد. مجتمع حکیمیان بیش از یک دهه سابقه مستمر و موفق خود را مرهون تجربه و تعهد به ابتکار و کیفیت می‌داند.

عایق استخر – بام و سرویس – نانو پلیمر

عایق استخر – نانو پلیمر

مشخصات تکنیکی نانو پلیمر :

نانو پلیمر  نانو عایق استخر و بام و سرویس بهداشتی

عمر مفید : ۳۰ سال

رنگ : بی رنگ و قابلیت رنگی سازی بوسیله پیگمنت های مختلف

ویسکوزیته : at 25 c = ۹۵-۱۰۵ ku

 

عایقکاری استخر با مواد نانو

ضخامت لایه پیشنهادی از ۶۰۰ میکرون تا یک میلیمتر

چگالی : ۱.۱ gr/cm

سختی : ۵۵ – ۶۵ shor A

کشسانی : 500% ( at 17 c ) , 550% (at 23 c ), 250 psi ( at 21 c )

شکل پذیری : ۵ perms/2 cm

 

نانو عایق استخر

آتش زایی : غیر آتشزا

دمای اجرا : بالاتر از  ۵ c

مقاومت حرارتی : c ۱۰۰ – تا 150 درجه سانتیگراد

دما : از یخ زدگی مواد جدا جلوگیری نمایید

زمان خشک شدن : ۲۴ ساعت تا ۷۲ ساعت بسته به ضخامت

موارد قابل اجرا:

پشت بام ، دیوار ، چاله آسانسور ، استخر ، سونا ، جکوزی ،سوله فلزی ، ستونهای فلزی

سفال، چوب و ….

 

اجرای نانو پلیمر بر روی موزائیک :

۱- نانو پلیمر را با نسبت یک به یک با آب رقیق کنید.

۲- مایع به دست آمده را به نسبت مساوی با سیمان و پودر سنگ ترکیب نمائید.(دو نسبت مایع نانو پلیمر رقیق شده + یک نسبت سیمان + یک نسبت پودر سنگ)

۳- مخلوط به دست آمده را روی موزائیک ها بریزید و یک مرحله با طی پلاستیکی روی سطح بکشید تا تمام فضای خالی بند موزائیکها پر شود و راه نفوذ آب بسته شود.

( در این مرحله میتوان اضافه مواد را از روی سطح جمع کرد.)

۴ – بعد از این مرحله برای اینکه کیفیت کار عالی از آب در آید، بهتر است که مواد نانو پلیمر را بصورت خالص یا با ترکیب با آب روی سطح اجرا نمائید.

نکته: پس از گذشت تقریبی دو ساعت از اجرای عایق، سطح کار در مقابل بارش باران مقاوم میگردد.

اجرای نانو پلیمر بر روی سیمان :

۱– نانو پلیمر را با نسبت یک به یک تا یک به سه با آب رقیق کنید و بوسیله جاروی پلاستیکی یا اسپری کردن روی سطح اجرا نمائید.

نکته: پس از این مرحله ، تقریبا یکساعت صبر کنید تا سطح کار خشک شود.

ولی اگر زمین خیس بود، کلا مرحله اول را انجام ندهید و از مرحله ۲ شروع کنید.

۲-نانو پلیمر را با نسبت یک به دو با آب ترکیب نمائید.

سپس دو پیمانه از ترکیب آب و نانو پلیمر را با یک پیمانه سیمان و یک پیمانه پودر سنگ ترکیب نمائید.

مخلوط به دست آمده را روی زمین ریخته و بوسیله جاروی پلاستیکی مانند رنگ و دوغاب سیمان اجرا نمائید.

نکته: غلظت مواد باید به گونه ای باشد که در هنگام جابجا کردن با جارو ، راحت جابجا شود و خیلی غلیظ و یا رقیق نباشد.

۳– نانو پلیمر را بصورت خالص یا رقیق شده با آب ، روی سطح اجرا نمائید.

نکته مهم : بعد از اتمام کار ، دقت نمائید که ترکهایی که احتمالا قبلا در سطح کار بوده ، کاعملا پر شده باشند و پس از اجرا مواد ترک نخورده باشد.

 

بسته بندی : گالن های 5 ، 10 و 20 لیتری و بطری های 1 لیتری.

عایقکاری استخر خاکی

نانو پلیمر

نانو پلیمر  نانو عایق استخر

احتیاط :هنگام یخبندان و باران و برف اجرا نشود.

حتما توجه نمایید که این محصول غیر سمی است ولی از دسترس اطفال دور نمایید و

در صورت بلعیده شدن اصلا اقدام به برگردان ننمایید و

تا میزان زیادی آب نوشیده شود و سریعا با نزدیکترین پزشک اورژانس تماس بگیرید

و در صورت تماس با چشم ، چشم ها را تا ۱۵ دقیقه با آب بشویید.

کلیه اطلاعات و آمار و ارقام فوق توسط آزمایشگاه های مختلف و لابراتوارها در داخل کارخانه

تولید کننده جمع آوری شده و تفکر ما بر درست بودن

این اطلاعات می باشد.

در صورت عدم رعایت در اجرا و مصرف محصول ، مصرف کننده شخصا مسئول خسارات خود بوده و هیچگونه مسوولیتی به عهده شرکت تولید کننده

و اجرا کننده نمی باشد.

این شرکت فقط استاندارد بودن محصول در صورت رعایت کردن ضوابط را گارانتی می نماید.

همراه شدن تیم کارشناسی ما درراستای خدمات رسانی به شما، ضمانت کار ماست.

 

تفاوت نانوپلیمر با نانوسیلیکون چیست؟

نانوپلیمر یک لایه روی سطح ایجاد میکند و برای سطوحی به کار میرود که متخلخل و ناصاف بوده و انتظار میرود که در آینده ترک در آن ایجاد شود

نانوسیلیکون هیچ فیلمی روی سطح کار ایجاد نمیکند برای سطوحی به کار میرود که:

1- احتمال ترک خوردن آن بسیار کم یا محال باشد.

2- نمای کار نیاز به عایق داشته باشد و استفاده از عایقهای پوششی مانند نانوپلیمر یا ایزوگام مقدور نباشد.

نحوه عایق کاری استخر

فهرست

نحوه عایق‌کاری استخر

قیرگونی

ایزولاسیون و عایق‌کاری استخر

نحوه عایق‌کاری استخر

عایق‌کاری استخر تابع عوامل گوناگون  و تاثیر گذاری است.در این راستا ،زیر سازی استخر برای عایق‌کاری اهمیت چشمگیری دارد.اصولی ترین روش در جهت ساخت استخر آرماتوربندی و بتن ریزی می‌باشد.از مزیت‌های اجرای این روش این است که بعد از دیوار چینی و سیمانکاری سازه‌ی استخر دچار ترک و در نتیجه نشتی و کم کردن آب نمی شود.سازه‌ی استخر بعد از پایان مراحل آرماتور بندی و بتن ریزی و خشک شدن برای عایق‌کاری و ایزولاسیون آماده است.

قیرگونی

قیرگونی از بهترین روش‌های ایزولاسیون استخرمی‌باشد. از دلایلی که عایق‌کاری قیر گونی را، از روش‌های متداولی همچون ایزوگام متمایز می‌کند این است که ،قیر گونی دارای ضخامت بالایی به جهت وجود قیر خالص ۶۰ تا ۷۰ و گونی درجه ۱  به صورت ۲ لایه‌ی ضربدری و همچنین کیفیت و پایداری بالایی در برابر رطوبت و ورود آب می‌باشد.از خاصیت دیگر آن این است که بسیار مقاوم در برابر ترک خوردن ناشی از تغییرات دمایی( گرم و سرد شدن ) ناگهانی می‌باشد.

ایزولاسیون و عایق‌کاری استخر

همان طور که گفته شد، استفاده از قیر گونی با ۲ لایه و یا در صورت امکان ۳ لایه بهترین روش عایق‌کاری استخر است.اما ایزوگام بیشتر در محیط‌هایی که آب جاری با شدت کم جریان دارد نیز به کار می‌رود.در سازه‌ی استخر به دلیل افزایش فشار هیدرواستاتیکی آب ،احتمال کنده شدن ایزوگام بالاست ،مگر اینکه قبل از ایزوگام از قیر به عنوان ماده‌ی چسبنده استفاده شود.همچنین در استخر هایی که از سطح زمین پایین‌تر هستند ،برای جلوگیری از ترک خوردن و نفوذ احتمالی آب و رطوبت از دیواره در اثر فشار آبهای زیر سطحی (آب باران و برف ) با اجرای ایزوگام به بدنه بیرونی این مشکل را می‌توان  تا حدودی حل کرد.

ایزوگام پایتخت استفاده از ایزوگام را برای آب‌بندی استخر مناسب نمی داند و از نظر اقتصادی برای مشتری به صرفه نیست، زیرا به دلیل مشکلات ناشی از نشتی استخر و  هزینه هایی همچون هزینه نصب اولیه ایزوگام ،هزینه کندن ایزوگام به دلیل نشتی ،عایق‌کاری مجدد با قیر درجه ۱ را باید متحمل شود.

بر‌چسب ها : قیر گونی

چسب آب بندی S701

پوشش ضدآب کننده سطوح بتنی سرویس های بهداشتی سطوح شیب دار و صاف و محوطه های بتنی با خواص الاستیکی بالا

  

  موارد کاربرد:
1- آب بندی استخرها و آبنماها (پوشش های آب بند)
2- ساخت عایق های رطوبتی نظیر عایق بام و ...
3- ساخت رنگ های آکریلیک پایه آب سطوح داخلی و خارجی ساختمان
4- ضدآب سازی پوشش های سلولزی (مولتی کالر) و پوشش های فلزی و چوبی و بتنی
5- استفاده بعنوان پرایمر زیر کار رنگ در سطوح مختلف
6- ساخت کنیتکس های پایه آب
7- تهیه بتن استاندارد و بسیار قوی
8- چسب بتن استاندارد و بسیار قوی
9- ساخت چسب کاشی واتر پروف
10- افزودن به چسب کاشی جهت بالابردن استحکام و مقاومت در برابر رطوبت
11- قابلیت رنگ پذیری به هر رنگ دلخواه با استفاده از مادر رنگ آکریلیکی به مقدار مناسب

 

  شرایط نگهداری:
محصول تولید شده دور از تابش مستقیم نور آفتاب و دمای یخ زدگی به مدت 18 ماه در بسته بندی اولیه قابل نگهداری می باشد.

 

  خواص و ویژگی ها:
چسب S701 ضد آب آذر از مواد اولیه مرغوب روز اروپا و با تکنولوژی بسیار بالا در شرکت شیمیایی چسب آذر تولید گردیده است که دارای خواص و ویژگی های ذیل می باشد:
  مقاومت شستشوی بسیار بالا در برابر آب
  داشتن خشک چسبی پس از خشک شدن کامل
  مقاومت در برابر اشعه UV
  ایجاد فیلم کاملا شفاف، بی رنگ با انعطاف پذیری بسیار بالا
  قابلیت اعمال در دمای پایین بدون استفاده از حلال
  قابلیت اختلاط با انواع پرکن ها و ملات های ساختمانی

 

  روش کار:
مرحله اول: آماده سازی سطح
* سطح مورد نظر را از هرگونه آلودگی، گرد و غبار، پوسیدگی های سطحی و چربی پاک نمایید.
* ترک های عمیق و سطحی را با وسایل مکانیکی باز نمایید.
* پرایمری به نسبت 60 درصد آب و 40 درصد S701 تهیه کرده و محمول حاصله را قبل از هرگونه اجرا بر روی سطح موردنظر بوسیله قلم مو اجرا نمایید.

مرحله دوم: اجرا

که به یکی از 3 روش زیر به دلخواه صورت می پذیرد
روش اول: بعد از آماده سازی سطح و اجرای پرایمر جهت استانداردسازی عملیات آب بندی یک لایه توری پارچه ای بر روی سطح قرار داده  و S701 را بطور خالص بوسیله قلم مو بر روی پارچه به صورت افقی و عمودی آغشته نموده به طوری که تمامی قسمت های سطح و گوشه ها و زوایای آن را تحت پوشش کامل قرار دهد. در مرحله بعد S701 را بوسیله قلم مو یک دست دیگر بر روی سطح مورد نظر اجرا می نماییم.
در این مرحله می توان جهت رنگ آمیزی سطح مورد نظر به رنگ دلخواه از مادر رنگ اکریلیکی به مقدار 100 گرم در یک سطل 8 کیلویی S701 استفاده شود.
روش دوم: ملاتی شامل 50 درصد S701 و 40 درصد سیمان به همراه 10 درصد پودرسنگ را تهیه کرده که به صورت خمیری شکل بوده و به اندازه 2 میلیمتر روی سطح موردنظر بوسیله کاردک یا ماله و ... اجرا نمایید.
روش سوم: در مورد سرویس های بهداشتی می توان با استفاده از قلم مو تنها با اجرای 2 دست کامل روی سطح موردنظر عملیات آبندی را اجرا نمود.

 

* توصیه می شود پس از اجرای هر 3 روش 4 روز بعد آبگیری نمایید.
* قابل ذکر است که می توان بر روی هر 3 روش کاشی کاری نمود

 کلمات کلیدی:

چسب آب بندی ، عایق رطوبتی ، نانوتکنولوژی ، استخر ، چسب استخر آب بندی استخر ، پرایمر زیر کار رنگ ، چسب بتن ، ساخت چسب کاشی ضدآب ، پوشش ضدآب ، چسب کاشی 

Tags:     چسب آب بندی      عایق رطوبتی      نانوتکنولوژی      استخر      چسب استخر آب بندی استخر      پرایمر زیر کار رنگ      چسب بتن      ساخت چسب کاشی ضدآب      پوشش ضدآب      چسب کاشی      چسب

مشخصات فنی

ظاهر محصول: پودر سفید .طوسی
بسته بندی:کیسه 25 کیلوگرمی
نسبت مخلوط:25کیلوگرم پودر در6.5تا 7.5 لیترآب
میزان مصرف:هرمتر مربع 3 تا4 کیلوگرم
مدت قابل استفاده بعد از ترکیب با آب:3 ساعت
دمای محیط در هنگام اجرا :+5تا+35
 پایداری حرارتی:-30تا +70
مقاومت کششی بعد از 28 روز از n/mm1
اجرای بندکشی:48-24 ساعت
ضخامت قابل اجرا:2 تا 10 میلیمتر
زمان جابه جایی کاشی در اجرا:30 دقیقه​

 
 

​چسب مخصوص استخر

CERMIPOOL

کاشی کاری عالی استخرها و محیط های خیس

کاربرد عالی بدون لغزش برای کاشی کاری دیوارها

انعطاف پذیری بالا و مقاوم نسبت به یخ زدگی، رطوبت و شوک های حرارتی

کاربرد سریع و آسان با افزایش زمان باز

معرفی چسب مخصوص استخر

چسب کاشی انعطاف پذیر  با پایه سیمان با چسنبدگی تقویت شده برای نصب کاشی های کوچک تا بزرگ (تا 60*30سانتیمتر) سرامیکی، کاشی های پورسلین، موزائیک های شیشه ای، سنگ های طبیعی، تراورتن، مرمر،  تراکوتا، و صفحات دارای عایق حرارتی و آجر بر روی کف و دیوار.به خصوص برای نصب روی زیرلایه های کم منفذ عالی است. غیرلغزنده به دلیل خاصیت روان شدنی. افزایش زمان باز برای کاشی کاری آسان و سریع.

مکان مورد استفاده چسب مخصوص استخر

مناسب برای نصب های عمودی و افقی در فضاهای داخلی و بیرونی. ایده آل برای  محیط های خیس (حمام ها و ...)، استخرهای شنا، استخرهای درمانی، سوناها، کارواش و تراس ها.

مشخصات

محتویات: سیمان با کیفیت، افزودنی هایی برای افزایش آب گریزی، انعطاف پذیری و تقویت چسبندگی

نوع: پودری

رنگ: خاکستری/ سفید

چگالی: 3/1 گرم بر سانتیمترمکعب

ویژگیهای کاربردی

نسبت ترکیب: 5/6 تا 5/7 لیتر آب/ 25 کیلوگرم پودر

زمان باز: 30 دقیقه

مدت زمان مصرف در ظرف سر باز: 3 ساعت

دمای مورد نیاز به هنگام کار: 5 تا 35 درجه سانتیگراد

زمان تطبیق: 30 دقیقه

فضای پوشش یافته زیر کاشی: حداقل 90%

زمان چسبیدن: حداقل 24 ساعت  (برای ترافیک رفت و آمدی سبک)

زمان ملات ریزی: حداقل 24 ساعت برای استفاده عمودی و افقی

زمان چسبیدن نهایی: 28 روز (23 درجه سانتیگراد، 50% رطوبت نسبی)

عملکرد فنی

قدرت کشش

بعد از 28 روز: 1.0 MPa(N/mm2)

ماندن در معرض حرارت: 1.0 MPa(N/mm2)

ماندن در معرض آب: 1.0 MPa(N/mm2)

چرخه انجماد- ذوب: 1.0 MPa(N/mm2)

افزایش زمان باز (30 دقیقه): 1.0 MPa(N/mm2)

شکاف: 0.5 mm

انعطاف پذیری: عالی

مقاوم نسبت به مواد قلیایی: خوب

مقاوم نسبت به شوک های حرارتی: 30- تا 70+ درجه سانتیگراد

استاندارد مرجع

TS EN 12004/ C2TE class

سطوح مورد استفاده

مناسب برای پلاسترها و زیرلایه های بتونی. برای استفاده بر روی سطوح جایگزین، لطفا به قسمت شرایط خاص رجوع کنید.

آماده سازی سطح چسب مخصوص استخر

زیر لایه باید برای یک چسبندگی مناسب، حتماً تمیز باشد. سطوح باید تمیز و عاری از گرد و خاک، آلودگی، چربی یا هر نوع مانع دیگری برای چسبندگی باشد. بعد از سفت شدن صیقلی شدن سطوح و لایه سطحی (بتون و غیره) باید تمیز کاری انجام شود.

زیر لایه باید کامل، تمیز، یکنواخت بوده و خیلی خشک یا خیس نباشد.

زیر لایه های پر منفذ را باید پیش از نصب کاشی، با CERMIFILM آماده سازی کرد.

سطوح غیرقابل نفوذ را باید پیش از نصب کاشی با CERMIFILM PLUS آماده سازی کرد.

سطوحی که در معرض نور مستقیم خورشید هستند و دمای سطح آنها بالای 35°c است باید با مرطوب کردن خنک شوند.

 CERMIPOOL یک ماده هم سطح کننده نیست. عمیق ترین نقطه مورد نظر با 2 متر طول نباید از 7mm بیشتر باشد. برای انحراف بیشتر، سطح را باید باCERMIMORTAR 3-20  یاCERMIFLOOR 4-30  صاف و یکدست کرد.

ترکیب کردن چسب مخصوص استخر

5/6 تا 5/7 لیتر آب تمیز (26 تا 30 درصد) را به تدریج ، به 25 کیلوگرم پودر اضافه کرده و به هم بزنید تا صاف و یکدست شود. توصیه می شود برای ترکیب بهتر، از دور کند یک دریل برقی برای هم زدن استفاده شود.

این خمیر باید به حدی رقیق باشد که از ماله، نریزد.

خمیر باید پیش از استفاده، 5 دقیقه استراحت داده شود و هنگام استفاده دوباره هم زده شود.

شرایط استفاده چسب مخصوص استخر

این چسب باید در دمای محیطی بین  5+ تا 35+ درجه سانتیگراد استفاده شود.

دمای سطح مورد استفاده باید بالای 5+ درجه سانتیگراد باشد و احتمال خطر یخ زدگی وجود نداشته باشد.

استفاده روی سطوح بسیار گرم و در هوای آفتابی یا هنگام وزش باد توصیه نمی شود.

کاربرد چسب مخصوص استخر

برای به دست آمدن ضخامت مناسب برای بستر کار، از ماله مناسب برای چسب استفاده کنید (برای کاشی های سایز  > 33*33، چسب را باید به پشت کاشی هم زد). برای نصب کاشی های متوسط تا بزرگ، برای سهولت کار از ماله های U9، U10 یا ماله های مخصوص سنگ مرمر توصیه می شود.

کاشی ها باید در حین زمان باز چسب نصب شده و با یک چرخش کوچک یا لغزاندن فشار داده شوند تا کاملاً بچسبند. روی کاشی باید با یک چکش پلاستیکی به آرامی ضربه زد تا چسب کاملاً زیر آن پخش شده و به خوبی بچسبد. یکی از کاشی ها را به عنوان نمونه امتحان کنید تا مطمئن شوید چسبندگی کافی وجود دارد.

باید با یک پارچه یا اسفنج مرطوب، چسب اضافی را پیش از خشک شدن از روی کاشی ها و اتصالات پاک کرد.

در مورد کاشی های شفاف و رنگ روشن و سنگ های طبیعی، باید یک نمونه را امتحان کرد و احتمال لک شدن و سایه انداختن در آن مشاهده شود. در این موارد باید از چسب سفید رنگ CERMIPOOL استفاده کرد.

چسب استخچسب استخر
چسب ضد آب
چسب پودری استخری 
چسب مخصوص استخر
چسب کاشی های مخصوص استخر
چسب کاشی جکوزی
چسب کاشی کف استخر
چسب کاشی دیوارهای استخر

ملات ریزی باید 24 ساعت بعد  از زدن چسب انجام شود.

احتیاطات قبلی چسب مخصوص استخر

در صورت مشاهده هرگونه ذره گرد، کلوخی یا سخت در یک کیسه تازه باز شده، از آن محصول استفاده نکنید.

بیشتر یا کمتر از آنچه که روی بسته بندی محصول یا دفترچه اطلاعات فنی آن درج شده، آب اضافه نکنید.

وقتی مخلوط آماده شد دیگر به آن آب اضافه نکنید.

چسب را مستقیما روی کاشی های سرامیکی قبلی یا تخته های سیمانی، چوبی، PVC پلاستیکی یا فلزی، بتون هوادیده، بتون پیش ریخته، سنگ گچ پلاسترشده، تخته سنگ گچی، کف های دارای حرارت از کف، و سطوح رنگ شده استفاده نکنید. لطفا برای گرفتن راهکار با خدمات فنی مشاوره کنید.

کاشی را روی زیر لایه یا بتون تازه نچسبانید. قبل از کاشی کاری، حداقل 6 هفته برای خشک شدن پلاستر یا بتون صبر کنید.

روی تراس ها، مناطق خیس، و محل های مشابه باید یک شیب 3 درصدی در مسیر فاضلاب  روی کف ایجاد کرد.

زمان باز برای CERMIPOOL 30 دقیقه است. زمان باز برای استفاده در شرایط نامناسب (به دلیل بالا بودن دمای محیط، هوای خشک، باد شدید و نصب روی زیرلایه های پرمنفذ) کوتاهتر خواهد شد. به همین دلیل باید خیسی روی سطح چسب را با لمس آن در مراحل اولیه زدن چسب امتحان کرد. اگر چسب به انگشتان نچسبد به این معناست که زمان باز منقضی شده است. در چنین مواردی، دیگر نمی توان بعد از خیس کردن سطح چسب، کار نصب را انجام داد. چسب خشک شده را باید از روی سطح پاک کرد و دوباره آن را چسب زد. زمان باز ممکن است در دماهای پایین تر، طولانی تر و یا در رطوبت شدید یا هنگام کاشی کاری روی سطوح عایق دار یا غیرقابل نفوذ، کوتاه تر باشد.

اتصالات انبساطی امکان جابجایی های جزئی در اثر تغییرات دما، رطوبت و بارهای مکانیکی و حرارتی را روی سطح و زیر لایه فراهم می کند. اتصالات انبساطی باید متناسب با سیستم های انتقال حرارت و عایق بندی، کف های در معرض بار ترافیکی و عبور و مرور زیاد، پهنای فضای موردنظر، در قسمت اتصال کاشی با سایر مصالح در امتداد گوشه های داخلی، اتصالات موجود و در جاهایی که نوع مصالح زمینه متفاوت است، تهیه شوند. فضاهای دارای کاشی های سایز بزرگ را باید قسمت بندی کرد (هر 4 قسمت در 8 متر با توجه به سایز و نوع کاشی). اتصالات انبساطی را باید با پروفیل ها  یا ماستیک های مناسب، عایق کرد.

نواحی کاشی کاری شده باید حداقل تا 24 ساعت از نور مستقیم خورشید، یخ زدگی و بارندگی محافظت شود.

هنگام کاشی کاری روی دیوارها، وزن کاشی ها در هر مترمربع نباید از 30 کیلوگرم بیشتر باشد.

سایز cm2  300 (cm2  20*15) تا cm2  900 (cm2  30*30) کاشی های پورسلین در کاشی کاری نما نباید بیشتر از 4 متر باشد. برای کاشی های بزرگتر در ارتفاعات بلندتر لطفا با پشتیبانی فنی مشاوره کنید.

 شرایط خاص استفاده از چسب مخصوص استخر

برای نصب روی سطوح غیرقابل نفوذ، مانند کاشی های قبلی، باید سطح را آستر زد.  CERMIFILM PLUS  به عنوان پرایمر، توصیه می شود.

این برای کاشی کاری روی زیرلایه های سنگ گچی در فضاهای داخلی، حتی اگر با CERMIFILM آستر شده باشند نیز قابل استفاده است.

پیش از کاشی کاری محل های خیس ( حمام و...) ابتدا ضدآب کردن توصیه می شود. (CERMICRYL، CERMIPROOF SS، یا CERMIPROOF FF).

برای بهتر شدن عملکرد فنی چسب، توصیه می شود از CERMILATEX با نسبت 1 به 3 استفاده شود (به جای 3 واحد آب، 2 واحد آب و 1 واحد CERMILATEX با هم مخلوط شود).

پوشش چسب مخصوص استخر

مقدار پوشش تقریبی (kg/m2) با توجه به سطح مورد استفاده، سایز کاشی و نوع ماله می تواند متفاوت باشد. 

 

بسته بندی چسب مخصوص استخر

کیسه های کرافت 25 کیلوگرمی (48 کیسه/ kg1200 روی هر پالت)

انبارداری و زمان ماندگاری از  چسب مخصوص استخر

برای انبار کردن کیسه های باز نشده در هوای خشک و خنک بالای 5 درجه سانتیگراد، زمان ماندگاری 12 ماه از تاریخ تولید است. تاریخ تولید و عدد شارژ روی بسته بندی درج شده است.

محصولات را نباید در انبارهای مرطوب یا غرقاب شده نگهداری کرد. حداکثر 10 کیسه را
می توان برای انبار کردن روی هم قرار داد.

در صورت عدم استفاده از کیسه های باز شده، باید در آنها ر محکم بست تا در مجاورت هوا قرار نگیرد.

بهداشت و ایمنی استفاده از چسب مخصوص استخر

خارش چشم و پوست در اثر تماس با سیمان. در صورت تماس با چشم سریع با آب فراوان شسته و از امداد پزشکی کمک گرفته شود. بعد از تماس با پوست، سریع با مقدار زیادی آب و صابون شستشو داده شود.

از لباس، دستکش و محافظ چشم/ صورت مناسب استفاده شود.

محصول نباید استنشاق شود. در صورت لزوم می توان از ماسک گرد و خاک استفاده کرد.

محصول باید دور از دسترس اطفال نگه داشته شود.

 

توجه: در مرحله تولید، کنترل های اولیه محصول ما انجام شده است. ما ثبات کیفیت محصولاتمان را تضمین می کنیم. همۀ توصیه ها و دستورالعمل های درج شده در برگه اطلاعات فنی به طور کلی بر اساس تجربیات ما است. لطفاً برای سطوح خاصی که در برگه اطلاعات فنی لحاظ نشده اند، با ما تماس بگیرید. حق به روزرسانی اطلاعات این برگه، بدون اعلان قبلی، در صورت ضرورت های فنی، برای شرکت ما محفوظ است. این کاتالوگ جدید به نسخه های قبلی ارجحیت دارد.

موارد مهم در اجرای رنگ آمیزی استخر

مشاوره رایگان

 

استفاده از رنگ استخری به عنوان پوشش دكوراتیو استخر امری عمومی و اقتصادی ترین روش آب بندی استخر میباشد .

انتخاب رنگ استخری مناسب با پایه شیمیایی همگن با زیرکار استخر بسیار حائز اهمیت است . با توجه به لایه سیمانی در ساخت استخر بعنوان آخرین لایه پوشش سخت كاری استخر ، میتوان از انواع رنگ های استخری استفاده نمود . 

در استخر فایبرگلاس و استخر های فلزی و استخر های چوبی هر كدام به نوبه خود از همان متریال برای رنگ استخری استفاده میشود .

روش استفاده از رنگ های استخری بسیار آسان و سریع بوده و در صورتیکه عملیات رنگ آمیزی با دقت انجام پذیرد میتوان ازآب بندی استخرتوسط رنگ استخری اطمینان حاصل نمود . در صورتی كه استخر قبلا رنگ شده باشد باید توجه داشت قبل از اعمال رنگ جدید پایه شیمیائی رنگ قبلی بررسی گردیده و علت استهلاك آن مشخص شود .

قبل از اجرای رنگ جدید تا حد امكان  تمام رنگ های قبلی و نواحی پوسته شده و سست باید جداسازی شود و تمامی قطعات آسیب دیده استخر با چسب آب بندی استخر ترمیم شود .

در صورت وجود جلبك و رسوبات ناشی از راکد بودن آب استخر ، باید پاكسازی شود و با اسید های مخصوص نسبت به شستشوی كامل استخر اقدام گردد . در صورت وجود ترك های احتمالی و تبله نمودن سیمان میتوان از مواد مخصوص ترمیم استخر استفاده نمود .

باید توجه داشت هنگام اجرای رنگ استخر باید استخر در خشك ترین حالت ممكن بوده و شرایط جوی و محیطی و دمای زیرآیند استخر برای عملیات رنگ آمیزی قبلا پیش بینی شده باشد .

در اعمال برخی از اقسام رنگ استخر نیازی به خشك بودن كامل سیمان وجود ندارد و میتوان رنگ استخر را در حالت نم دار استخر اجرا نمود . با توجه به روش رنگ آمیزی استخر و سلیقه ابزار مورد استفاده از جمله پمپ كمپرسور و غلطك و قلم مو میتوان رنگ استخر مناسب این ابزار را انتخاب نمود .

حائز اهمیت است بهترین روش اجرای رنگ استخر استفاده از قلم مو بوده و به تجربه ثابت گردیده است كه رنگ‌آمیزی توسط قلم مو بهترین نتیجه ممكن را در پی خواهد داشت .

در اجرای آب بندی اسخر با رنگ استخری میتوان ا انواع توری فایبرگلاس جهت تقویت لایه رنگ استخر استفاده نمود . مهمترین عامل تخریب رنگ استخر معمولا وجود غبار و نم و رطوبت زیر كار میباشد .

با توجه به وجود رطوبت در بافت سیمانی و نشتی آب استخر ، آب در بافت زیرین رنگ وارد شده و در انتها به صورت بخار میل به خروج از بافت سیمانی را دارد كه همراه با فشار بالا موجب بلند شدن و پوسته شدن رنگ استخری خواهد شد .

غبار موجود روی زیرکار نیز یكی از عوامل جداسازی و تبله شدن رنگ استخری میباشد . غبار روی سطح باعث ایجاد لایه نازكی می گردد كه اجازه چسبندگی كامل رنگ را به زیرکار نمیدهد . و در طی زمان كوتاهی موجب تبله شدن رنگ میگردد .

 

مهمترین و موثرترین عامل پوسته شدن رنگ استخری وجود آب و رطوبت پشت سازه استخر میباشد . هنگام ساخت استخر اگر اجرای عایق رطوبتی استخردر قسمت بیرونی سازه مورد توجه قرار نگیرد آب با فشار منفی بالا میل به نفوذ به داخل استخر را می نماید كه همراه با آن رنگ را از روی سطح سیمانی جدا نموده و به صورت حباب و تبله و تغییر رنگ مشاهده میشود . عموما در تمام مراحل ساخت استخر باید توجه ویژه ای به اجرای عایق رطوبتی استخر گردد تا از حیث اجرای رنگ استخری بتوان بهترین نتیجه را كسب نمود .

در انتخاب رنگ استخر باید توجه نمود كه انتظارات فنی از رنگ استخر پیش بینی شود . مقدار فشار هیدرواستاتیك ، شرایط یخبندان و سیكل های متناوب برودتی و حرارتی ، نشت سازه ، تنش سازه ، عمر سازه ، شرایط فیزیكی و مكانیكی سازه و سایر فاكتور های مهمی كه در یك سازه هیدرولیكی وجود دارد نیازمند انتخاب دقیق برای استفاده از یك نوع رنگ استخری مخصوص همان استخر خواهد بود .

برای كسب اطلاعات بیشتر و انتخاب رنگ استخر مناسب با كارشناسان این شركت تماس بگیرید .

نکات مهم در مورد رنگ استخر

 17 آذر 1396

اطلاعاتی در مورد رنگ استخری

رنگ استخری: برخی از فروشندگان این رنگ ادعا می کنند که بهترین رنگ استخری را به شما ارائه می دهند و شما را گمراه نموده و بدون اینکه از دیتیل فنی سیمانکاری و ساخت استخر اطلاع داشته باشند فقط جنبه سود فروش رنگ را در نظر میگیرند. هر استخر با توجه به نحوه ساخت، روش عایق کاری منحصر به فرد خود را دارا می باشد. به عنوان مثال استخر هایی که با سیمان سفید نرمه کاری انجام شده اند رنگ اپوکسی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود یا برای استخر هائی که با بتن ساخته می شود عملا رنگ آکریلیکی مناسب نخواهد بود . پس بنابراین باید در نحوه عایق کاری و روش ساخت استخر در نظر گرفت که متعاقبا چه رنگی مناسب رنگ استخر می باشد .

رنگ استخری معمولا

حاوی پلیمرهای بسیار مقاوم و رزین آب بندی می باشد که باید با متریال زیرکار همخوانی داشته و بر یک پایه باشند . پیگمنت های موجود در رنگ استخری فقط وظیفه رنگ دادن به پلیمر و رزین را دارند و عملا هیچ تفاوتی در کیفیت و روش رنگ آمیزی استخر بوجود نمی آورند . باید در نظر داشت شرایط اقلیمی و اندازه حجم آب استخر و ارتفاع و طول و عرض استخر در انتخاب رنگ استخری بسیار مهم هستند .

رنگ استخری آکریلیکی

در استخر هایی که ارتفاع زاد دارند نباید مورد استفاده قرار گیرند همچنین رنگ اپوکسی در استخر هایی که ارتفاع کم دارند سریعا شکسته و پوسته می شوند . برای اطلاع از چگونگی انتخاب رنگ مناسب هر استخر با داشتن اطلاعات ساخت و آگاهی از نحوه آب بندی با کارشناسان شرکت نانو ساختمان ایران تماس حاصل فرمائید.

 

رنگ استخری پوششی

برساختار انواع پلیمرها و رزین های ویژه می باشد که با اختلاط با پیگمنت های رنگی عمده آبی رنگ تبدیل به موادی می شود که به عنوان پوشش نهایی استخرها و سازه های آبی و انواع مکانهایی که احتیاج به حفظ نمای ظاهری آن می باشد استفاده میشود. با توجه به تعداد رنگهای وجود در بازار تجاری و اهمیت ویژه ای که هرکدام از آنها با توجه به کاربرد و نحوه مصرف آن دارد می توان به چندین دسته مختلف طبقه بندی نمود.

رنگ های استخری در انواع مختلف پلیمری, رنگ اکرلیکی, رنگ پایه حلال , رنگ اپوکسی, رنگ پایه آب, رنگ پایه پلی اورتان و رنگ ضد جلبک تولید می شود. هرکدام از این مواد بر اساس نیاز مصرف کننده در مجموعه هیدرولیکی خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

به عنوان مثال رنگ استخری پایه اپوکسی

برای استخرهای با عمق کم مناسب نمی باشند و رنگ استخری پایه آب برای استخرهای با عمق بالا مورد استفاده قرار نمیگیرد. بررسی این موضوع با اطلاعات دریافتی از مشتری محترم و آنالیز کارشناسان شرکت نانو ساختمان ایران امکان پذیر می باشد. قیمت رنگ استخری در کیفیت رنگ بسیار حائز اهمیت می باشد. قیمت رنگ مستقیما با میزان رزین مصرف شده در آن رنگ و نوع پیگمنت مصرفی آن بستگی دارد.

رنگ استخر پلیمری

که یکی از بهترین مواد آب بند استخر و رنگ به صورت همزمان می باشد با غلظت بالا و ایجاد لایه با ضخامت بالا مانع نفوذ آب گشته و علاوه بر آب بندی می تواند مرحله رنگ استخر را به صورت همزمان اجرا نماید. رنگ استخری پایه اکرلیک یکی از اقتصادی ترین رنگ های فوق العاده مناسب برای استخر می باشد. قیمت این رنگ پایه اکرلیکی نسبت به سایر رنگها پائین تر می باشد.

رنگ استخری پایه حلال

از پرمصرف ترین رنگها می باشد که کاربرد عمومی آن برای مصرف کنندگان مشخص گردیده است. رنگ پایه اپوکسی دو جزئی نیز مقاومت بسیار بالایی در سازه های هیدرولیکی داشته و می تواند روی سطح سیمانی و فلزی اجرا گردد. تمامی مواد این رنگ با بسته بندی مختلف و اوزان مختلف قابل ارائه می باشند. برای اطلاع از بهترین رنگ استخری و شرایط استفاده از آن و بهره گیری از مشاوره و راهنمایی های ارزشمند و رایگان با شرکت نانو ساختمان ایران تماس حاصل فرمائید.

رنگ استخر یکی از انواع رنگ های مقاوم در برابر آب است که در محیط های مرطوب که دائماً با آب و بخار آب سروکار دارند مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که از نام رنگ استخر پیداست، از این رنگ ضد جلبک برای پوشش دیواره ها و کف استخر استفاده می شود. رنگ استخر با ایجاد پوشش ضد آب تجهیزات و فضای استخر را در برابر جذب رطوبت و آب مقاوم می کند.

یکی از راه‌های ایجاد پوشش‌ در استخر، استفاده از رنگ های ضد آب است. کف و دیواره‌ی استخرها ازجمله حساس‌ترین قسمت های استخر هستند که دائماً با آب در تماس هستند و برای افزایش طول عمر آن‌ها می‌بایست تدابیری اندیشیده شود. استفاده از رنگ‌های مخصوص استخر جهت رسیدن به این هدف توصیه می‌شود.

 عملکرد رنگ استخر ضد جلبک چگونه است؟

 در استخر ها برای جلوگیری از رشد خزه و جلبک و میکروارگانیسم‌های زنده که به سطوح استخر می چسبند، از رنگ استخر ضد جلبک استفاده می شود. این جلبک ها به سطح سیمان و بتن چسبیده و رشد می کنند. جلبک ها ضمن تغذیه اکسیژن آب موجب بدبو شدن و گندیدگی آب استخر می‌گردند.

 استفاده از رنگ استخری به عنوان پوشش دکوراتیو استخر امری عمومی و اقتصادی‌ترین روش آب‌بندی استخر است. انتخاب رنگ استخری مناسب با پایه شیمیایی همگن با زیر کار استخر بسیار حائز اهمیت است .

  

  1. مزیت رنگ استخر ضد آب چیست؟
  2. توجیه اقتصادی به دلیل طول عمر بالا
  3. پوشش و سرعت اجرایی بالا و حذف حلال مضر مصرفی حین اجرا
  4. فاقد حلال‌های سمی و مضر برای انسان و محیط زیست
  5. کاملاً بهداشتی و بدون بو
  6. قابل اجرا با روش‌های سنتی مانند قلم ‌مو، غلتک و پیستوله
  7. مقاومت به آب بسیار عالی (Water Resistance)
  8. قابلیت پرکردن ترک‌های سطحی بتون و سیمان (Crack Covering)
  9. ترمیم پذیری آسان
  10. مقاومت به خزه، جلبک و دیگر میکروارگانیسم‌ها
  11. بدون بو و عوارض شیمیایی و ضدخزه، جلبک و باکتری
  12. غیرقابل اشتعال و سازگار با محیط زیست
  13. مقاوم در برابر مواد شوینده، اسیدی و قلیایی

  

ویژگی‌های رنگ استخر  BERMOCOLL

 چسبندگی بالا بر روی سطوح بتنی، آجری و سیمانی

  1. مقاومت مناسب در برابر ضربه و سایش
  2. مقاومت در برابر محیط‌های آبی
  3. زمان خشک شدن مناسب
  4. قدرت پوشش عالی
  5. مقاومت در برابر اشعه خورشید و نور ماوراءبنفش
  6. تحمل دمایی بین -۶۰ درجه الی +۳۵۰ درجه سانتی‌گراد
  7. مقاوم در برابر اشعه UV خورشید و گاز CO2
  8. فناوری شده با تکنولوژی نانو و دارای نفوذپذیری بسیار بالا در تمامی سطوح
  9. سادگی در اجرا و بالا رفتن عمر عملیات ایزولاسیون

این موارد ضدخزه، جلبک و باکتری بوده و در بهداشت محیط کاملاً مؤثر است

 

 

 

  • ·         کاربرد رنگ استخر برموکول
  • ·         استخرهای خانگی سرپوشیده
  • ·         استخرهای روباز ویلاها
  • ·         استخرهای نگهداری آبزیان
  • ·         سونا، جکوزی
  • ·         مزایای خرید رنگ استخر نانو
  • ·         ایزولاسیون رطوبتی کامل کف و دیواره‌ها
  • ·         دوام و پایداری بالا
  • ·         مقاوم در برابر قارچ و کپک
  • ·         عدم نیاز به استفاده ازعایق‌های قیری
  • ·         مقاوم در برابر فشار آب بالا

  

رنگ استخر نانو

 رنگ استخری نانو  اقتصادی‌ترین رنگ استخری موجود در بازار مصرف می‌باشد. مقدار مصرف بسیار پائین این نوع رنگ استخری و پایین بودن هزینه مواد اولیه و دستمزد اجرا و همچنین آسان بودن روش اجرا و قابل استفاده بودن سریع آن برای پیمانکاران ساخت استخر بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

رنگ استخری نانو در هنگام استفاده سطحی کاملاً براق و یکدست ایجاد می‌نماید، که این فیلم تشکیل شده در شرایط سخت محیطی کاملاً مقاوم و بسیار منعطف عمل می‌نماید.

با توجه به ایجاد لایه نازک توسط رنگ استخر نانو حتماً باید زیر آینه کار قبلاً ترسیم شده باشد و یا هنگام ساخت استخر و مرحله سیمان کاری از ماله آهنی یا استیل جهت صاف و صیقلی نمودن سطح استفاده می‌شود.

رنگ استخری نانو در تقابل فشارات آب بسیار مقاوم بوده و سریع قابل‌ترمیم می‌باشد.

استفاده از انواع ابزارهای رنگ آمیزی استخر هنگام استفاده از رنگ استخر نانو مجاز می‌باشد ولی بهترین روش اجرا استفاده از قلم موی بزرگ رنگ آمیزی می‌باشد.

رنگ استخری نانو هیچ تعارضی با زیر آیند سیمان نداشته و بسیار محکم و باقدرت چسبندگی بالا به سطوح سیمانی و بتنی گیرایش دارد.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت رنگ استخری نانو طیف گسترده انواع رنگ‌ها جهت استفاده در انواع سازه‌های هیدرولیکی می‌باشد.

این خصوصیت قابل توجه معماران و آرشیتکت های معماری بوده و آزادی عمل بیشتری در انتخاب رنگ‌های متنوع در اختیار خواهند داشت.

عدم استفاده از حلال‌ها و مواد شیمیایی مضر در ساخت رنگ استخر نانو باعث شده که بیشترین سهم استفاده در آن مختص به رنگ آمیزی استخرهای پرورش ماهی باشد.

سرعت عمل و آسان بودن روش استفاده آن باعث شدن هنگام انتقال ماهی‌ها به حوضچه‌ها و استخرهای سیمانی با رعایت بالاترین سطح استاندارد و ایمنی انجام پذیرد.

 

رنگ آمیزی استخر نانو رنگ

مصرف رنگ استخری نانو حتماً باید در خشک‌ترین زمان و حالت زیر آیند سیمانی انجام پذیرد، چرا که پلیمرهای موجود در رنگ استخری نانو پلیمری به رطوبت نداشته و بهترین حالت خشک شدن رنگ استخری نانو پلیمر توسط نور خورشید و گرما و باد می‌باشد.

پوش رنگ استخری الوان

کد محصول: ALCO-2804

پوش رنگ استخری الوان بر پایه رزینهای مقاوم در برابر آب و سریع خشک فرموله شده است و چسبندگی آن بر روی سطوح بتنی، آجری و سیمانی بالا بوده و مقاومت مناسبي در برابر ضربه و سايش دارد. این پوش رنگ عموماً جهت رنگ آمیزی استخرهای شنا و حوضچه های آب شيرين پیشنهاد می گردد. مقاومت در برابر محیط های آبي، زمان خشک شدن مناسب، قدرت پوشش عالی، مقاومت در برابر سایش، ضربه، اشعه خورشيد و نور ماوراء بنفش از ويژگيهاي اين محصول مي باشد.


مشخصات رنگ برای استخرهای شنا و سایر سطوح بتنی و ساختمانیبازگشت به اخبار

این استاندارد برای تعیین ویژگی‌های رنگ استخرها بر پایه کوپلیمرهای استئارین اکریلیک است. این رنگ بدون آستر برای مصرف در داخل استخرهای شنا و سایر سطوح بتونی به‌کار می‌رود که در معرض رطوبت قرار می‌گیرد. سازش رنگ با رقیق‌کننده ...

 

این استاندارد برای تعیین ویژگی‌های رنگ استخرها بر پایه کوپلیمرهای استئارین اکریلیک است. این رنگ بدون آستر برای مصرف در داخل استخرهای شنا و سایر سطوح بتونی به‌کار می‌رود که در معرض رطوبت قرار می‌گیرد.

 

سازش رنگ با رقیق‌کننده

اگر طبق روش استاندارد رنگ استخری با مواد رقیق‌کننده مانند تولوئن و حلال‌های نفتی، مخلوط شود نتیجه آزمایش باید طوری باشد که رنگ از مواد ترکیب‌کننده دیگر جدا نشود و با حلال‌های مزبور به‌خوبی مخلوط گردد، ممکن است در این روش مقدار کمی از رنگینه رسوب کند.

خم‌پذیری

اگر رنگ طبق روش استاندارد از نظر خم‌پذیری (انحنا) آزمایش شود نباید آثاری از پوسته شدن و خرد شدن از خود نشان دهد.

تبله شدن رنگ

اگر طبق استاندارد دو لایه از رنگ استخری روی سطحی مالیده شود نباید آثاری از کنده شدن یا خرد شدن و یا سوراخ‌های ریز و سایر ناهمواری‌ها روی قشر رنگ شده مشاهده شود.

مقاومت استخری روی سطوح سیمانی داخل آب

رنگ استخری در صورتی‌که مطابق استاندارد، آزمایش شود، نباید رنگ خود را از دست بدهد. همچنین نباید خرد یا تبله شود و از سطح رنگ جدا شود.

مقاومت رنگ در مقابل مواد پاک‌کننده

رنگ استخری اگر طبق استاندارد آزمایش شود نباید لطمه ببیند.

ترک برداشتن سطحی رنگ

 در صورتی‌که رنگ استخری خوب مخلوط شود و طبق استاندارد بکار برده شود، نباید آثاری از ترک سطحی یا جدا شدن مواد متشکله رنگ از خود نشان دهد.

نمونه‌برداری

برای آزمایش‌های لازم باید از هر صد قوطی، سه عدد بدون ترتیب برای آزمایش انتخاب شود.

مطابقت با استاندارد

آزمایش‌های لازم باید طبق روش‌های مندرج در این استاندارد به‌عمل آیند و در موردی که این استاندارد، آزمایشی ذکر نگردیده باشد باید طبق استاندارد روش‌های آزمایش رنگ موسسه استاندارد ایران عمل شود. عدم موفقیت آزمایش‌ها موجب رد شدن نمونه‌هایعرضه شده است.

آزمایش سازش رنگ با مواد رقیق‌کننده

80 میلی‌لیتر رنگ را در داخل استوانه مدرج ششیشه‌ای 100 میلی لیتری بریزید و سپس در حال به‌هم زدن آن تدریجاً مخلوطی از مواد رقیق‌کننده، یعنی حلال‌های نفتی  و تولوئن به نسبت مساوی اضافه نمایید تا به درجه 100 میلی‌لیتر برسد، ته‌نشین شدن رنگینه رنگ در تعیین سازش رنگ قابل اغماض است. در صورتی‌که پس از ریختن مواد رقیق‌کننده در رنگ آثاری از عدم سازش رنگ با مواد رقیق‌کننده مشاهده گردد از نظر این استاندارد مردود خواهد بود.

روش آزمایش خم‌پذیری رنگ

مقداری از رنگ را روی صفحه آزمایش فولادی که قبلاً تمیز و فسفاته شده است، بکشید. برای این کار از کاردک استفاده نمایید و رنگ را با ضخامت 06/0 میلی‌متر روی صفحه آزمایش بکشید. سپس صفحه مزبور را برای مدت 24 ساعت در مجاورت هوا قرار دهید. بعد از آن برای مدت 24 ساعت در کوره‌ای با حرارت 662 درجه سانتی‌گراد بپزید و سپس آن‌را روی دستگاه که قطر آن 6/0 سانتی‌متر باشد، خم کنید. در صورتی‌که آثاری از ترک خوردن و پوسته شدن رنگ مشاهده گردد، آزمایش مزبور مردود است.

آزمایش تبله شدن

برای تعیین میزان تبله شدن رنگ باید دو لایه رنگ به شرحی که گفته خواهد شد، استعمال کرد و در هر لایه باید غلظت رنگ، غلظتی معمولی باشد و فاصله بین هر لایه رنگ نباید کمتر از 24 ساعت باشد. این آزمایش را باید روی آجرهای سیمانی انجام داد. اگر پس از استعمال لایه اول رنگ و پس از خشک شدن لایه دوم رنگ در مدت 24 ساعت بعد، بی‌نظمی‌هایی در قشر رنگ از قبیل: تبله شدن، ترک خوردن و یا سوراخ سنجاقی مشاهده گردد، از نظر استاندارد مردود خواهد بود.

آزمایش مقاومت رنگ استخری روی سطوح داخل آب

برای این آزمایش باید از آجرهای استاندارد شده سیمانی طبق مشخصات استاندارد ایران، استفاده شود.

یک قسمت مایع حلال اگزیلول را با 4 قسمت رنگ مخلوط کنید. کاملاً بهم بزنید. سپس آن‌را با قلم‌مو روی سطح بکشید و 24 ساعت صبر کنید تا کاملاً خشک شود. سپس لایه دوم رنگ را (که هر لیتر آن باید 5 متر مربع از سطح را بپوشاند) روی آن با قلم‌مو بکشید و دوست دوم را برای مدت 48 ساعت بگذارید تا خشک شود.

اکنون آجرها را طوری در آب فرو ببرید که 6/0 سانتی‌متر از سطح رنگ شده از آب خارج باشد و به همین حالت آن‌ها را به‌مدت 10 روز در آب نگه دارید و سپس برای مدت 48 ساعت تمام آجر را در آب فرو ببرید و سپس آن‌را خارج کنید و برای آزمایش آماده کنید. اگر آثاری از تغییر رنگ، ترک خوردن و پوسته شدن مشاهده گردد، آزمایش مزبور مردود خواهد بود.

آزمایش مقاومت رنگ در مقابل مواد پاک‌کننده

یکی از آجرهای سیمانی را که در آزمایش قبل به‌کار برده شده است انتخاب نمایید و آن‌را در محلول 5 گرم در لیتر فسفات ‌تری‌سدیک فرو ببرید و محلول را در 10 تا 15 درجه سانتی‌گراد نگاه دارید. سپس یک کف‌شوی نمدی را 500 بار روی سطح رنگ شده بمالید.

پس از انجام این کار، صفحه سیمانی را از آب خارج کنید و کاملاً پاک سازید و خشک کنید. سپس این صفحه را با صفحه سیمانی که قبلا در آزمایش مقاومت رنگ استخری روی سطوح داخل آب به کار رفته است مقایسه نمایید. اگر صفحه اولی در اثر محلول فسفات تری‌سدیک و فرچه زدن تغییر حالتی داده باشد، نتیجه آزمایش قابل قبول نخواهد بود.

آزمایش ترک برداشتن

این آزمایش باید در درجه حرارت 20 تا 30 درجه سانتی‌گراد انجام گیرد. برای این کار صفحه شیشه‌ای به ابعاد10*15 سانتی‌متر را در داخل رنگ فرو ببرید و بیرون آورید. سپس آن‌را به‌طور عمودی نگهدارید تا خشک شود. چنان‌چه اثری از ترک یا جدا شدن مواد متشکله رنگ به فاصله 10 سانتی‌متر از بالای صفحه آزمایش مشاهده گردد، آزمایش مذبور مردود است.

دستورالعمل

این رنگ برای استعمال روی سطوح داخلی و خارجی که از سیمان یا آجر است، مصرف می‌شود و  ممکن است سطوح مزبور در داخل آب واقع باشند و در مقابل شرایط جوی از قبیل بخار آب هوای شرجی قرار گیرند.

این رنگ برای رنگ کردن استخرهای شنا یا داخل اتاقک حمام یا رنگ کردن داخل کارخانجاتی که دارای ریزش آب می‌باشند و همچنین انبارها،حوض‌ها، رختشور خانه‌ها و غیره به کار رود.

از این رنگ می‌توان برای روی گچ نیز در داخل اتاقک‌های حمام استفاده کرد. رنگ مزبور را نیابد روی رنگ‌های دیگر مصرف کرد و برای این‌که بهترین نتیجه از استعمال این رنگ بدست آید، رنگ را باید مستقیماً روی سطوح سیمانی که قبلاً تمیز و پاک شده باشند، مصرف کرد.

در صورتی‌که بخواهیم سطوح تازه ساخته شده سیمانی و آجری را با این رنگ تمیز کنیم باید قبلاً برای مدت دو ماه بگذریم سطوح مزبور به حال خود باقی بماند و چنان‌چه سطوحی که باید رنگ شود، استخر، آب‌انبار، منابع و امثال آن‌ها باشد باید برای مدت دو ماه آن‌را از آب پر کرد و در آن حال نگه داشت تا این‌که املاح نمکی که درون سیمان، یا آجر و ... وجود دارد در آب حل شوند و خارج گردند و بدین ترتیب از ترک خوردن بعدی رنگ جلوگیری شود.

سطوح تازه‌ساز سیمانی را باید قبل از رنگ کردن، تمیز کرد و هرگونه چرک، کثافت، چربی، روغن و یا سایر مواد خارجی را به‌وسیله فرچه‌های سیمی برس زد و از روی آن محو کرد و بعد از آن به‌وسیله کاغذ سمباده به‌طور ملایم آن‌را سمباده زد و چنان‌چه لازم باشد، زیرکار را آماده ساخت و محکم کرد.

قبل از استعمال رنگ باید سطحی را که می‌خواهیم رنگ کنیم بگذاریم کاملاً خشک شود و در صورتی‌که سطح مزبور قبلاً با جنس دیگری رنگ شده باشد باید به‌وسیله سمباده و یا ماشین سمباده، رنگ قبلی را کاملاً پاک کرد و حداقل باید دو لایه از این رنگ استعمال نمود و اگر بخواهیم مقاومت بیشتری بدست آوریم، توصیه می‌شود که سه لایه از این رنگ استعمال شود.

رنگ لایه اول را بدین ترتیب تهیه کنید که چهار قسمت رنگ را در یک قسمت اگزیلول رقیق کنید پس از این‌‌که رنگ رقیق شده آماده شد، به‌وسیله قلم‌مو آن‌را روی سطح بکشید به‌طوری که داخل سوراخ‌های ریزی که روی سطح وجود دارد، پر شود.

لایه دوم و سوم ممکن است بدون رقیق کردن رنگ استعمال شود و یا به‌طوری استعمال شود که سطح رنگ شده از سوراخ‌های ریزسنجاقی و سایر نواقص، خالی باشد.

برای خشک کردن سطحی این رنگ، مدت یک ساعت و برای فاصله زمانی بین هر دو لایه باید 48 ساعت صبر کرد و در موقعی‌که این رنگ برای داخل ساختمان  مصرف می‌شود باید در محلی که مصرف می‌شود، تهویه کافی در موقع استعمال و در موقع خشک شدن وجود داشته باشد.

برای استعمال رنگ به‌وسیله پیستوله، باید رنگ را به‌وسیله رقیق‌کننده مناسب، رقیق ساخت. در صورتی‌که از این رنگ برای رنگ کردن داخل منبع، آب‌انبار و غیره استفاده شده باشد، باید بعد از گذشتن 7 روز آب‌انبار را پُر کرد.

این رنگ را باید در انباری نگهداری کرد که درجه حرارت آن بین 5 تا 32 درجه سانتی‌گراد باشد و دوام تقریبی این رنگ در ظروفی که در آن‌ها بسته شده باشد، 2 سال خواهد بود.

احتیاط: این رنگ را باید از شعله آتش، دور نگهداشت و در محلی که استعمال می‌شود باید تهویه کافی وجود داشته باشد. بخارهای این رنگ را نباید تنفس کرد و در موقع استعمال باید ماسک استفاده نمود.

تبصره: از نظر تنوع رنگ، این رنگ را می‌توان به رنگ‌های سبز، آبی، سفید، خاکستری و یا هر نوع رنگ دلخواه خریداری و تهیه کرد و از نظر قابلیت گسترش یک لیتر این رنگ باید برای پوشاندن سطحی که معادل حداقل 5 مترمربع وسعت داشته باشد، کافی است. بدیهی است زبر بودن و نرم بودن سطح در این مورد، دخالت بسیار دارد.

  1. رنگ استخری چیست
  2. رنگ استخری نانو چیست ؟
  3. رنگ استخری نانو چیست ؟

رنگ استخری نانو محصولی کارآمد و تک جزیی و آماده مصرف بر پایه رزین های آکریلیک آب

پایه می باشد که بر اساس تکنولوژی نانو فرموله و تولید می شود . رنگ استخری نانو ، علاوه بر پوشش سطح به عنوان رنگ ، موجب آب بندی و عایقکاری سطح نیز خواهد شد . رنگ استخری نانو با پر کردن ترک های موئینه سطح زیر آیند ، پوشش یکپارچه و یکدست برای ایزولاسیون سطوحی که در مجاورت دائمی آب و رطوبت هستند و فشار هیدرواستاتیک به آنها وارد می شود ، مورد استفاده قرار می گیرد . رنگ استخری نانو در رنگهای مختلف بنا بر سلیقه کارفرما تولید و ارائه می شود ولی عموما رنگ آبی بصورت استاندارد پر مصرف تر می باشد . رنگ استخری نانو بسیار منعطف بوده و خاصیت کشسانی بالایی دارد . به این دلیل در برابر تنش های سازه ای و ترک برداشتن سطح زیرین مقاومت بالایی دارد و در صورت ترک برداشتن سطح ، به دلیل داشتن خاصیت الاستیسیته ، کش آمده ولی گسیخته نمی شود . در صورت اجرای مناسب رنگ استخری نانو ، با توجه به در نظر گرفتن شرایط مناسب برای زیر آیند ، عمر طولانی خواهد داشت و پوسته نخواهد داشت . رنگ استخری نانو چسبندگی قدرتمندی به سطح بتن دارد و علاوه بر رنگ آمیزی سطح ، حفره ها و ترک های سطحی را نیز پر می کند . از خصوصیات ویژه رنگ استخری نانو پایه آب ، تحمل بالا در برابر آب و هواهای مختلف می باشد و این خاصیت موجب شده است که در مناطق گوناگون با شرایط جوی مختلف قابل استفاده باشد . رنگ های استخری نانو هیچ گونه آلودگی و مشکلی برای آب آشامیدنی ایجاد نمی کند و بدین دلیل از آن میتوان برای رنگ آمیزی انواع استخرهای شنا ، حوضچه ها و مخازن ذخیره آب به راحتی استفاده نمود . علاوه بر موارد مذکور ، به دلیل غیر سمی نبودن و نداشتن مواد مضر ، از رنگ استخری نانو میتوان در حوضچه ها و استخرهای پرورش ماهی و آبزیان نیز به راحتی استفاده نمود . رنگ استخری نانو برای رنگ آمیزی سطوحی که نرمه کاری سطوح آنها توسط سیمان سفید اجرا شده است ، بهترین گزینه ، نسبت به سایر رنگ های مشابه می باشد . فام رنگ استخری نانو هیچ تاثیری روی روند و کیفیت رنگ آمیزی نخواهد داشت و صرفا جهت رنگ بندی ترکیب می شود . عموما پیشنهاد می شود رنگ استخری نانو در استخرهایی که ارتفاع و عمق زیادی دارد ( بالای 6 متر ) استفاده نشود ، چون در چنین اعماقی فشارهای هیدرواستاتیکی مضاعف به رنگ وارد می شود و موجب پوسته شدن و تبله کردن رنگ از روی سطح خواهد شد . همچنین بهتر است در استخرهای با عمق زیر 80 سانت نیز از رنگ استخری نانو پایه آکریلیک استفاده نشود و از نوع اپوکسی آن استفاده شود . چون در عمق های خیلی کم رنگ زودتر شکسته شده و از بین می رود . چنانچه در لایه های زیرین ، قبل از رنگ آمیزی اصول آب بندی و متریال مصرفی به درستی اجرا شده باشد و الزامات لازم جهت آب بندی بتن یا ملات مصرفی لحاظ شده باشد ، میتوان از رنگ استخری به عنوان یک آب بند نهایی استفاده نمود .

خواص و اثرات رنگ استخری نانو :

  • رنگ استخری نانو قدرت چسبندگی بالایی به سطح دارد .
  • در برابر فشارهای مکانیکی و هیدرولیکی مقاومت بالایی دارد
  • رنگ استخری را تا ضخامت 2 میلیمتر می توان بر روی انواع سطوح اجرا نمود
  • برای اجرای رنگ استخری نیاز به مهارت و تخصص وجود ندارد .
  • رنگ استخری مقاومت بالایی در برابر سیکل های ذوب و یخبندان شدید دارد
  • روی سطح رنگ استخری نانو به هیچ وجه جلبک و خزه و شوره ایجاد نخواهد شد
  • رنگ استخری نانو در برابر اشعه uv خورشید مقاوم است و به راحتی می توان از آن در فضاهای رو باز استفاده نمود .
  • رنگ استخری نانو مقاومت بالایی در برابر انواع یون های کلر و سولفات ها دارد .
  • رنگ استخری نانو بر روی انواع سطوح بتنی ، سیمانی و بلوک به طور مستقیم قابل اجرا می باشد .
  • رنگ استخری نانو بر روی سطوح فلزی به راحتی قابل اجرا می باشد

مقاومت بالایی در برابر خمش به دلیل انعطاف پذیری بالای رنگ استخری نانو متصور است

امکان تعمیر و ترمیم نقاط آسیب دیده بصورت قطعی وجود دارد

مقاومت دمایی 30- تا 200+ درجه سانتیگراد توسط رنگ استخری نانو قابل تحمل است

رنگ استخری نانو کاملا آنتی باکتریال است

روش اجرای رنگ استخری نانو :

قبل از اجرای رنگ استخری نانو باید توجه ویژه ای به سطح زیر آیند داشته باشید . سطح زیر کار باید عاری از هرگونه آلودگی ، چربی و گرد و غبار باشد . پیشنهاد می شود قبل از رنگ آمیزی استخر ، توسط سند بلاست یا واتر جت سطح زیر کار را کاملا از وجود هرگونه آلودگی پاک نمایید . همچنین گرد و غبار موجود در زیر کار نیز یکی از عوامل جدا شدن و بلند شدن رنگ استخری از سطح خواهد بود . زیرا گرد و غبار ، لایه نازکی روی سطح ایجاد خواهد نمود که اجازه چسبندگی کامل رنگ استخر نانو را به سطح زیر کار نخواهد داد و به طبع رنگ تبله خواهد کرد . چنانچه سطح قبلا رنگ امیزی شده است و نظر بر این است که مجددا رنگ آمیزی شود ، توجه نمایید که سطح زیر کار برای اجرای رنگ استخری نانو نباید دارای هیچگونه پوسته و ورقه سطحی و نقاط سست باشد . چنانچه به هر دلیل سطح زیر کار دارای نقاط کرمو و متخلخل می باشد لازم است توسط پودر ترمیم کننده و چسب بتن ، ابتدا ترمیم و مسطح سازی انجام شود . توجه نمایید باید سطح زیر کار از وجود هرگونه جلبک و رسوبات ناشی از راکد بودن آب نیز پاکسازی شود . این کار معمولا توسط اسیدهای مخصوص رسوب زدا باید انجام شود و نکته حائز اهمیت این است که در اجرای رنگ استخری باید سطح زیر آیند در خشک ترین حالت ممکنه باشد . لازم بذکر است که با توجه به احتمال وجود نم و رطوبت در بافت سیمانی و نشتی آب استخر ، آب در بافت زیرین رنگ وارد شده و به صورت بخار تمایل به خروج از میان بافت سیمانی را خواهد داشت که این امر موجب بلند شدن و تبله کردن رنگ استخری نانو خواهد شد . بر این اساس بسیار مهم است که همواره به این نکته توجه اشته باشید که مهم ترین عامل پوسته شدن و ورقه شدن رنگ استخری ، وجود رطوبت و آب در پشت سازه استخری می باشد . پس باید در هنگام ساخت استخر ( در کلیه مراحل ) تمهیدات لازم برای آب بندی و آبگریز کردن اندیشیده شود . چنانچه فشار منفی آب پشت سازه استخر وجود داشته باشد ، موجب بوجود امدن حباب و تبلگی و تغییر رنگ ظاهری رنگ استخری نانو خواهد شد . در مرحله بعد ، برای اجرای رنگ امیزی باید مدنظر داشته باشید که رنگی که تهیه می کنید از هر حیث مناسب برای اجرا در استخر شما باشد . باید کلیه انتظارات فنی از رنگ استخری از جمله میزان فشار هیدرواستاتیکی ، میزان نشت سازه ، میزان تنش سازه ، شرایط سیکل های ذوب و یخبندان ، عمر سازه و سایر شرایط فیزیکی و مکانیکی مدنظر قرار داده شود تا بر اساس آن رنگ استخری مناسب انتخاب شود . برای دریافت مشاوره در خصوص انتخاب رنگ استخری مناسب پیشنهاد می شود با کارشناسان فنی شرکت شیمیایی بتن پلاست تماس حاصل فرمایید .

برای رنگ آمیزی استخر پیشنهاد میشود ابتدا یک لایه پرایمر روی سطح زیر آیند اجرا شود تا هم ناهمواری سطح گرفته شود و هم چسبندگی رنگ استخری نانو به سطح بیشتر شود . تجربه اثبات نموده است که بهترین وسیله برای اجرای رنگ روی سطح بتنی استفاده از قلم مو است و رنگ آمیزی توسط قلم مو غالبا بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت . پس از اجرای پرایمر و گیرش اولیه ، دو لایه رنگ استخری نانو با فاصله 4 تا 6 ساعت نسبت به یکدیگر اجرا شود . پیشنهاد می شود دو لایه عمود بر هم اجرا شود تا همانند تار و پود در هم تنیده شود و پوشش بهتری ایجاد کند . روش ایده آل برای اجرای رنگ استخری نانو با کیفیت تر و ماندگارتر این است که بین دو لایه مش فایبر گلاس قرار دهید.

قیمت رنگ استخری نانو :

خواهشمندیم برای دریافت لیست قیمت رنگ استخری نانو یا سایر عایقهای رطوبتی و قیمت افزودنیهای شیمیایی بتن با دفتر فروش شرکت شیمیایی بتن پلاست تماس حاصل فرمایید

موارد اجرائی در رنگ آمیزی استخر:

رنگ های استخری در انواع مختلف برای استفاده در اجرای رنگ آمیزی استخرها به عنوان پوشش نهایی سطح داخلی استخر به عنوان روشی اقتصادی برای آب بندی انواع استخر ها قابلیت اجرایی بالایی را دارا هستند. معمولا رنگ استخری را بهتر است طوری انتخاب نمود که از نظر شیمیایی مناسب با مصالح زیر کار استخر ( همگن ) باشد معمولا اجرای رنگ آمیزی استخر پس از نرمه کشی سیمان و بتانه کاری با بتانه سیمانی اجرا میشود در حالت کلی رنگ های استخری را میتوان برای انواع استخرهای فایبرگلاس ، استخر بتنی ، استخر سیمانی و یا بازسازی استخرهای قدیمی که قبلا رنگ آمیزی شده اند استفاده نمود دلیل خرابی رنگ های استخری و پوسته شدن رنگ استخر در اثر مرور زمان و نفوذ آب های سطحی در حالت فشار منفی وارد استخر شده و میل به خروج از لایه رنگ استخر را داشته که به حالت بخارها و به مرور زمان باعث طبله شدن لایه نهایی سطح داخلی استخر میشوند که برای رنگ آمیزی این گونه استخرها بایستی شرایطی را قبل از اجرای رنگ آمیزی استخر در نظر گرفت غالبا سطح زیر کار اجرای رنگ آمیزی استخر بهتر است که صد در صد خشک باشد زیرا در صورت اجرای رنگ کاری استخر با حالت مرطوب احتمال طبله شدن سطح رنگ وجود دارد و همچنین قبل از شروع به اجرای رنگ کاری استخرهای قدیمی حتما بایستی رنگ های پوسته شده و طبله شدگی سطح کار را صاف نموده و با انواع چسب های آببندی استخر و مصالح ترمیمی پایه سیمانی اصلاح نمائید همچنین در صورت وجود ترك های احتمالی در سطح داخلی استخر بایستی پس از باز کردن ترک ها تخریب محل ترک ها با وسایل مکانیکی میتوان با مواد مخصوص ترمیم استخر ترک ها را ترمیم و برای سطح زیر کار آماده سازی نمود .

 

روش های استفاده از رنگ های استخری بسیار آسان و سریع بوده و در صورتیکه عملیات رنگ آمیزی استخر توسط افراد حرفه ای انجام شود دقت انجام کار رنگ آمیزی باعث آب بندی استخر با درصد قابل توجهی خواهد شد. قبل از اجرای اصلاحات و ترمیم استخر بایستی سطح کار را از هرگونه مواد اضافی ، گرد و خاک و چربی ها و روغن ها پاک کرده و در صورت وجود جلبك و رسوبات ناشی از راکد بودن آب استخر با اسید های مخصوص نسبت به شستشوی كامل استخر اقدام نمائید . باید توجه داشت هنگام اجرای رنگ استخر استخر در خشك ترین حالت ممكن بوده و شرایط جوی و محیطی و دمای زیرآیند استخر برای عملیات رنگ آمیزی استخر قبلا پیش بینی شده باشد اما این قضیه برای تمام رنگهای استخر صدق نمیکند و برخی رنگ ها را میتوان بر روی استخرهای در حالت نم نیز اجرا نمود.

رنگ آمیزی استخرها را میتوان با قلم مو پمپ (که بصورت پاششی رنگ استخر اجرا مینماید )و غلطک قابل اجراست که بهترین نوع رنگ آمیزی استخر که خوب جواب میدهد رنگ آمیزی استخر با قلم مو میباشد رنگ آمیزی استخر را در چند جهت انجام دهید مثال در صورتی که دست اول را به صورت افقی رنگ آمیزی میکنید در دست دوم بصورت عمودی رنگ آمیزی کنید معمولا برای مقاومت لایه رنگ استخری میتوان رنگ استخر را با انواع چسب های پلیمری و چسب های دوجزئی مخلوط نمود و در حین رنگ آمیزی پس از اجرای یکدست رنگ آمیزی استخر یک لایه طوری فایبرگلاس بصورت پیوسته بر روی کف و بدنه با رعایت همپوشانی کافی اجرا نمود و سپس در پایان دو لایه رنگ استخری بر روی سطح نهائی طوری فایبرگلاس استخر را تا حدود زیادی آببندی و ضمانت نمائید فقط نکته قابل توجه قبل از اجرای رنگ آمیزی استخر پاکسازی سطح کار از هرگونه گرد و خاک و روغن و مواد اضافی میباشد زیرا گرد و غبارها بصورت یک لایه نازک باعث جلوگیری از چسبندگی لایه رنگ با سطح سیمانی یا رنگی قبلی میشوند در صورتی میتوانید که انتظارات کافی از رنگ کاری استخر به عنوان لایه آب بند داشته باشید که استخر از نظر سازه ای دارای مقاومت کافی در برابر نیروهای وارده به کل سازه که باعث ترک هایی در سازه استخر میگردد را دارا باشد بخصوص از نظر طراحی و اجرای سازه ای و نوع بتن فشارهای هیدرواستاتیک و شرایط یخبدان و سیکل های متناوب حرارتی و بردتی را تحمل کند .

عایق رطوبتی استخر (رنگ استخری)

با خاصیت ویژه آب بندی که با پر کردن ترکهای مویی، پوششی یک پارچه برای ایزولاسیون سطوحی که در مجاورت دائم و آب و رطوبت هستند ایجاد میکند. بهترین گزینه جهت رنگ‌آمیزی مخازن آب شرب، نمای بنا و ...

عایق رطوبتی استخر (رنگ استخری)

عایق استخری باقابلیت ارتجاعی و چسبندگی بالا، مقاومت بالا در برابر هرگونه محلول‌های شیمیایی مطمئن‌ترین عایق رطوبتی بر پایه نانو است. عایق رطوبتی استخر عاری از هرگونه حلال‌های اشتعال آور، غیر سمی، بدون بو و ضد قارچ و جلبک که بر روی کلیه سطوح قابل‌اجرا است. رنگی برپایه رزین های اکریلیک پایه آبی بهبود یافته با خاصیت ویژه آب بندی می باشد که با پرنمودن ترک های مویین مقاطع زیر آیند پوششی یک پارچه را برای ایزولاسیون سطوحی که در مجاورت دائم و فاز آبی و رطوبت هستند ایجاد می نمایید.

عایق رطوبتی استخر (عایق آبی استخر) بهترین جایگزین ایزوگام ، رنگ استخری و هرگونه محصولات ایزولاسیونی دیگر است. عایق استخری بهترین گزینه جهت رنگ‌آمیزی مخازن آب شرب، نمای بنا و نشت گیری کلیه سطوح در کوتاه‌ترین زمان و کمترین هزینه ممکن است. عایق رطوبتی جایگزین مناسب برای کلیه عایق‌های سنتی. اطلاعات بیشتر از ویکیپدیا درباره ضدآب سازی.

ویژگی‌های عایق رطوبتی استخر (رنگ استخری)

 استفاده، نگهداری و تعمیر آسان و ارزان.

  • غیر سمی، بهداشتی و دوستدار محیط‌ زیست.
  • چسبندگی عالی به سطوح.
  • انعطاف‌پذیر، ارتجاعی و عدم نفوذپذیری.
  • حفظ کیفیت و رنگ، یکپارچگی در شرایط مختلف.
  • خواص بالای حفظ کیفیت و رنگ در طولانی‌مدت.
  • عدم جذب آب.
  • کاربرد عایق رطوبتی استخر (رنگ استخری)
  • جایگزین ایزوگام.
  • جایگزین رنگ استخری.
  • جایگزین ایزولاسیون سنتی.
  • رنگ‌آمیزی مخازن آب شرب.
  • رنگ آمیزی نمای بنا.
  • نشت گیری سطوح.
  • رنگ آمیزی آب نما.
  • رنگ آمیزی استخر، جکوزی و سقف سونای بخار.
  • رنگ آمیزی دریاچه مصنوعی.
  • رنگ آمیزی سقف تأسیسات ساختمان.
  • مقدار مصرف عایق رطوبتی استخر (رنگ استخری)

برای پوشش یک مترمربع سطح در دولایه، حدود 450 الی 500 گرم مورد نیاز می باشد.

روش مصرف عایق رطوبتی استخر (رنگ استخری)

تمامی مقاطع بتن یا سیمان کاری شده با توجه به شرایط محیطی باید حداقل به مدت 28 روز دست نخورده بمانند تا کاملاً خشک و محکم گردند

تمامی ترکهای بیش از نیم میلیمتر باید به صورت V شکل باز شده و برای پرنمودن این مقاطع و تسطیح مقاطع ناهموار از ترمیم کننده ویژه  استفاده شود.

سطوحی قدیمی، آلوده و غبار آلود را باروش های مکانیکی یا با پوشش آب فشار قوی (Water jet) طبق روش های متداول تمیز نموده و اجازه بدهید تا کاملاً خشک شوند.

رنگ استخری را با استفاده از قلم مو، غلطک یا پیستوله می توانید روی مقاطع مورد نظر اجرا بفرمایید.

پس از آماده سازی سطوح و با توجه به چگونگی اجرا رنگ مجاز می باشید رنگ را بامقدار متناسبی آب شیرین با استفاده از میکسر مناسب (دریل+پره) به آرامی مخلوط نموده تا کاملاً یکنواخت گردد. معمولاً برای اعمال رنگ با غلطک 15 الی 20 درصد و برای اعمال با قلم مو،20 الی 25 درصد آب کافی می باشد. توجه داشته باشید در صورتی که آب بیش از حد مورد نیاز استفاده شود، پوشش دهی و کیفیت رنگ کاهش می یابد.

از اعمال رنگ و روی سطوح داغ، سطوح یخ زدهو سطوحی که رطوبتی بیش از 80 درصد دارند خودداری گردد.

دمای سطوح حداقل باید 3 درجه سانتی گراد بالاتر از نقطه شبنم باشد.

سمی نمی باشد اما در زمان اجرا از دستکش، عینک و لباس کار استفاده نمایید.

در صورت برخورد اتفاقی با پوست یا چشم باید فوراً با آب شیرین فراوان شسته شود.

در صورت بلعیده شدن فوراً به پزشک مراجعه شود.

عایق رطوبتی استخر (رنگ استخری)

رنگ استخری نانو پلیمر

رنگ استخری نانو پلیمر

فروش رنگ استخری نانو پلیمر با ویژگی های منحصر به فرد

علاوه بر رنگ آمیزی استخر توانایی آب بندی استخر را نیز داراست . رنگ استخری نانو پلیمر بسیار مقرون به صرفه بوده و با هر یک کیلو از رنگ استخری میتوان حدود سه متر مربع روی نرمه سیمانی پوشش اعمال نمود . رنگ استخری نانو پلیمر در دو نوع رنگ استخری پایه حلال و رنگ استخری پایه آب در دسترس مشتریان محترم میباشد . جهت استعلام از قیمت رنگ استخری با واحد فروش رنگ استخری نانو پلیمر در ارتباط باشید . 

عایق استخر ابتکار شیمی البرز

عایق پلیمری ابتکار شیمی البرز

بهترین نوع عایق پلیمری مخصوص آب بندی استخر و عایق کاری استخرها و منابع آب میباشد . در دو رنگ آبی و طوسی موجود میباشد . این نوع عایق استخر میتواند هر متر مربع را با یک کیلو گرم برای دو دست پوشش دهد . 

  1. عایق کاری استخر 
  2. آب بندی استخر 
  3. رنگ مخصوص استخر
  4. رنگ ضد جلبک استخر
  5. رنگ استخری پایه حلال
  6. رنگ استخری پایه حلال

 این نوع رنگ استخری دارای رزین های بسیار مقاوم در مقابل تنش های هیدرولیکی هستند و امکان پوشش ۵ متر مربع توسط یک کیلو رنگ استخری  وجود دارد پایه حلال بودن این رنگ استخری بسیار مورد توجه پیمانکاران و نقاشان رنگ استخری می باشد . خشک شدن سریع این نوع رنگ استخری و بهره‌برداری زودهنگام پس از اجرای رنگ استخری خصوصیات این نوع مواد می باشد . رنگ استخری پایه حلال  در بسته بندی های چهار کیلویی موجود می باشد . جهت اطلاع از نحوه فروش  و نحوه اجرای رنگ استخری پایه حلال با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید .

برای ورود به سایت مرجع رنگ استخری و مواد آب بندی استخر روی لینک زیر کلیک نمایید

www.rang-estakhri.com

رنگ استخری نانو پلیمر

 رنگ استخری نانو پلیمر
 رنگ استخری نانو پلیمر بر پایه اکریلیک های فوق مقاوم ساخته شده و بهترین نوع رنگ استخری برای رنگ‌آمیزی و ایزولاسیون کامل استخر می باشد .  رنگ استخری نانو پلیمر دارای خواص ضد آب  و ضد جلبک  و عایق ۱۰۰ درصد می باشد .  استفاده از رنگ استخری نانو پلیمر در استخر های پرورش ماهی و استخرهای ویلایی از لحاظ کاربرد و قیمت بسیار مناسب می باشد .  روش استفاده از رنگ استخری نانو پلیمر بسیار آسان بوده و توسط هر فردی قابل اجرا است . رنگ استخری نانو پلیمر جزو رنگ هایی می باشد که به صورت آماده برای مشتری ارسال گردیده و مشتری  پس از باز کردن قوطی رنگ می‌تواند مستقیما آن را روی سطوح مورد نظر استخر اجرا نماید .  هر کیلو رنگ استخری نانو پلیمر قابلیت پوشش حدود ۲ الی ۳ متر مربع روی سطوح نرمه کاری  سیمانی را دارد .  روش استفاده از رنگ استخری نانو پلیمر  به این صورت است که  برای لایه آستری ۵۰ درصد آب به رنگ استخری نانو پلیمر اضافه شده و محصول به دست آمده را یک دست به صورت کامل در تمام نقاط و سطوح استخر اجرا میگردد .  در مرحله دوم حدود ۳۰ درصد آب به رنگ استخری نانو پلیمر اضافه شده و مجدداً پس از گذشت یک ساعت روی سطح اجرا شده قبلی اجرا میشود . در مرحله سوم حدود ۱۵ آب به رنگ استخری نانو پلیمر اضافه نموده و مجددا به فاصله یک ساعت روی سطح دوم اجرا میشود . بعد از دو روز میتوان نسبت به آبگیری استخر اقدام نمود .

برای کسب اطلاعات بیشتر روی سایت و لینک زیر کلیک نمایید

www.rang-estakhri.com

رنگ استخر نانو پلیمر

رنگ استخری نانو پلیمر
رنگ استخری نانوپلاست 
ین طیف از رنگ های استخری که بر پایه اکریلیک ساخته میشوند مقاومت بالایی در مقابل فشارهای هیدرولیکی مثبت داشته و ارتجاع بالایی نسبت به سایر رنگ های استخری دارند . حالت الاستیسیته و انعطاف بسیار بالای این نوع رنگ استخری باعث میشود در صورت تنش و کرنش سازه استخر این نوع رنگ ترک نخورده و پاره نمیشود . عایق کاری استخر با رنگ استخر نانوپلاست علاوه بر ارزان بودن امکان آب بندی استخر و ایزولاسیون سازه های هیدرولیکی و رنگ همزمان را به مصرف کننده عرضه مینماید. 
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت رنگ استخر و عایق های نانو در لینک زیر مراجعه فرمایید .
www.rang-estakhri.com

رنگ استخری نانوپلاست

رنگ استخری نانوپلاست

رنگ استخری عایق نانو پلیمری رنگ استخری نانوپلاست با استفاده از فن آوری نانو و استفاده از رزین های نانو پلیمری مخصوص رنگ آمیزی استخر و آب بندی همزمان مورد استفاده قرار میگیرد . رنگ استخری نانوپلاست حاوی پلیمرهای پایه آب بوده و پس از خشک شدن به صورت لاستیک یکپارچه میتواند از سطح مورد نظر در مقابل نفوذ آب جلوگیری نماید . این نوع رنگ استخری ارزانترین نوع رنگ استخری در رده خود میباشد و با پوشش حدود ۳ متر مربع به ازای هر کیلوگرم از این حیث جزو اقتصادی ترین روش های رنگ آمیزی استخر است . تحمل بازه دمایی بسیار گسترده از منفی ۳۰ تا مثبت ۱۲۰ درجه از بارزه های مورد توجه این نوع رنگ استخری میباشد . فروش رنگ استخری نانو پلیمر فقط برای مصرف کنندگان نهایی بوده و به هیچ عنوان به صورت عمده فروش رنگ استخری انجام نمیگیرد . برای کسب اطلاعات فنی و کاربردهای بیشتر این نوع رنگ با کارشناسان واحد فنی در ارتباط باشید. 

فروش رنگ استخر ضد جلبک

فروش رنگ استخر مخصوص رنگ آمیزی و پوشش نهایی استخر
قابل استفاده در انواع استخرهای تفریحی و عایق استخر کشاورزی
فروش رنگ استخری به صورت عمده به همکاران و فروشندگان رنگ استخری
رنگ استخری مناسب پیمانکاران با قیمت اقتصادی
فروش رنگ استخری مخصوص رنگ استخر پرورش ماهی
فروش رنگ استخری استخرهای فلزی و حوضچه های نگهداری آب
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فروش رنگ استخری و سایر مواد آب بندی استخر به لینک زیر مراجعه فرمائید .
لطفا روی لینک کلیک نمائید . 

فروش رنگ استخری

فروش رنگ استخر
فروش رنگ استخری ضد جلبک
رنگ استخری ضد جلبک
عایق کاری استخر
عایق پلیمری دو جزئی
رنگ استخری پایه آب
رنگ استخری الوان
انواع رنگ استخری و مواد آب بندی استخر 
لطفا جهت خرید رنگ استخری با دفتر مرکزی تماس حاصل فرمائید . 04132801081

جهت ورود به سایت اصلی بر روی لینک زیر کلیک فرمائید .

www.rang-estakhri.com

فروش رنگ استخر ارزان

فروش رنگ استخری هر کیلو 12000
فروش رنگ استخری مناسب استخرهای سیمانی تا ارتفاع 2.5 متر
کاملا منعطف و با پوشش دهی مناسب
حاوی فیلرهای مقاومت دهنده جهت کنترل فشار هیدرولیکی در سازه های آبی
موجود در دو رنگ آبی استخری روشن و آبی استخری سیر و سفید
بقیه رنگها طبق سفارش قابل ارائه میباشند .
پوشش به ازای هر کیلو گرم حدود دو و نیم ( 2.5)  متر مربع

قیمت رنگ استخری (مخصوص نمایندگان)

قیمت رنگ استخری
نمایندگی فروش رنگ استخری
فروش رنگ استخری
فروشگاه رنگ استخر
نمایندگی عایق استخر
با توجه به سیاست گذاری اخیر در مورد فروش رنگ استخری و تصویب قیمت رنگ استخری به نمایندگان محترم فروش رنگ استخری شایان ذکر است خریداران محترم رنگ استخری چنانچه تمایل داشته باشند میتوانند با ارسال فاکتور فروش رنگ استخری از سلامت خرید خود اطمینان حاصل نمایند . بدیهی است نمایندگان فروش رنگ استخری در مراکز استانها ملزم به ارائه تخفیف های ویژه فصلی و پروژه ای به مشتریان محترم می باشند . 


عایق کاری و رنگ استخر ---- poolcolor2.blog.irر

عایق رطوبتی استخر

عایق رطوبتی استخر وظیفه آب بندی صحیح و تضمین شده استخر را بر عهده دارد و از آنجایی که در اغلب موارد آب موجود در استخر در تماس مستقیم با پوست انسان و سایر آبزیان است باید موارد بهداشتی را نیز تضمین نماید

عایق رطوبتی استخر : برای بزرگنمایی بر روی تصاویر کلیک نمایید .

آب بندی استخر

عایق کاری و آب بندی استخر مهمترین مرحله ساخت یک استخر یا حوض میباشد.

تفاوتی ندارد که استخر ورزشی باشد، استخر مخصوص پرورش آبزیان و یا آبنما و غیره. مهم این است که آب از میان درزها و دیواره های استخر به بیرون نفوذ نکند.

صرف نظر از هزینه تامین آب ، مشکلاتی مانند مرطوب کردن خاک اطراف و بناهای نزدیک استخر از دیگر علل اهمیت آب بندی صحیح استخر است. اگر چه در نگاه بلند مدت عدم صحیح آب بندی استخر میتواند آسیب های جبران ناپذیری برای استخر داشته باشد.

عایق رطوبتی نانوپول

نانوشیلد به عنوان نسل جدید و برترین عایق رطوبتی راه حلی مطمئن، سریع و سازگار با طبیعت محصولاتی متنوع و با کیفیت را به بازار ساخت و ساز کشور معرفی کرده است.

عایق رطوبتی استخر ( نانوپول ) تمام آن چیزی است که برای آب بندی استخر، آبنما، جکوزی و ... به آن احتیاج پیدا خواهید کرد.

توضیحات بیشتر در مورد عایق رطوبتی استخر ( نانوپول ) را میتوانید از طریق لینک زیر مطالعه نمایید.

عایق رطوبتی نانوپول

نانوپول یک عایق رطوبتی استخر است که خاصیت ضد خزه و باکتری دارد و باقابلیت اجرای سریع و تحمل فشار بسیار بالا و همینطور مقاوم در برابر بسیاری از حلال ها نظیر بنزین و نفت و قابلیت اجرا در محل های مرطوبت بهترین عایق رطوبتی برای آب بندی استخر است.

پروژه های انجام شده توسط نانوپول

  1. آب بندی استخر بومهن
  2. آب بندی استخر لواسان
  3. آب بندی استخر دماوند
  4. آب بندی استخر آبعلی

انواع عایق رطوبتی استخر

عایق های رطوبتی استخر دارای انواع متفاوتی میباشد که برخی بر پایه پلیمر، سیمان پلیمری، اکریلیک ، اپوکسی و ... هستند.

نانوپوب به عنوان نسل جدید عایق رطوبتی استخر یک محصول تک جزئی شامل لاتکس  و ارگانومینرال با رنگ آبی استخری است که میتوان آنرا با قلم مو کنیتکس پاش اجرا کرد.

اجرای عایق کاری استخر و آب نما

سازه سازان یزدان پاک به عنوان مجری بسیاری از پروژه های نانوشیلد این محصول - نانوپول - را به تمامی همکاران و پیمانکاران و مجریان عایق کاری رطوبتی و آب بندی توصیه مینماید.

آب بندی استخر با عایق رطوبتی نانپول ضمانت اجرای شما در کوتاهترین زمان ممکن است.

شاید باور این نکته برای شما ممکن بنظر نرسد که آب بندی یک استخر المپیک با عایق رطوبتی استخر نانوپول حداکثر و در بدترین حالت یک روز زمان نیاز داشته باشد !

عایق رطوبتی استخرعایق رطوبتیعایق استخرآب بندی استخرعایق رطوبتی نانوشیلدبهترین عایق رطوبتی




یک شنبه 8 دی 1398برچسب:, |
 
ولقان حسینی

VOLGHAN Hosseini E-Commerce Specialist, a Geek ;-) Karaj - Stockholm https://www.facebook.com/volghan https://twitter.com/volghan https://www.instagram.com/volghan/ https://www.linkedin.com/in/volghan/ https://www.volghan.net
volghan@gmail.com

 

لینکها

دکتر ولقان حسینی Dr Volghan hosseini

کیت اگزوز ریموت دار برقی

ارسال هوایی بار از چین

خرید از علی اکسپرس

الوقلیون

 

مطالب قبلی

» فاکتور رسمی
» VOLGHAN (Vulcan) Hosseini
» LONDON PRIVATE ULTRASOUND SERVICES
» جستجوی ملک
» این خانه فقط حلقه درش قسمت ما شد
» اجاره، خرید و فروش ویلا، آپارتمان مسکونی، دفتر اداری، مغازه و فروشگاه، زمین کشاورزی، زمین تجاری، مرا
» اگر گزینه خرید ملک در رشت را جستجو کنید،عباراتی مانند خرید آپارتمان در گلسار رشت،یا خرید آپارتمان در
» خرید خانه و ویلا در شمال کشور با ملک مانا
» دکتر ولقان حسینی Dr Volghan hosseini
» پخش پلاستیک یکتا
» پخش پلاستیک یکتا
» پلی یورتان (پلی اورتان)
» تقویم، سالنامه و سررسید 1401 رث گرافیک
» شرایط جدید اقامت ترکیه
» پاسخ به سوالات حقوقی اخذ پاسپورت و اقامت ترکیه از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری
» فروشگاه یدک ماهان
» واردات مستقیم و پخش شمع خودرو
» فروش فاکتور رسمی
» بانک اطلاعات املاک شمال کشور (گیلان و مازندران)
» پخش پلاستیک آریا استار

 

ارشیو

بهمن 1402

مهر 1402

شهريور 1402

ارديبهشت 1402

دی 1401

مهر 1401

شهريور 1401

بهمن 1400

آبان 1400

مهر 1400

شهريور 1400

تير 1400

خرداد 1400

ارديبهشت 1400

بهمن 1399

دی 1399

مهر 1399

شهريور 1399

مرداد 1399

تير 1399

خرداد 1399

ارديبهشت 1399

فروردين 1399

اسفند 1398

بهمن 1398

دی 1398

آذر 1398

آبان 1398

مهر 1398

شهريور 1398

مرداد 1398

خرداد 1398

ارديبهشت 1398

اسفند 1397

بهمن 1397

دی 1397

آذر 1397

آبان 1397

مهر 1397

شهريور 1397

مرداد 1397

تير 1397

خرداد 1397

ارديبهشت 1397

اسفند 1396

بهمن 1396

دی 1394

خرداد 1394

ارديبهشت 1394

اسفند 1393

دی 1393

شهريور 1393

مرداد 1393

تير 1393

ارديبهشت 1393

فروردين 1393

اسفند 1392

دی 1392

آذر 1392

مهر 1392

شهريور 1392

تير 1392

شهريور 1391

تير 1391

فروردين 1391

بهمن 1390

آذر 1390

مهر 1390

تير 1390

اسفند 1389

دی 1389

آبان 1389

 

نویسندکان

ولقان حسینی

 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان طراحی وب سایت و آدرس http://www.volghan.net لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک ها

دکتر ولقان حسینی Dr Volghan hosseini

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

 

امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگدهی

 

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 501
بازدید کل : 63996
تعداد مطالب : 317
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1